AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #1 Skrevet 3. oktober 2023 Jeg har prøvd alt men alle går bare. Har psykiske sykdommer og er ganske rolig av meg. Kan det være derfor? Anonymkode: 76b2d...81c
Fountaine Skrevet 3. oktober 2023 #2 Skrevet 3. oktober 2023 Prøver du å bli kjent med folk med samme interesser? Går praten godt? Har dere noe å gjøre sammen?
trøndermann38 Skrevet 3. oktober 2023 #3 Skrevet 3. oktober 2023 Hadde samme problemet så fant meg en hobby, da fikk jeg en god del venner med samme interesser som meg
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #4 Skrevet 3. oktober 2023 Tar du kontakt med dem eller forventer du at de tar kontakt med deg? For å beholde venner må man nesten spørre om å treffes av og til. 😊 Anonymkode: 039bc...57d
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #5 Skrevet 3. oktober 2023 Hvis du ønsker gode innspill, tror jeg du må fortelle litt mer, TS. På hvilke møter har du prøvd å få venner, hvilke arenaer osv.? Anonymkode: 3506e...0c9 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #6 Skrevet 4. oktober 2023 Fordi folk flest er egoistiske og ser ikke ute for sin egen krets. Så lenge de selv er fornøyd så gir de blanke i alle andre. Har man mange sånne i nærmiljøet, blir man alene i folkemengden. Anonymkode: e5d79...908 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #7 Skrevet 4. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi folk flest er egoistiske og ser ikke ute for sin egen krets. Så lenge de selv er fornøyd så gir de blanke i alle andre. Har man mange sånne i nærmiljøet, blir man alene i folkemengden. Anonymkode: e5d79...908 Men du. Er det andre sitt ansvar å sørge for at andre har venner? Rareste jeg har lest. Anonymkode: 9efbc...f30
Majer Skrevet 4. oktober 2023 #8 Skrevet 4. oktober 2023 Hva er det du tilfører menneskene du prøver å bli venn med? Vennskap er transaksjoner hvor begge parter må tjene nok på handelen til at det er verdt å bruke energi på det. Mange har mange venner fra før og da har de lite energi å bruke på nye vennskap jo mindre vennskapet gir de mye mer tilbake enn vennskapene de har fra før. Andre sliter kanskje også psykisk og har lite energi å bruke pga det. Å få til nye vennskap handler altså både om hva man selv kan tilby og tilfeldigheter. Det er derfor det blir stadig vanskeligere å få venner etterhvert som man blir eldre:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå