Gå til innhold

Svigerfar er «rik», men det drypper ingenting på oss

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er litt rart. Er jeg helt urimelig?

Vi er en ung familie i 20-årene med et lite barn. Vi har masse studie- og boliglån og har det veldig trangt økonomisk tross full jobb og bra utdanning.

Har selvfølgelig ikke luftet tankene mine til mannen min. Men hva tenker dere?

Anonymkode: 9b8a2...585

• Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Din svigerfar lever sitt eget liv med sine egne midler.

Dersom dere behøver økonomisk hjelp bør dere vel spørre? Min svigerfar sitter også på en liten pengebinge, men noe av grunnen til det er nettopp at han er svært glad i pengene sine, jobber hardt for dem og bruker de smart. Han synes ikke vårt forbruk er snart bruk av hand penger 🙈

Anonymkode: c9eb5...87d

• Liker 22
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at han skulle gi dere penger uten videre, fordi han sitter godt i det? 

• Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva mener du med rik? Mine foreldre er også velstående, men pengene er bundet i bolig osv. Jeg forventer da ikke at de selger hjemmet sitt eller hytta si for at vi skal få penger? 

Anonymkode: dc49c...4a3

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjølv om pappa er rik så forventar ikkje eg noko! Eg får jolegåve og bursdagsgåve. That’s it.. Og forventar ikkje ana heller..

Anonymkode: 46d4f...ddd

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende svigerfar har gått gjennom akkurat det samme som dere ? 
Dine foreldre da ? Du kan jo spørre dem.  

Anonymkode: 422cf...d38

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har deres egen selvstendige økonomi med ansvar for inntekter og utgifter. Synes ikke det er rart. Aner ikke hvor rike mine svigerforeldre er, har aldri fått penger av dem.

Anonymkode: 93b61...eed

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventer ingenting, men er litt undrende til at han ikke tilbyr. Derfor lufter jeg dette anonymt på internett. Ville aldri uttrykt forventningen andre steder enn her.😂

Jeg tipper han har en inntekt på 5 millioner i året.

Ts

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor rik?

Hvordan er rikdommen plassert?

Om han f.eks. er rik fordi han eier en bedrift så er det kanskje bedriften som er rik. Da kan han ikke ta ut masse uten å risikere jobbene til de ansatte. Eller hvis rikdommen egentlig består av et unødvendig stort hus så er det drøyt å forlange at han bytte til et billigere hjem bare for å hjelpe dere.

Anonymkode: 9887d...1de

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg forventer ingenting, men er litt undrende til at han ikke tilbyr. Derfor lufter jeg dette anonymt på internett. Ville aldri uttrykt forventningen andre steder enn her.😂

Jeg tipper han har en inntekt på 5 millioner i året.

Ts

Du forventer jo tydeligvis noe siden du syns det er rart. Så hva ville vært bra nok for deg? 

Anonymkode: b10b0...9e7

• Liker 28
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor rik?

Hvordan er rikdommen plassert?

Om han f.eks. er rik fordi han eier en bedrift så er det kanskje bedriften som er rik. Da kan han ikke ta ut masse uten å risikere jobbene til de ansatte. Eller hvis rikdommen egentlig består av et unødvendig stort hus så er det drøyt å forlange at han bytte til et billigere hjem bare for å hjelpe dere.

De er rike både i eiendommer (som jeg selvsagt aldri ville forventet de solgte), men også svært høy inntekt fra lederjobb (ikke egen bedrift).

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere et nært og godt forhold? 

Ble han rik av å få penger av sin svigerfar? Kanskje han tenker at dette er god lærdom for hvordan dere kan klare å bedre økonomien selv.

Anonymkode: 35aa1...4d0

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De er rike både i eiendommer (som jeg selvsagt aldri ville forventet de solgte), men også svært høy inntekt fra lederjobb (ikke egen bedrift).

Ts

Eg er flau på dine vegner..

Anonymkode: 46d4f...ddd

• Liker 32
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vi er en ung familie i 20-årene med et lite barn. Vi har masse studie- og boliglån og har det veldig trangt økonomisk tross full jobb og bra utdanning.

Mulig han er rik, men gjerrig. Er mange millionærer som ikke donerer til noen form for veldedighet. Man skal altså ikke forvente noe av han (man har jo ikke krav på noe), men selvfølgelig sier handlingene til en person noe om personen. 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han kan godta å være deleier i boligen uten at han selv bor der? At han kjøper dere ut en eller annen prosent og blir deleier med samme prosent. Da vil dere spare masse i renter. Han vil så klart gå glipp av sparerenter så rent økonomisk kommer dere best ut, mens for ham føles det kanskje mindre risikabelt enn å bare gi dere en neve dollars uten å ane om de blir brukt riktig og kanskje bekymre seg for at dere ber om mer neste år. Redd for at det blir en vane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.. Jeg er delt. På en side så tenker jeg at man ikke kan forvente at foreldre skal gi barn penger, bare fordi de er "velstående". Samtidig så er det jo rart at det ikke drypper litt på familien sin om man sitter så godt i det. Spesielt når de er unge og i etableringsfasen... det burde jo være fint å hjelpe til, økonomisk på en eller annen måte.. 

Her er vi i samme situasjon, vi spinker og må snu hver krone. Svigermor snakker (skryter) stadig om at hun byttet stekeovnen sin, kun fordi den gamle ikke matchet den nye kjøkkeninnredning. De sitter godt i det..  

Anonymkode: c3e90...580

• Liker 32
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Folk som kommer lett til penger er ofte ikke så hyggelige. Se på det som at han gjør dere en tjeneste og lar dere være vanlige folk.

Anonymkode: 98f54...862

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...