Gå til innhold

Hva gjør man med levende bytter pus kommer inn med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tittelen sier..

Jeg har en katt som går inn og ut av katteluke. Stadig vekk kommer hun inn med forskjellige byttedyr (mus, rotte, fugl) som ikke er fysisk skadet,  men er i sjokk. 

Jeg har pleid å slippe dyrene ut igjen. Problemet er at pus etter kort tid kommer inn med samme dyret igjen. Sånn fortsetter det gjerne et par dager før dyret til slutt bringes inn, dødt.. Dyrene er jo i sjokk og ute av stand til å hverken forsvare seg eller stikke av stakkars. 

Så hva gjør jeg med de stakkars dyrene? Å stenge katteluke er uaktuelt, og vil vel uansett ikke bidra til å "redde" disse dyrene. Jeg har tenkt tanken på å ringe dyrlegevakt når det er snakk om forskjellige fuglearter som dras inn i stua, men å ringe den i tide og utide settes vel sannsynligvis ikke pris på, og høres ut som en dyr løsning.. Jeg vil aller helst slippe å ta livet av disse dyrene selv !!

Hva tenker dere?

Anonymkode: 58164...b2d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tre katter. En hannkatt og to damepuser. Mille og Cæsar kommer til stadighet med rotter inn i stuen. Måtte faktisk be sønnen i hus om å knerte den ene rotta. Ellers må jeg gjøre det selv. Her i Trøndelag der jeg bor er det sinnsykt mange gnagere og skadedyr. 

Anonymkode: 770c2...ee2

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg stengte katten inne mens jeg gikk langt bort med dyret de hadde funnet. Gikk gjerne langt fra huset også langt inn i skogen, også slapp jeg de løs. Så på at de løp avgårde. Så holdt jeg katten inne noen timer før jeg slapp den løs igjen.

Anonymkode: 9bade...3a8

• Nyttig 1
Skrevet

De går i gryta. Akkurat som de gjorde i gamle dager 🙂 Ekstra kjøtt.

Anonymkode: 5770a...025

• Liker 1
Skrevet

Desverre så tar jeg liv av dem. Selv om de ikke ser skadet ut så gjør jeg. Har slått ihjel en del skjærer og mus for å si det sånn. Absolutt grusomt.

Anonymkode: 8bc25...917

• Liker 1
Skrevet

Setter da ikke forsvarsløse dyr ut for å bli videre torturert av katta.

Er det et bytte som er levende, men ute av stand til å flykte pga sjokk tar du vare på det til det har kommet seg. Ha det i en eske/kurv med tilgang til vann til det har kommet til hektene.

Det er det samme jeg gjør med fugler som er litt fortumlet etter å ha kræsjet med vinduet. 

Anonymkode: 01149...030

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...