Gå til innhold

Tørketrommel som er større en vaskemaskin, hva kan jeg gjøre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er uaktuelt og bytte ut, eller kjøpe nytt. Det har jeg ikke råd til. 

Anonymkode: 45216...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mye større er den? Min er og større enn vaskemaskina og der står på den og det går bra. 

Anonymkode: 28481...2ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvor mye større er den? Min er og større enn vaskemaskina og der står på den og det går bra. 

Anonymkode: 28481...2ac

Den er sånn at beina bak går utenfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytte da. Har tørketrommelen nederst da å vaskemaskinene oppå da? Forstår ikke problemet. Jeg har brett i mellom. Bygg inn vaskemaskinen da. Så har du større plate å ha på tørketrommelen. går an å se mulighetene enn å bare si nei dette går ikke. Pust og tenk nye muligheter. Du trenger ikke å kjøpe ny. 

Anonymkode: 355dd...cfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et uttrekkbart brett mellom, praktisk til å brette tøy.

Der må da være galskap å sette vaskemaskinen øverst?

Anonymkode: 5cd7a...19c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har et uttrekkbart brett mellom, praktisk til å brette tøy.

Der må da være galskap å sette vaskemaskinen øverst?

Anonymkode: 5cd7a...19c

Har du noe link? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Bytte da. Har tørketrommelen nederst da å vaskemaskinene oppå da? Forstår ikke problemet. Jeg har brett i mellom. Bygg inn vaskemaskinen da. Så har du større plate å ha på tørketrommelen. går an å se mulighetene enn å bare si nei dette går ikke. Pust og tenk nye muligheter. Du trenger ikke å kjøpe ny. 

Hvordan brett? Kan ikke bygge. Leier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke finne på å sette vaskemaskin øverst😱 Den kommer til å sentrifugere seg av.. Den er også såtung at den vil skade trommelen. Har du plass til å ha de ved siden av hverandre? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dishwalla skrev (11 minutter siden):

Du må ikke finne på å sette vaskemaskin øverst😱 Den kommer til å sentrifugere seg av.. Den er også såtung at den vil skade trommelen. Har du plass til å ha de ved siden av hverandre? 

Da må jeg fjerne en hel kommode på badet 😟

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp benkeskap eller lignende å ha vaskemaskina i, så kan du sette tørketrommelen over. Evt bygge en ramme som tørketrommelen står på. 

Anonymkode: e4740...7fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du klarer å skaffe deg en kvadratisk bit tykk kryssfiner eller tynn benkeplate, så legger du bare den mellom. Eller en slik stableramme som er linket til over her.

Og nei, man kan absolutt ikke sette en vaskemaskin oppå en tørketrommel. Vaskemaskinen er laget for å være tung og stå mest mulig stabilt under sentrifugering og da må den stå stødig nederst i søylen. En tørketrommel veier ingen ting i forhold.

Endret av Elle Melle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Veldig ondt råd. Ganske fort gjort at vaskemaskinen sentrifugerer seg av tørketrommelen og faller 80cm rett ned i gulvet, med knust flisgulv og vannlekkasje som resultat. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dishwalla skrev (14 timer siden):

Men tåler en malm kommode en tørketrommel da? 😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei.

Malm tåler knapt noe vekt overhode før topp-plata bøyer seg.

Anonymkode: 39222...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Men hva hjelper en Malm-kommode med under 50cm dybde når vaskemaskinen (som stort sett er 60cm) er for kort? 

Hvordan skal du balansere en tørketrommel på noe slikt? 

En trommel veier stort sett rundt 50kg, og vibrerer ganske lite. Vil tro de fleste møbler vil klare vekta så lenge det er en midtstolpe i kommoden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (5 minutter siden):

Men hva hjelper en Malm-kommode med under 50cm dybde når vaskemaskinen (som stort sett er 60cm) er for kort? 

Hvordan skal du balansere en tørketrommel på noe slikt? 

En trommel veier stort sett rundt 50kg, og vibrerer ganske lite. Vil tro de fleste møbler vil klare vekta så lenge det er en midtstolpe i kommoden

Malm kommoden min er større en vaskemaskin 😝 Har målt og den passer godt innenfor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Malm kommoden min er større en vaskemaskin 😝 Har målt og den passer godt innenfor

Hva med kommode oppå tørketrommel?

Eller prøve et slikt brett.

Anonymkode: cc6d5...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...