AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #1 Skrevet 3. oktober 2023 Jeg var på butikken å handlet i går. Jeg gikk i selvbetjentkassen, og tok med meg to snus mens jeg var der. Jeg så nøye over at jeg valgte den jeg skulle ha. Jeg gikk bort til maskinen, pep lappen og puttet snusen rett i lomma. Når jeg kommer hjem, gjør jeg som vanlig - slenger fra meg nøkler og telefon på benken. Snusen går i kjøleskapet før jeg forsvinner ut døra på tur med bikkja. I dag har jeg pusset opp i mange timer. Jeg skulle opp i kjøleskapet for å hente en ny boks fra kjøleskapet, og oppdager da at det er feil snus. Litt desperat åpner jeg også den andre boksen, og den er også feil. Så jeg løper ut i jakka for å se på kvitteringen, og der står det riktig type... Så da er det noen som har stablet feil i maskinen. Butikken mener at det er min egen feil, og vil ikke refundere beløpet. Er det riktig? Anonymkode: 4a663...4d0
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #2 Skrevet 4. oktober 2023 "Feilen" ligger vel i at du åpnet pakkene istedenfor å ta de ned direkte til butikken da du oppdaget feilen. Nå er jo snus litt spesielt siden alle er helt like utseendemessig, så den feilen ville jo vært lett å oppdage umiddelbart hvis de ikke var tvunget til designendring. Mulig det er getawayen din. Kan godt hende de ikke har lov til å ta (åpnete) tobakksvarer i retur. Hadde dette vært en hvilken som helst annen (mindre lovregulert) vare ville du nok fått nye på sekundet. Anonymkode: 3731d...7c5 3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #3 Skrevet 4. oktober 2023 Sjekker alltid at det er rett type, både i automat og om betjeningen henter det bak kassa. Det er kundens ansvar å påse at man får riktig vare. De har ikke liv å ta imot åpnede bokser/pakker med snus/sigaretter. Så butikjen har gjort helt rett. Hadde du latt være å åpne pakkene og spart på kvitteringen kan det hende de ville byttet pakkene om du forklarte situasjonen, da de helt sikkert enten hadde oppdaget feilen eller ville oppdaget det om de sjekket da du sa i fra. Da får det bli læring til neste gang: Sjekk at det er riktig snus FØR du legger pakken i lomma og forlater butikken. Anonymkode: e872a...63a 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #4 Skrevet 4. oktober 2023 De kan jo ikke vite om du har fått feil hos dem, eller om du ønsker bytte snusbokser som har ligget lenge i kjøleskapet ditt... De vet ikke om du har oppbevart den riktig så den fortsatt er fersk. Anonymkode: 7d629...c74 5
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #5 Skrevet 4. oktober 2023 Jeg har fått byttet røyk og snus så lenge det ikke var åpnet. De kan ikke ta imot en åpnet slik vare helt sikkert. Anonymkode: a3c27...84f 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #6 Skrevet 4. oktober 2023 Ja det er din feil at du åpnet begge boksene, butikken tar jo ikke produkter som er åpne i retur. Anonymkode: c85e9...c12 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #7 Skrevet 4. oktober 2023 13 hours ago, AnonymBruker said: Jeg skulle opp i kjøleskapet for å hente en ny boks fra kjøleskapet, og oppdager da at det er feil snus. Litt desperat åpner jeg også den andre boksen, og den er også feil. Her ligger nok problemet, som andre påpeker. Hvorfor i alle dager ÅPNET du den andre boksen? Jeg kan forstå det med boks nummer en, men det står jo ikke akkurat mye tekst på disse boksene, og det burde være en rimelig enkel prosess å kikke på lokket - om man har synet i orden da, selvfølgelig. Anonymkode: 102cb...4d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå