Gå til innhold

Noen mannfolk her inne som kan forklare hvordan dere tenker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ansvarlig prosjektleder for ett prosjekt. Nesten alle mine medhjelpere er menn.

Jeg er godt vant med å ha mannlige kollegaer. Men denne gangen har en spesielt skillet seg ut.

Lurer på om det er ett spill han spiller. Han kan være veldig varm og omsorgsfull. Støttende og hjelpende. Rent praktisk på jobb. Så kommer det periode hvor han er helt kald. Nesten arrogant.

Så åpner han seg igjen. Forteller om ei jente han treffer. Om andre ting fra livet.

Kjenner at denne personen opptar litt for mye av mine tanker. Jeg sa dermed sånn litt offentlig ifra på jobben til alle, Nesten som spøk... at det er kun arbeidsforhold vi har. Selv om vi har mye kontakt. Jeg sa det til alle mine mannlige kollegaer. Han var også der.

Han nevnte igjen da sin jente han har. Men likevel skriver han ofte...

Jeg forstår ingenting. Hva skjer og hvordan skal man være...

Anonymkode: 5c073...9a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har selvfølgelig helt rett. Har heller aldri forstått meg på hvorfor andre har slik stor trang til å grave i andres privatliv, eller blotte ut sitt eget. 

Har heller aldri sett noe slikt i en arbeidskontrakt, at man oppfordres til å dele om sitt privatliv - for å skape et godt psykososialt miljø på arbeidsplassen. 

Anonymkode: 3e5f0...33f

Skrevet

Skjønner ikke helt settingen her. Har dere faktisk et helt profesjonelt forhold, eller er dere litt flørtende og han er av og på med den biten av det?

Skriver ofte... snakker du om private tekstmeldinger dere utveksler?

Kan hende han er hot/cold fordi forholdet med dama er litt hot/cold så noen ganger er han fornøyd med det han har og noen ganger vil han ha deg istedet, who knows.

• Liker 2
Skrevet

Kanskje han tenker litt som deg? Er litt interessert men føler det er upassende så prøver å finne en kvinne som er mer passende? Går an å ha to tanker i hodet på samme tid.

Anonymkode: e0784...973

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er ansvarlig prosjektleder for ett prosjekt. Nesten alle mine medhjelpere er menn.

Jeg er godt vant med å ha mannlige kollegaer. Men denne gangen har en spesielt skillet seg ut.

Lurer på om det er ett spill han spiller. Han kan være veldig varm og omsorgsfull. Støttende og hjelpende. Rent praktisk på jobb. Så kommer det periode hvor han er helt kald. Nesten arrogant.

Så åpner han seg igjen. Forteller om ei jente han treffer. Om andre ting fra livet.

Kjenner at denne personen opptar litt for mye av mine tanker. Jeg sa dermed sånn litt offentlig ifra på jobben til alle, Nesten som spøk... at det er kun arbeidsforhold vi har. Selv om vi har mye kontakt. Jeg sa det til alle mine mannlige kollegaer. Han var også der.

Du sa til dine kollegaer at de ikke skulle snakke om livet deres siden dere er kollegaer? hva??

Hvis jeg går fra kald til varm til kald er det ofte basert på responsen fra damen. Damer er ofte sånn selv, og om noen blir kald trekker jeg meg mer unna og blir kald selv. Ikke interessert i å overinvestere i noen (gjelder generelt ikke bare dating) som ikke gir tilbake.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.10.2023 den 18.11):

at denne personen opptar litt for mye av mine tanker. Jeg sa dermed sånn litt offentlig ifra på jobben til alle, Nesten som spøk... at det er kun arbeidsforhold vi har. Selv om vi har mye kontakt. Jeg sa det til alle mine mannlige kollegaer. Han var også der.

Jeg skjønner ikke helt konteksten her? 

Anonymkode: fe94d...3ae

• Liker 1
Skrevet

Hvis min leder hadde sagt høyt til alle at her er det bare lov til å prate jobb, så hadde jeg tenkt mye rart om vedkommende. Stort sett er jo ledere glade for at folk er personlige på jobb. Enten de deler om unger, kjærester, dyr eller oppussing. 

Hvis du mener han flørter med deg får du sette grenser ved å feks trekke deg unna. 

• Liker 1
Skrevet

Hva mener du med skriver? Er dere ikke på samme lokasjon? 

Skrevet

Det høres ut som om du har en «ting» for ham vel så mye som han har en ting for deg?

Menn kan være varme og støttende uten at de prøver å komme i buksa på deg. Kanskje han er bipolar og følelseslivet svinger opp og ned?

Anonymkode: 15a7d...fbe

• Liker 1
Skrevet (endret)
On 10/3/2023 at 10:11 AM, AnonymBruker said:

eg forstår ingenting. Hva skjer og hvordan skal man være...

Det finnes menn som er kalkulerende/manipulerende og bruker "hot n cold"- oppførsel og sjalusi for å trigge tankespinn og usikkerhet hos kvinner. Enkelte biter på. Om han blir mer varm om du trekker deg unna og mer kald hvis du er rundt han mye så ville jeg slått fra meg hele greia. Dette er et stort rødt flagg. Menn som opererer på denne måten er ofte veldig "bad news"..

Dette er spekulasjoner i forhold til denne karen, men anbefaler deg å være litt på vakt. For litt dårlige vibber av måten du beskriver han på.

Er han sånn mot alle eller bare deg?

Endret av Bigote
Skrevet

Jeg tror problemet mer ligger i at de som i dag er unge voksne er vokst opp med andre måter og sosialisere seg på, enn for noen tiår tilbake i tid. Så jeg tror denne mannen ikke vet hvordan han skal gå fram, han snakker om ting som burde være innenfor en privatsone, fordi han ikke forstår hvordan han skal kommunisere med andre mennesker. Dette er en helt vanlig svakhet blant dagens unge voksne.

Anonymkode: 5652d...c88

• Nyttig 1
Skrevet

Det er et spill. Først den hyggelige omsorgsfulle, deretter gjør han deg usikker med arroganse, for at du skal bli glad når han er tilbake. I tillegg deler han en desperat historie om at han treffer en konkurrent, for å vekke sjalusi. Han vil ha deg. Og han vil alltid være et problem dersom du ikke distanserer deg og kun fokuserer på jobb.

Anonymkode: b2542...897

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...