Gå til innhold

Ved hvilken alder er barn for gamle til å gå knask eller knep på Halloween?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymkode: 7744c...1e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når de er tenåringer? Er da interessen har dabbet av her i alle fall.

Anonymkode: 2abe8...b87

• Liker 2
Skrevet

Ungdomsskolen. Jeg vil definitivt ikke ha store, utkledde tenåringer på døra mi. 

Anonymkode: 1db29...aa2

• Liker 4
Skrevet

Vår 11 åring med venner har nå begynt med halloween party i stedetfor. Vi leier klubbhus eller er hjemme hos noen, de spiser mat, kake/godteri og har det gøy i stedet for å gå rundt ute. De gikk i fjor, men kjenner seg for store til det nå.

Anonymkode: 911bc...ecc

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at de går så lenge de vil - og at de selv mister interessen etterhvert. 

MEN - jo eldre de er - jo mer flid forventer jeg at de gjør ut av kostymer. Å få to femten år gamle gutter på døra med en klovnenese hver som tigger etter godteri er kjipt. 

Anonymkode: 19356...f57

• Liker 3
Skrevet

Jeg har 12år gammel gutt (7.klassing) og han og vennene er like ivrige på kostymer og knask og knep i år som de har vært hele barneskolen, fortsatt barn i lange kropper. Trodde det skulle dabbe av, men de gleder seg skikkelig og vil ut å kjøpe nytt kostyme. 

Så lenge de kler seg ordentlig ut og oppfører seg som barn så er det ok. Halvkule fjortiser uten kostyme er ikke ok. Så jeg tenker hvertfall ut barneskolen, men det kommer ann på barnet. Jeg selv ville nok vært for «kul» på den alderen, men 7.klassingen min er jo fortsatt opptatt av det og barn (kanskje fordi han er gutt). 

Anonymkode: 925b3...c84

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker ved barneskole slutt, da er det slutt. Når man begynner på ungdomsskolen er man for gammel :)

• Liker 1
Skrevet

13-åringen min vil absolutt gå iår også, men tipper det blir siste gang. Han er litt sen på det sosiale, og dette er en av få ting han gjør utenom skolen og hjemmet. Han gjør det fordi han synes Halloween er gøy, men vil fremdeles at jeg skal være med på turen. Så vi tar med oss bikkja og går alene vi tre.

Anonymkode: 3c564...c11

• Liker 1
Skrevet

Så lenge interessen er der, er de gamle nok.

• Liker 2
Skrevet

Synes det er greit på ungdomsskolen også, jeg. De er egentlig ikke såå store i den alderen heller, selv om de tror det selv 😜 Noen 8-klassinger leker fremdeles rollelek. La de være barn så lenge de ønsker det. Alle som dinger på får godteri hos oss

Anonymkode: c123b...0d5

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det tenker jeg de kjenner på helt selv og det er nok varierende. Eldstemann gikk siste gang i 6. klasse mens 7. klassingen skal gå i år, og vi får stadig Halloween-besøk av det som åpenbart er ungdomsskolebarn. De fleste slutter nok av seg selv en gang i løpet av ungdomsskolen tenker jeg. Enig med den som sier at de skal få være barn så lenge de ønsker og alle som ringer på hos oss får godteri, jeg står selvfølgelig ikke og vurderer alder eller hvor fin eller gjennomført kostymet er. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker at de går så lenge de ønsker og det er helt greit, jeg måler heller ikke noen på alder når jeg deler ut godteri. Så lenge de synes det er gøy er det greit.

Men en gang på ungdomsskolen pleier interessene å skifte litt fra å gå utkledning til skrekkfilm med venner på rommet, halloween party og ha det kjekt og markere halloween på en annen måte. 

Anonymkode: 6a693...4ee

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Anonymkode: 7744c...1e3

Aldri! Når noen få tenåringer har lyst til å holde litt på barndommen og kommer utkledd på døra her, tar jeg i mot med samme entusiasme som når niåringene banker på. 

Anonymkode: 337c6...0a6

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg er så gammel at jeg gikk nyttårsbukk, og jeg husker at jeg gikk siste gang da jeg var 15 år gammel. Jeg var utkledd, sang og oppførte meg skikkelig da ;) 

Jeg tenker at det ikke er noen aldersgrense, så lenge man er utkledd og oppfører seg fint. Min 14-åring hadde tenkt å gå i fjor da hun var 13, men ombestemte seg plutselig og ville ikke likevel. I år tenker jeg at hun kan følge lillebroren på 7 (vinn-vinn for meg ;) ), og så kan hun kle seg ut hvis hun vil.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...