Gå til innhold

Er det andre med ungdomsskoleelever som sliter med skriving?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min klarer knapt å skrive en setning før det er krise. Han er kjempegod å skrive på pc, rettskriving er helt topp, men når de en sjelden gang skal skrive en setning på papir sliter han. Han har liksom ikke motorikken inne virker det som. Håndskriften er nesten uleselig. Har vært det samme i mange år.

Jeg mistenker at det er fordi de nesten aldri skriver på papir. I fra 1. Klasse fikk de ipader, og skrev kun bokstaver på papir for å trene. 10 a-er feks. Men sjelden mer enn det. 

Jeg kunne skrive flere sider på kort tid på den alderen. 

Hvordan er deres ungdomsskoleelever?

Anonymkode: dfd41...b11

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er lærer på vgs. Og elevene sliter mer og mer for hvert år å skrive for hånd. 

Anonymkode: 137a5...ebd

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg etterlyste dette for noen år siden på barneskolen, mer skrivetrening. Læreren var veldig enig, men sa at det var ikke mer på skoleplanen (eller hva det heter). Denne læreren hadde til tross gitt mer skrivingstid enn det barna etter planen skulle ha. Læreren syntes også det var veldig trist hvordan det utviklet seg. 

Anonymkode: 40e8c...8e1

• Liker 3
Skrevet

Når de legger opp til at barna skal skrive på pc og ipad fra de begynner på skolen så synes jeg det er innmari rart at de plutselig forventer at de skal skrive flere sider for hånd på ungdomsskolen. Helt tullete opplegg.

Anonymkode: d1f6c...87e

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Uff, da er det som jeg frykter. Er redd håndskrift kommer til å forsvinne helt til slutt. 

Takk for svar.

Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Når de legger opp til at barna skal skrive på pc og ipad fra de begynner på skolen så synes jeg det er innmari rart at de plutselig forventer at de skal skrive flere sider for hånd på ungdomsskolen. Helt tullete opplegg.

Anonymkode: d1f6c...87e

Dette!!!!