Bithiah Skrevet 3. oktober 2023 #1 Skrevet 3. oktober 2023 Ja.. har en pose epler som jeg må få brukt. Har laga eplekake, eplemuffins og «blondies» med eple. Nå vil jeg lage eplepai, men har aldri blitt heeelt fornøyd tidligere. Er en jungel av oppskrifter.. har du en velprøvd? Gjerne med link 😋
tortillalefse Skrevet 3. oktober 2023 #2 Skrevet 3. oktober 2023 (endret) Smuldrepai med epler Ingredienser: 2-3 store epler Litt kanel Litt kardemomme 100g brunt sukker 75g havregryn 75g hvetemel 75g smør En klype salt Fremgangsmåte: Kutt epler i biter og strø over kanel og kardemomme. Kutt romtemperert smør i terninger og bland de tørre ingrediensene. Smuldre inn smøret med fingrene til ingrediense er kombinert. Legg smuldretoppingen oppå eplene i en ildfast form og stek på 175 grader varmluft til toppingen er gyllen, ca 15-20 min. Server med vaniljeis. Verdens beste smuldrepai med epler, oppskriften må gjerne dobles. Lager den selv flere ganger i uka nå som de norske eplene er så gode 😋 Endret 3. oktober 2023 av tortillalefse 3 1
Hmmmmmm Skrevet 3. oktober 2023 #3 Skrevet 3. oktober 2023 Jeg har laget en veldig god en, men uten paibunn. Jeg deler opp epler i mindre biter med en del kanel og litt sukker. Lager en salt karamellsaus, oppskriften til Ida gran Jensen. dobler den. Heller over eplene i paiformen. Spar halvparten som topping. Jeg bruker en oppskrift på smuldre deig uten havregryn. Liker det best. Topp formen helt med biter av deigen. Server med vaniljeis og karamellsaus. Smaker fortreffelig. 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #4 Skrevet 4. oktober 2023 Verdens beste eplepai: Skjær opp 4-5 epler og ha i en ildfast form. Strø på litt sukker og kanel og bland godt. Lag deig av: 3 dl Hv.mel, 2,5 dl Sukker, 1 ts bakepulver og 2 egg. Fordel deigen utover eplene. Høvle 4-5 skiver meierismør og legg på toppen. Strø over litt sukker og kanel. Stek på 200 grader i ca 45 min. Thank me later😎 Anonymkode: 183ad...c0f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå