Gå til innhold

Utroskap er ikke farlig. Ta dere et glass sjampanje og slapp av

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså ærligtalt når man i flere år har vært i et forhold hvor alt blir så rutine og kjedelig er det ikke rart man søker etter en ny. Vi mennesker av natur er ikke monogame faktisk. Så at man synes andre enn partneren er tiltrekkende er HELT vanlig, faktisk synes alle det. 

Jeg mener vi må slutte å heksejakte folk som er utro. Dem ikke onde mennesker, de bare får ikke sine behov dekket. Når man i årevis har prøvd å ta opp problemene i forholdet med den man er med og man aldri blir hørt, ja da trenger man å bli sett et annet sted. 
Dette betyr ikke at man ikke elsker kjæresten sin. Faktisk mener jeg at utroskap kan bidra positivt til forholdet. Fordi om du som utro bærer på dårlig samvittighet vil du gjøre flere goder for kjæresten. 

Også er det aldri verdens undergang med utroskap. Det betyr jo ingenting med en liten flørt eller sex i fylla. Man får jo aldri følelser for noen på den måten. Er jo bare kos og lek. Hvorfor tror alle at vi mennesker er monogame? Slik fungerer det faen ikke. 
Er så lei dere moralister som må dømme meg og andre unge kvinner som bare prøver å finne ut av livet. 
Man er godt menneske selv om man trår feil og er utro.

Synes det kan ta dere er glass sjampanje og slappe av. 

Anonymkode: 5eec4...285

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Altså ærligtalt når man i flere år har vært i et forhold hvor alt blir så rutine og kjedelig er det ikke rart man søker etter en ny. Vi mennesker av natur er ikke monogame faktisk...

Også er det aldri verdens undergang med utroskap. Det betyr jo ingenting med en liten flørt eller sex i fylla. Man får jo aldri følelser for noen på den måten. Er jo bare kos og lek. Hvorfor tror alle at vi mennesker er monogame? Slik fungerer det faen ikke...

Det kan være. Men å gå bak noens rygg løser ingenting. Vil man gå videre eller være med flere, vær ærlig. Er helt på trynet å forsvare løgn med at man kjeder seg. Jeg vet at det er fullt mulig å være 100 % ærlig og leve på andre måter enn den monogame.

Hilsen en med flere års erfaring med etisk ikke-monogami

Anonymkode: cfd05...1ef

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det kan være. Men å gå bak noens rygg løser ingenting. Vil man gå videre eller være med flere, vær ærlig. Er helt på trynet å forsvare løgn med at man kjeder seg. Jeg vet at det er fullt mulig å være 100 % ærlig og leve på andre måter enn den monogame.

Jaja

• Liker 1
Skrevet

Så finnn noen som vil være poly som deg da? Det er flaut å gå bak ryggen på noen bare fordi du er taper/ikke klarer å kommunisere. Finn deg en som er poly som ikke bryr seg om du gjør noen andre gravid ved uhell osv.

Hva hadde du btw gjort om dama di pulte noen andre og ble gravid ved uhell om prevensjon sviktet, og det var forsent med abort? Hadde du oppdratt det som ditt eget og blitt, eller hadde du forlatt når handlingene deres hadde fått" konsekvenser"?.

Hva om partneren din hadde fått hiv?

Anonymkode: 504a0...fc9

• Liker 20
  • Nyttig 11
Skrevet

Jeg tenker at de som er utro ikke forstår konseptet med å elske noen. Mulig utroe er glad i, og kanskje veldig glad i også, men man elsker ikke noen man er utro mot. 

Utroskap med påfølgende tillitsbrudd er det største sviket du kan kan utsette partneren din for. Og hvis man virkelig elsker noen så prøver man alt i verden for å unngå slike svik. 

Men for all del, om du ikke er monogam og har lyst til å finne ut av livet, så værsegod med å gjøre det. Men gjør det først slutt før du leker rundt. Og hvis man virkelig elsker noen så gjør man også det slutt for å skåne vedkommende hvis du det å utforske livet betyr mer for deg enn partneren din. 

For min del er utroe mennesker egoistiske og narsissistiske på èn og samme gang. Og det er ikke gode egenskaper. Det er ikke oppskriften på et godt menneske. 

Utover det får du bare forsvare deg selv og tro at du er noe annet enn det du er, og så får jeg klappe meg på skuldra og si at jeg er glad jeg ikke er partneren din.

Så kan vi ta et glass champagne og skåle til det, heller.

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 14
Skrevet

Jeg har en elsker, hatt han i mange år. Vi er gifte begge to, barn mellom 15 og 25 nå. Ingen av oss ønsker å gi opp hus, hjem og familie hverken nå eller senere. Ingen hverdag på oss.

Hva får jeg av elskeren som jeg ikke får hjemme? Dype samtaler om livet, diskusjoner om politikk og samfunn, pluss vin og mat, spenning og sex da. De to siste er det beste.

Strengt tatt håper jeg mannen min også har en elskerinne. Vi kunne sikkert hatt åpenhet om dette, men selv vil jeg helst ikke vite.

Vi er helt sikkert ubrukelige eller har giftet oss med feil person, men det tror vi ikke. Vi tror de aller fleste forhold som har husholdning, barn, regninger og ansvarsfordeling spises opp av hverdag. 

Anonymkode: e8c24...14c

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så finnn noen som vil være poly som deg da? Det er flaut å gå bak ryggen på noen bare fordi du er taper/ikke klarer å kommunisere. Finn deg en som er poly som ikke bryr seg om du gjør noen andre gravid ved uhell osv.

