Gå til innhold

Klippe klør

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg er livredd for å klippe klør på hunden. Dette merker hunden. Har klypt feil eit par ganger og det sit i meg som berre det. Eg får angst. Kan man betale ein dyrlege for å gjere det. Far min har gjort det for meg før men han begynner å bli gammel og har ikkje så lyst. Eg tek hundehold veldig seriøst så det gnager meg at eg ikkje tør. Tenker masse på det. Den innerkloa er vel viktigst? Den vert ikkje filt ned ved turgåing. Kan man bruke fil istedenfor klosaks?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, mange bruker fil/dremel. Har også sett noen bruke en slags plate med sandpapir der hundene sliper de selv. 

Dyrlegen kan hjelpe til med kloklipp, og mange dyrebutikker gjør det også. 

Anonymkode: 80f6a...f38

Skrevet

Klipp kortere enn det du ville gjort. Eller bruk tank med "brems". Få det gjort hos Musti. 

Du kan file men det vil ta laaaaang tid. 

Anonymkode: b3e84...ce7

• Liker 1
Skrevet

Klart du kan dra til dyrlegen med kloklipp. Vet også at noen dyrebutikker pleier å ha gratis kloklipp 🤔 tror det er musti (hvis du er musti venn) 

Anonymkode: 70dc4...162

Skrevet

Dyrebutikker gjør det, det ene stedet vi er på tar en 50 lapp, det andre stedet gjør det gratis hvis man kjøper noe i tillegg til kloklippen. 

Anonymkode: 75d6d...510

Skrevet

Kjenner meg så igjen i hvordan du opplever klipping av klør. Siden jeg hater det selv som pesten, går jeg til en dyrebutikk. De er kjempe flinke og det er fort gjort! 🙂 

Anonymkode: 26e40...533

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Klipp kortere enn det du ville gjort. 

Mtp TS er usikker på kloklipp - uenig i dette.  «Start low,go slow». Kjøp ei god klotang,den røde fra Millers er min favoritt. Med denne er det mulig å høvle av tynne lag i gangen. Og husk at ei klotang blir slitt etterhvert. Sløv klotang=klemmer av kloa fremfor å klippe. 

Endret av Julie
  • Liker 1
Skrevet

Jeg hater det jeg også så mannen tar seg av det. Ene hunden ligger bare stille og venter mens raketten skal ha seg frabedt kloklipp så jeg smører skinke ost i hendene, da er hun opptatt med det og far klipper uten

Anonymkode: fdd8a...a25

Skrevet

Vi har aniplan av denne enkle grunnen. Hunden her må klippe klørne ca 2 x i måneden og vi synes det er styr så de pengene er det verdt. 

Anonymkode: f2ca3...c1f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...