Gå til innhold

Skremmende lesning om moskeer i Norge

Anbefalte innlegg

Gjest paprikaskrue
Skrevet

Hva tenker dere om dette? Det er langt verre enn det jeg trodde.

"Islamic Cultural Centre (ICC) er en pakistansk moske som ligger på Grønland i Oslo sentrum øst. Moskeens imam Hamid Farooq sa i august 2022 at muslimske homofile bør ta kontakt med han for å få veiledning av moskeen. Ifølge Farooq er homofilt samliv og utroskap en like stor synd som drap.

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/moskeene-motarbeider-norske-verdier/o/5-95-1356949

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er overraskende med dette, tenker du? Å utøve homofili i praksis gir jo dødsstraff i flere land. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Gjest paprikaskrue
Skrevet
1 minutt siden, Hannah80 said:

Hva er overraskende med dette, tenker du? Å utøve homofili i praksis gir jo dødsstraff i flere land. 

Antakelig at dette skjer midt i blandt oss og de finansieres av oss skattebetalere.

Synes det bare er skremmende at det går folk rundt med sånne holdninger.

Skrevet

Jeg ble ikke skremt i det hele tatt. Tåler man ikke at andre har andre meninger enn seg selv, så er man trangsynt 

• Liker 4
Skrevet

Jeg er ikke overasket, dette er tross alt muslimer. Og folk flest vet hva de folka står for. 

• Liker 20
  • Nyttig 13
Gjest paprikaskrue
Skrevet
2 minutter siden, CAPS LOCK said:

Jeg ble ikke skremt i det hele tatt. Tåler man ikke at andre har andre meninger enn seg selv, så er man trangsynt 

Problemet er at de barna og ungdommene som får innprentet at det er slike holdninger man skal ha heller ikke vil bli integrert godt nok. Som forfatteren skriver er det sabotasje av integreringsarbeid.

Gjest paprikaskrue
Skrevet
3 minutter siden, Athena Freyja said:

Jeg er ikke overasket, dette er tross alt muslimer. Og folk flest vet hva de folka står for. 

At de er muslimer er egentlig ikke så relevant, men at det er religiøse ledere som bruker religion til å kontrollere og indoktrinere.

Kristne har sine svin på skogen også.

Skrevet
paprikaskrue skrev (1 minutt siden):

Problemet er at de barna og ungdommene som får innprentet at det er slike holdninger man skal ha heller ikke vil bli integrert godt nok. Som forfatteren skriver er det sabotasje av integreringsarbeid.

Man kan være meget godt integrert i Norge uten å ha akkurat de samme meningene som flertallet i alle spørsmål 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
paprikaskrue skrev (1 minutt siden):

At de er muslimer er egentlig ikke så relevant, men at det er religiøse ledere som bruker religion til å kontrollere og indoktrinere.

Nja, forskjellen er at kristendommen har en gyllen regel, "gjør mot andre som du vil at de skal gjøre mot deg".

Noe islam mangler. 

• Liker 13
  • Nyttig 9
Skrevet

Hva er skremmende med dette?

Det normale er jo steining og halshugging av homofile i islam. Dette er jo humant i forhold.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Gjest paprikaskrue
Skrevet
6 minutter siden, Fru Solsikke said:

Nja, forskjellen er at kristendommen har en gyllen regel, "gjør mot andre som du vil at de skal gjøre mot deg".

Noe islam mangler. 

Tja, enkelte har et korstog mot transpersoner.

https://verdinytt.no/

Skrevet
7 minutter siden, paprikaskrue said:

Det er ingen tvil om at kristendommen har svin på skogen. Forskjellen er at slike holdninger er marginalisert i den kristne befolkningen, folk vil ikke lenger høre slikt. En prest eller predikant kommer aldri "levende" ifra å antyde det man kan høre i en moske. 

BTW; Islam kan vel ikke ha svin på skogen, men muligens geiter??? 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
paprikaskrue skrev (14 minutter siden):

Tja, enkelte har et korstog mot transpersoner.

https://verdinytt.no/

Du kan fornærme kristendommen så mye du vil i Norge uten å frykte for liv og helse 🤷‍♀️ Du vil finne mange flere kristne som er positive til transpersoner enn muslimer.

Og om du legger ut linker så er det en fordel å linke til det du spesifikt snakker om. Disse "korstogene" kan uansett ikke være særlig effektive. Har ikke sett noe til dem.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

At moskeer i Norge sprer slike holdninger er ikke overraskende i det hele tatt, men det er bare enda et tema som det er fyfy å snakke om. De er helt bevisste på å motarbeide vestlige verdier og integrering, noen går også så langt at de anbefaler foreldre å sende barna på islamskoler fordi de er i ferd med å bli for norske.

Utrop hadde nylig en sak om dette men i kjent stil så presenteres det på en snill måte.

https://www.utrop.no/nyheter/nytt/347082/ 

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet

Dette vet vi jo. Det som overrasker meg er hvordan oppegående mennesker i Norge med regnbueflagget i den ene hånda, kan ønske at den slags tankegods skal blomstre og etablere seg i vesten. Det må være noe galt i topplokket på de tenker jeg da.

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Gjest paprikaskrue
Skrevet
49 minutter siden, Fru Solsikke said:

Du kan fornærme kristendommen så mye du vil i Norge uten å frykte for liv og helse 🤷‍♀️ Du vil finne mange flere kristne som er positive til transpersoner enn muslimer.

Og om du legger ut linker så er det en fordel å linke til det du spesifikt snakker om. Disse "korstogene" kan uansett ikke være særlig effektive. Har ikke sett noe til dem.

Det er vanskelig å fastlå hvem som er mest postive til skeive fordi det så vidt jeg vet ikke foreligger noen tall på det?

Konservative kristne er kanskje ikke fysisk voldelig, men at det skjer sosial kontroll, tankepolicing, emosjonell utpressing osv er kjent.

Gjest paprikaskrue
Skrevet
42 minutter siden, FryNor said:

At moskeer i Norge sprer slike holdninger er ikke overraskende i det hele tatt, men det er bare enda et tema som det er fyfy å snakke om. De er helt bevisste på å motarbeide vestlige verdier og integrering, noen går også så langt at de anbefaler foreldre å sende barna på islamskoler fordi de er i ferd med å bli for norske.

Utrop hadde nylig en sak om dette men i kjent stil så presenteres det på en snill måte.

https://www.utrop.no/nyheter/nytt/347082/ 

Leste den og omfanget av skolering er overraskende. Er noen gang barna det gjelder fri lurer jeg på.

Gjest paprikaskrue
Skrevet
34 minutter siden, Callisto83 said:

Dette vet vi jo. Det som overrasker meg er hvordan oppegående mennesker i Norge med regnbueflagget i den ene hånda, kan ønske at den slags tankegods skal blomstre og etablere seg i vesten. Det må være noe galt i topplokket på de tenker jeg da.

Ja, det er vanskelig. Tenker at skeive muslimer er i en spesielt utsatt posisjon.

Gjest paprikaskrue
Skrevet
1 hour ago, Tiuren said:

Det er ingen tvil om at kristendommen har svin på skogen. Forskjellen er at slike holdninger er marginalisert i den kristne befolkningen, folk vil ikke lenger høre slikt. En prest eller predikant kommer aldri "levende" ifra å antyde det man kan høre i en moske. 

BTW; Islam kan vel ikke ha svin på skogen, men muligens geiter??? 

Er det egentlig så marginalisert? Mye har dukket opp i kommentarfelt og sosiale media både før og etter terroren i Oslo.

Skrevet
1 hour ago, paprikaskrue said:

Antakelig at dette skjer midt i blandt oss og de finansieres av oss skattebetalere.

Synes det bare er skremmende at det går folk rundt med sånne holdninger.

La meg se? Har noen forsøkt å påpeke dette i noen år? 
nei vent? De var rasister sa de.
Så ingen hørte på det de hadde å si….

var det noen som forsøkte å stille spørsmålstegn ved religionen islam? 
Nei, de var islamofober. Så ingen lyttet til dem heller.

var det noen som hevdet muslimer selvsegregerer? 
neida, vi behøver bare flere ungdomsklubber sa de da…

Hva sier de nå? 
jeg venter i spenning……

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...