Hva hadde du btw gjort om dama di pulte noen andre og ble gravid ved uhell om prevensjon sviktet, og det var forsent med abort? Hadde du oppdratt det som ditt eget og blitt, eller hadde du forlatt når handlingene deres hadde fått" konsekvenser"?.

Hva om partneren din hadde fått hiv?

Tror du misforsto, men jeg er dama i forholdet :)) 

Jaja skål! 🥂🥂

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror du misforsto, men jeg er dama i forholdet :)) 

Jaja skål! 🥂🥂

Ja det blir jo samme andre veien da, hva om typen/dama di hadde gjort noen gravid/blitt gravid og måtte beholde? Hva om partnern din fikk hiv? Hva om du ble gravid med noen andre og måtte beholde?

• Liker 14
  • Nyttig 5
Skrevet

Det kan være du føler det litt annerledes når du blir eldre TS.

• Liker 9
Skrevet

Hei TS! 
Har du konsumert hele champagne-flaska? 
Happy happy ? 

Anonymkode: 12f98...925

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Altså ærligtalt når man i flere år har vært i et forhold hvor alt blir så rutine og kjedelig er det ikke rart man søker etter en ny. Vi mennesker av natur er ikke monogame faktisk. Så at man synes andre enn partneren er tiltrekkende er HELT vanlig, faktisk synes alle det. 

Jeg mener vi må slutte å heksejakte folk som er utro. Dem ikke onde mennesker, de bare får ikke sine behov dekket. Når man i årevis har prøvd å ta opp problemene i forholdet med den man er med og man aldri blir hørt, ja da trenger man å bli sett et annet sted. 
Dette betyr ikke at man ikke elsker kjæresten sin. Faktisk mener jeg at utroskap kan bidra positivt til forholdet. Fordi om du som utro bærer på dårlig samvittighet vil du gjøre flere goder for kjæresten. 

Også er det aldri verdens undergang med utroskap. Det betyr jo ingenting med en liten flørt eller sex i fylla. Man får jo aldri følelser for noen på den måten. Er jo bare kos og lek. Hvorfor tror alle at vi mennesker er monogame? Slik fungerer det faen ikke. 
Er så lei dere moralister som må dømme meg og andre unge kvinner som bare prøver å finne ut av livet. 

Ikke alle mennesker er monogame, nei. For min del ønsker jeg å være sammen med en monogam partner. Det er verken verdens undergang eller noe sånt. Hvis mannen min har sex med andre, ønsker jeg ikke lenger å ha sex med ham. Enkelt og greit. Jeg parallellpuler ikke. 

Anonymkode: 5d5fd...44b

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Nei, man er ikke et godt menneske selvom man "trår feil" og er utro. Du må gjerne prøve å overbevise deg selv, men du har tydeligvis ingen respekt for andre mennesker sine følelser. Mennesker som deg fortjener å dø alene og ensomme.

Anonymkode: 0dd62...ee5

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet

Overskriften er feil, utroskap er livsfarlig.

Man kan smittes med virus og dø av kreft. Kan ikke beskrives hvor dårlig gjort det er å utsette partner for.

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Nettopp. Når jeg kjeder meg, så leser jeg en bok, går en tur eller trener. Jeg går ikke og puler naboen, liksom.

Anonymkode: 5d5fd...44b

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hei TS! 
Har du konsumert hele champagne-flaska? 
Happy happy ? 

Anonymkode: 12f98...925

Jada, er på andre glasset allerede 🥂🤭

- TS 💋💋💋

• Liker 1
Skrevet (endret)

For noen er det ikke en big deal, for andre er det. Det er respektløst å sløse tiden og risikere tillitten til dem som ikke vil ha flere partnere samtidig - bare finn deg noen ikke monogame. Hva er problemet ditt med dét? Å ikke ha empati for hvordan menneaker føler det å bli bedratt er ikke normalen.

Endret av katties
  • Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

«Ung kvinne», ja, særlig 🙄

Anonymkode: 2de25...658

• Liker 5
Skrevet

Hvis mannen hadde pult en annen dame ville jeg nesten blitt glad. Har ikke sett den erigert siden alvorlig sykdom rammet, men overlevde.

Ja, ja, jeg elsker ham i gode og onde dager.

Anonymkode: 4e49f...d77

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Altså, du snakker om ditt behov for å ligge rundt, hva med partners behov for å ha en trofast partner? Hvem sitt behov skal man respekteres?

Og man "trår ikke feil" når man er utro, man hopper i det med øynene vidåpne, så ikke bagatellisere det som et uhell. Det er et helt overveid valg man evt tar. 

Man er ikke moralister bare fordi man ikke støtter oppunder utroskap. For min del kan folk ligge på seg gnagsår, der de ligger fra den ene til den andre, men er det for mye forlangt å be om at dere går ut av det forholdet dere er i, og la partneren finne seg en som er verdig?

Anonymkode: 58bae...499

• Liker 7
Skrevet

Utroskap kan ødelegge tilliten til andre, så ille at de vil slite med å stole på andre mennesker. For noen kan det være en såpass stor belastning at de tar livet sitt.

Det er faktisk ikke så vanskelig å gå ut av et forhold med partner, før man bestemmer seg for å ligge med andre.

At du ikke ser konsekvensene får meg til å tenke at du mangler noen skruer, eller at du er veldig ondskapsfull. For ingen som elsker sin partner gjør noe sånt.

Anonymkode: 6b3eb...4db

• Liker 9
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...