Gå til innhold

Magevirus eller noe annet? Kvalm, mageknip, oppkast av magesyre over to uker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er det noen som har erfaring med langvarig magevirus og vil fortelle hvordan forløpet var for deg? 
Startet med spontan oppkast og jeg trodde det var omgangssyken. Var helt fin igjen etterpå. Utover uken kom mageknip tilbake og formen har bare blitt verre og verre. Verst kveld, natt og morgen. Er ikke gravid. 

Anonymkode: 022f9...4c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen erfaring med det du nevner. Men, man sier vel at man bør oppsøke lege hvis man går med uforklarlige symptomer i mer enn 2 uker, så jeg ville bestilt legetime.

Anonymkode: 10f58...db3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei! Er det noen som har erfaring med langvarig magevirus og vil fortelle hvordan forløpet var for deg? 
Startet med spontan oppkast og jeg trodde det var omgangssyken. Var helt fin igjen etterpå. Utover uken kom mageknip tilbake og formen har bare blitt verre og verre. Verst kveld, natt og morgen. Er ikke gravid. 

Går masse norovirus nå og har skjønt det slik at det er ganske varierende forløp hos folk. Samboeren min ble kjempesyk, spydde masse og bar sengeliggende med feber i to dager. Jeg jenta fikk såvidt litt mageknip og jenta fikk i tillegg kvalme med ‘oppgulp’ som hun sa. Men ingen oppkast. 

To uker var lenge, men ville ikke sett vekk i fra at det likevel kan dreie seg om magevirus. Ville likevel ikke fått så mye lengre med det uten å oppsøke lege. Skriv en legekonsultasjon og få råd der. Så kan legen avgjøre om du bør komme inn for sjekk eller se det an litt til.

Anonymkode: c2e6b...ebc

Skrevet

Jeg har vært kvalm i fem uker og hadde en periode førti i feber. Jeg dro til legen og fikk ingen blodprøve, men fikk avføringsprøve. Den viste positivt for norovirus. Jeg har aldri reagert på norovirus før og trodde jeg var immun mot omgangssyke

Anonymkode: d7bc0...530

Skrevet

Ts her. Jeg var hos legen idag og venter svar på blodprøver nå. Det som er rart er at jeg ikke kaster opp mat, bare magesyre. Selv om jeg spiser. Formen kommer seg utover dagen nesten hver dag. Varierende om jeg er dårlig på kveld, men siste uken har jeg vært dårlig nesten hver morgen. Kvalm i flere timer, brekker meg, men så kommer det bare syre eller ingenting. 
Ingen feber, normal avføring. Får i meg mat og drikke. Kniper mye på natt og sliter derfor med søvn. 
Det var ingen hevelser på magen da legen sjekket. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts her. Jeg var hos legen idag og venter svar på blodprøver nå. Det som er rart er at jeg ikke kaster opp mat, bare magesyre. Selv om jeg spiser. Formen kommer seg utover dagen nesten hver dag. Varierende om jeg er dårlig på kveld, men siste uken har jeg vært dårlig nesten hver morgen. Kvalm i flere timer, brekker meg, men så kommer det bare syre eller ingenting. 
Ingen feber, normal avføring. Får i meg mat og drikke. Kniper mye på natt og sliter derfor med søvn. 
Det var ingen hevelser på magen da legen sjekket. 

Jeg har bare kastet opp vann. Ingen smerter i magen ved palpering på meg heller

Skrevet

Kan du holde meg oppdatert siden legen ikke ville ta blodprøver på meg? Hadde vært fint å vite om det er noe utover noro

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.10.2023 den 13.37):

Kan du holde meg oppdatert siden legen ikke ville ta blodprøver på meg? Hadde vært fint å vite om det er noe utover noro

Ja det kan jeg. Venter fortsatt på svar på blodprøvene. Skal komme imorgen 🤞🏼 fortsatt like dårlig. Hva med deg? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja det kan jeg. Venter fortsatt på svar på blodprøvene. Skal komme imorgen 🤞🏼 fortsatt like dårlig. Hva med deg? 

Blir bedre, men er fremdeles kvalm 

Skrevet

Ts her. Blodprøver fine, men fortsatt dårlig. Tatt avføringsprøve som også er fin. Venter nå på å få tatt CT av mage.

• Liker 1
Skrevet

Er en del folk nå som har Covid som er mye kvalm og kaster opp. 

Anonymkode: 80580...3ac

• Liker 1
Skrevet

Har også slitt med ekstrem kvalme og løs mage siste uka...kanskje noe som går?

Skrevet

Er jo e.coli-utbrudd nå.

Anonymkode: 6986a...487

Skrevet

Jeg har spist hamburgere fra Grillstad men trodde det gjalt kun fra nordefjord kjøtt ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...