AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #1 Skrevet 3. oktober 2023 Hva er deres meninger med menner som går med fleece og teddyklær? Synes dere det er fint? Anonymkode: 5ef6e...c64
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #2 Skrevet 3. oktober 2023 Grusomt. Kort og godt. Uten at jeg bryr meg veldig mye om hva andre kler seg i, men akkurat dette er bare nitrist. Anonymkode: 4ea61...6fa
Morpheus Skrevet 4. oktober 2023 #3 Skrevet 4. oktober 2023 Du har store tanker om deg selv hvis du tror at folk faktisk bryr seg om hvordan du kler deg. Med mindre du kler deg ut i karnevalkostymer, går det meste under radaren. 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #4 Skrevet 4. oktober 2023 Teddy er fint på kvinner og menn!! Anonymkode: 56bbc...2ad 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #5 Skrevet 4. oktober 2023 Ja, jeg har lagt merke til at fleece jakker av denne typen som er på bildet, er blitt "inn" blant forstadsfedre ("suburban dad"). Hva synes jeg om det? Veldig lite, egentlig. Den moten virker å være veldig tidsriktig med andre tendenser vi ser nå i motebilde, med militærmote, mer praktisk mote, osv. Eneste jeg kan legge merke til, er at det er kanskje litt raskere nå enn før, at menn fikk samme motetendenser som kvinner. Før var herremote mer konservativ, og det tok lengre tid men nå er også herremote blitt "fast fashion". Det er alt egentlig. Jakkene er fine, lette og praktiske, men kanskje ikke overalt i Norge, for det regner mye i store deler av Norge, og da passer det dårlig med fleece. bilde herifra: https://www.matchfashion.no/herreklaer/jakker-frakker/nino-teddyjakke/charcoal-gray/ Anonymkode: 6dace...b38
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #6 Skrevet 4. oktober 2023 Syns det er fint Anonymkode: 63dee...029 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #7 Skrevet 4. oktober 2023 🙄😐😔 Trendy med mikroplast over alt??? F*** Nå ble jeg nesten lei meg... Plast som nylon og fleece må folk begynne å kutte ut altså. Hva fader? Anonymkode: 1b7a3...d50
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #9 Skrevet 4. oktober 2023 Fleece ser jo deilig ut! Kunne tenkt meg noe slikt sjøl Er dame Anonymkode: 3a4d3...020 1
AnonymDame95 Skrevet 4. oktober 2023 #10 Skrevet 4. oktober 2023 Damer og menn kan snart ikke gå i noe lenger fordi alt er et stort turn off om dagen
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #11 Skrevet 4. oktober 2023 https://www.cbc.ca/amp/1.5359608 https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-4114012/amp/Is-FLEECE-killing-marine-life-Washing-synthetic-fabrics-releases-toxic-microplastics-sea.html https://canadiangeographic.ca/articles/fleece-clothing-major-contributor-of-microplastics-in-water/ https://grist.org/living/2011-12-07-how-microplastics-cause-macro-problems-for-the-ocean/ Anonymkode: 1b7a3...d50
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #12 Skrevet 4. oktober 2023 Blir så oppgitt av at i Norge, som liksom er et av landene hvor de gjør det blant de beste i verden på mye og mangt, og hvor folk flest har handlekraft, er godt opplyste og kan velge. Så VELGER altså folk å kjøre planeten enda mer på trynet? Why? Hvorfor velger ikke folk å bli et skikkelig foregangsland også på dette området? Anonymkode: 1b7a3...d50
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #13 Skrevet 4. oktober 2023 Har aldri assosiert den type klær med kjønn. Anonymkode: ebdc2...334 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #14 Skrevet 4. oktober 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): 🙄😐😔 Trendy med mikroplast over alt??? F*** Nå ble jeg nesten lei meg... Plast som nylon og fleece må folk begynne å kutte ut altså. Hva fader? Anonymkode: 1b7a3...d50 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Blir så oppgitt av at i Norge, som liksom er et av landene hvor de gjør det blant de beste i verden på mye og mangt, og hvor folk flest har handlekraft, er godt opplyste og kan velge. Så VELGER altså folk å kjøre planeten enda mer på trynet? Why? Hvorfor velger ikke folk å bli et skikkelig foregangsland også på dette området? Anonymkode: 1b7a3...d50 Må dere slutte å være så forbanna woke. Viss dette er det som gjør dere lei dere og krenket har dere det alt for godt. Anonymkode: bec71...e59
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #15 Skrevet 4. oktober 2023 Den anonyme aktivistbrukeren har samme anonymkode, er samme person, lol. Anonymkode: 3ec0d...920
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #16 Skrevet 4. oktober 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Må dere slutte å være så forbanna woke. Viss dette er det som gjør dere lei dere og krenket har dere det alt for godt. Anonymkode: bec71...e59 Woke? Tror nesten jeg ikke vet hva det ordet betyr jeg, er over 40. Og du vet virkelig ikke hva ordet krenket betyr om du bruker det i denne sammenhengen. Og ja, vet du hva, ja, jeg er drittlei av hvordan vi behandler planeten vår. Hvorfor i alle dager skal det være "kult" og "trendy" å skade? Du høres ut som folk i gamle dager som kjeftet på andre som ikke lengre ønsket at det skulle være greit å utføre vold mot barn. (hadde selv en eldre lærer på barneskolen som brukte linjalen for å slå på fingrene til barn og truet med ris og hun kranglet på at hun ikke fikk lov. 🙄) https://www.miljodirektoratet.no/aktuelt/nyheter/2023/januar-2023/mikroplast-spredt-i-hele-norge/ Anonymkode: 1b7a3...d50
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #17 Skrevet 4. oktober 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Den anonyme aktivistbrukeren har samme anonymkode, er samme person, lol. Anonymkode: 3ec0d...920 Jeg er samme bruker ja, skriver bare flere innlegg. Anonymkode: 1b7a3...d50
missLynch Skrevet 4. oktober 2023 #18 Skrevet 4. oktober 2023 Fin og dyr fleece er fint. Ofte resirkulerte materialer hos Norrøna, Bergans etc Men personlig liker jeg menn aller best i dongeri, ull og skinn 😍
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #19 Skrevet 4. oktober 2023 missLynch skrev (Akkurat nå): Fin og dyr fleece er fint. Ofte resirkulerte materialer hos Norrøna, Bergans etc Men personlig liker jeg menn aller best i dongeri, ull og skinn 😍 Jeg er enig. Jeg går ofte i skinnbukser Anonymkode: 5ef6e...c64
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #20 Skrevet 4. oktober 2023 Altså, mikroplast bekymringer er reelle men er kraftig overdrevet i forhold til fleece/polyester klær. Det meste av mikroplasten i naturen kommer ikke fra klesvask. (Men f.eks. bildekk og industrimaling/husmaling er store syndere). Og, det med mikroplast i klesvask er også enklest å fikse. Det skal bare en liten filter til, eller en spesiel vaskepose. Som må for øvrig bare brukes ved 1.vask, da det absolutt meste av mikroplast i klesvask er forsvunnet etter bare 1 vask av nye klesplagg. Fleecejakker har derimot en stor gevinst fremfor ull, og det er varighet. De tåler nesten uendelig brukstid. Jeg har fleecegensere som er 15+ år gamle og ser helt likt ut som de så ut da de var kjøpt. Ingen ullklær varer så lenge. De blir hullete, de blir slit i vask, de krymper i vask eller de blir spist av larver av brune biller. Anonymkode: 6dace...b38 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå