AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #1 Skrevet 4. oktober 2023 Jeg og samboer ble for over et halvt år siden invitert på en fest med en av hans vennegjenger. Vi satte av datoen. Dette er en fest som holdes årlig, og jeg har vært med to ganger (så lenge vi har bodd sammen, altså nesten tre år). Han har hatt en del uenighet med noen i denne gjengen i det siste, så han har egentlig følt litt uvilje mot å gå. Og jeg har heller ikke hatt det spesielt gøy på de festene. Men hans beste venninne og hennes mann pleier å komme, og siden det var han som fikk dem med i denne gjengen i sin tid, syns han at vi burde gå uansett. Og det var helt OK for meg. For noen uker siden ble vi invitert på en fest med en av mine vennegjenger. Det var helgen etter "hans" fest, så vi takket ja. Nå viser det seg at datoen på hans fest ble endret rett etter at den første invitasjonen kom, og vi har ikke fått det med oss. Så nå skal "hans" fest være samme dag som "min". Hans første tanke var lettelse, for at han da slapp å gå og møte de han har et litt problematisk forhold til. Min første tanke var "å nei" nå må vi kanskje droppe min fest og gå på hans i stedet!" For jeg gleder meg veldig til den festen, og det blir første gang han er med i akkurat den gjengen (fordi vi som oftest bare er damene som treffes, men denne gangen skal mennene være med). Vi tenkte at det kanskje ville være dumt å ikke gå på hans fest, fordi de andre da vil tro at han gjør det for å være demonstrativ overfor de han har problemer med, selv om det jo faktisk bare var fordi vi blingset med datoene. Dessuten kunne det jo vært viktig for ham å treffe dem, og kanskje "forsones" litt. Vi snakket om dette og kom egentlig frem til at siden vi allerede hadde takket ja til "min" fest og aldri hadde respondert på om det passet for oss å flytte datoen for "hans", skulle vi gå på min. Men nå har han blitt i tvil. Men grunnen er ikke det vi diskuterte. Det er fordi hans venninne og mannen har sagt ja, så de skal gå. Han er redd de vil føle seg ukomfortable, siden det er han som er deres forbindelse inn i denne gjengen. Han lurer derfor på om vi likevel bør gå. Dette irriterer meg litt, må jeg innrømme. Og det har litt med en slags sjalusi overfor denne venninnen som han er så nær med. Han har tidligere gjort ting som ga meg følelsen av at han prioriterer hennes følelser fremfor mine. Og nå altså igjen. Fordi HUN, som er i 50-åene, og en voksen, oppegående, velutdannet kvinne, som har vært med på disse årlige festene i minst ti år, kan synes det er dumt å gå på den festen uten min samboer. Det syns han altså er verre enn at jeg må si nei til festen som vi allerede har takket ja til, og som jeg har gledet meg til, og som blir en anledning for ham til å møte mennesker som jeg setter pris på. Hadde det vært fordi han trengte forsoning med disse andre og ikke ville fremstå som "vanskelig", kunne jeg kanskje ha vurdert å heller gå på hans fest. Men når det er fordi venninnen og mannen hennes trenger ham der - eller kanskje heller, fordi han VIL gå på en fest så lenge hun er med. da setter jeg meg på bakbeina. Hva tenker dere om dette? Er jeg en vriompeis? Anonymkode: 10ae6...98d
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #2 Skrevet 4. oktober 2023 Hva med å bare stikke innom ett par timer på festen hans for å så gå videre til festen din? Anonymkode: c5d91...d5e 2
Natriumclorid Skrevet 4. oktober 2023 #3 Skrevet 4. oktober 2023 Gå på din fest. Ikke prioriter det andre pliktløpet. Den 50 år gamle venninnen trenger vel ikke støttekontakt for å gå på fest? Hvis hun føler seg så utrygg der alene så er det vel ingen grunn til å gå. 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #4 Skrevet 4. oktober 2023 Hvis du vil på din fest, så går du på din fest. Drøvtyggeren kan selv hitte ut av hva han vil. Anonymkode: 87cc9...50a
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #5 Skrevet 4. oktober 2023 Gå på din og la han avgjøre om han vil gå på sin. Anonymkode: 137f4...179
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #6 Skrevet 4. oktober 2023 24 minutter siden, AnonymBruker said: Gå på din og la han avgjøre om han vil gå på sin. Anonymkode: 137f4...179 Jeg har ikke så lyst til det heller, for noe av det jeg gledet meg til var at vi to skulle gå sammen. Gleder meg til at han skal få treffe de andre og at de skal få bli kjent med kjæresten min. Har gått alene som eneste single i mange år før jeg traff min kjære. Det blir også litt vanskelig å gå først litt på den ene festen og så på den andre, for det blir middagsservering begge steder. Anonymkode: 10ae6...98d
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #7 Skrevet 4. oktober 2023 Om venninna til kjæresten din har gått på disse festene i 10 år så er hun like godt kjent med resten av gjengen som han er. Derfor er han vrien om det er det beste argumentet han klarer å komme opp med. Jeg er enig i at dere skal gå på din fest. Dere takket ja til den fordi datoene ikke krasjet, så når hans fest har byttet dato kan dere droppe den. Anonymkode: b3136...bf9 2 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #8 Skrevet 4. oktober 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har ikke så lyst til det heller, for noe av det jeg gledet meg til var at vi to skulle gå sammen. Gleder meg til at han skal få treffe de andre og at de skal få bli kjent med kjæresten min. Har gått alene som eneste single i mange år før jeg traff min kjære. Anonymkode: 10ae6...98d Men nå har han jo mer eller mindre fortalt deg at det er venninnen som er førsteprioritet for ham, ikke deg og dine venner. Vil du virkelig bli med på hans fest og sitte der som femte hjul på vognen? Han virker ikke særlig 'kjær'. Anonymkode: 87cc9...50a 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #9 Skrevet 5. oktober 2023 18 hours ago, AnonymBruker said: Men nå har han jo mer eller mindre fortalt deg at det er venninnen som er førsteprioritet for ham, ikke deg og dine venner. Vil du virkelig bli med på hans fest og sitte der som femte hjul på vognen? Han virker ikke særlig 'kjær'. Anonymkode: 87cc9...50a Ja, men vi har ikke endelig bestemt hva det blir til. Regner med vi ender med å gå på min fest likevel. Håper jeg. Anonymkode: 10ae6...98d
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #10 Skrevet 6. oktober 2023 Kast en mynt, er ikke snakk om noe viktig Anonymkode: 49d34...c83
Tantemor Skrevet 6. oktober 2023 #11 Skrevet 6. oktober 2023 Det er viktigere å dra på din fest mener jeg, for det høres ut som han trenger å utvide/justere venneflokken sin. Forhåpentligvis vil han finne tonen med noen av de nye karene. Denne venninnen hans trenger ikke å være førstepri, det er det du som skal være, og det virker som at han trenger en påminnelse av det...
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #12 Skrevet 9. oktober 2023 On 10/6/2023 at 10:03 PM, Tantemor said: Det er viktigere å dra på din fest mener jeg, for det høres ut som han trenger å utvide/justere venneflokken sin. Forhåpentligvis vil han finne tonen med noen av de nye karene. Denne venninnen hans trenger ikke å være førstepri, det er det du som skal være, og det virker som at han trenger en påminnelse av det... Ja, det er jo akkurat det som sårer. At han først var ganske OK med at vi skulle gå på min fest som vi hadde sagt ja til. Men så kom han på det med venninnen. Vi snakket litt om det igjen i helgen. Han sa igjen at han syntes vi skulle snakke med venninnen og mannen hennes og høre hvor lei seg de kom til å bli hvis vi ikke kom på den festen. Jeg påpekte da - litt krasst, må jeg innrømme - at de er voksne mennesker som har deltatt på denne festen hvert år i mer enn ti år, og at jeg syntes det var litt merkelig at det var viktigere for ham at at ikke DE skulle bli lei seg enn at jeg ikke skulle bli det. Anonymkode: 10ae6...98d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå