Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd alt men alle går bare. Har psykiske sykdommer og er ganske rolig av meg. Kan det være derfor?

Anonymkode: 76b2d...81c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøver du å bli kjent med folk med samme interesser? Går praten godt? Har dere noe å gjøre sammen?

Skrevet

Hadde samme problemet så fant meg en hobby, da fikk jeg en god del venner med samme interesser som meg

Skrevet

Tar du kontakt med dem eller forventer du at de tar kontakt med deg? For å beholde venner må man nesten spørre om å treffes av og til. 😊

Anonymkode: 039bc...57d

Skrevet

Hvis du ønsker gode innspill, tror jeg du må fortelle litt mer, TS. På hvilke møter har du prøvd å få venner, hvilke arenaer osv.?

Anonymkode: 3506e...0c9

• Liker 2
Skrevet

Fordi folk flest er egoistiske og ser ikke ute for sin egen krets. Så lenge de selv er fornøyd så gir de blanke i alle andre. Har man mange sånne i nærmiljøet, blir man alene i folkemengden. 

Anonymkode: e5d79...908

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi folk flest er egoistiske og ser ikke ute for sin egen krets. Så lenge de selv er fornøyd så gir de blanke i alle andre. Har man mange sånne i nærmiljøet, blir man alene i folkemengden. 

Anonymkode: e5d79...908

Men du. Er det andre sitt ansvar å sørge for at andre har venner? Rareste jeg har lest. 

Anonymkode: 9efbc...f30

Skrevet

Hva er det du tilfører menneskene du prøver å bli venn med? Vennskap er transaksjoner hvor begge parter må tjene nok på handelen til at det er verdt å bruke energi på det.

Mange har mange venner fra før og da har de lite energi å bruke på nye vennskap jo mindre vennskapet gir de mye mer tilbake enn vennskapene de har fra før. Andre sliter kanskje også psykisk og har lite energi å bruke pga det. 

Å få til nye vennskap handler altså både om hva man selv kan tilby og tilfeldigheter. Det er derfor det blir stadig vanskeligere å få venner etterhvert som man blir eldre:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...