Humas Skrevet 3. oktober 2023 #1 Del Skrevet 3. oktober 2023 Jeg ser det her inne handler mye om tarot, spå, manifestere, klarsyn osv. Jeg lurer på om noen vet om et seriøst sted å diskutere litt mer i retning Bibelen, (ny)religiøsitet og spiritualitet. Etter maange år å ha fulgt med det som skrives her inne og andre alternative steder, fikk jeg en spirituell opplevelse som fjernet alt av angst/depresjon/usikkerhet osv. Her blir sånt ‘sablet’ ned/latterliggjort som regel. Men ingenting av det som skrives her er interessant lenger, mening finner jeg nå i Bibelens ord. Og kirken mener (kanskje?) at det er ‘blasfemisk’ å oppleve sånt uten å ha lest Bibelen eller ha særlig kjennskap til Jesus, og heller ikke være kirkegjenger (ennå..). Må jeg i kirken eller finnes andre fellesskap. Alternative blader osv havner litt for ofte i ‘kaninhull’. Derfor synes jeg Bibelen best forklarer det jeg har opplevd, men er de i kirken spirituelle nok? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #2 Del Skrevet 3. oktober 2023 Sjekk grupper på facebook om reincarnation, life and death, osv Anonymkode: d9d62...e76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #3 Del Skrevet 4. oktober 2023 Humas skrev (20 timer siden): Jeg ser det her inne handler mye om tarot, spå, manifestere, klarsyn osv. Jeg lurer på om noen vet om et seriøst sted å diskutere litt mer i retning Bibelen, (ny)religiøsitet og spiritualitet. Etter maange år å ha fulgt med det som skrives her inne og andre alternative steder, fikk jeg en spirituell opplevelse som fjernet alt av angst/depresjon/usikkerhet osv. Her blir sånt ‘sablet’ ned/latterliggjort som regel. Men ingenting av det som skrives her er interessant lenger, mening finner jeg nå i Bibelens ord. Og kirken mener (kanskje?) at det er ‘blasfemisk’ å oppleve sånt uten å ha lest Bibelen eller ha særlig kjennskap til Jesus, og heller ikke være kirkegjenger (ennå..). Må jeg i kirken eller finnes andre fellesskap. Alternative blader osv havner litt for ofte i ‘kaninhull’. Derfor synes jeg Bibelen best forklarer det jeg har opplevd, men er de i kirken spirituelle nok? Som kristen er jeg ute etter det samme. Her inne er det vanskelig å snakke om slikt både fordi det er en salig(?) blanding av new age, spiritualitet, filosofi og religion. Jeg har etterspurt et rent religionsforum hvor religiøse spørsmål og standpunkter kan snakkes om, men det er visst ikke aktuelt. Jeg synes det er fint du finner mening i Bibelen og håper du finner det du leter etter. Anonymkode: b5613...999 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #4 Del Skrevet 4. oktober 2023 Kanskje Reddit kan ha noen underforum for deg? Litt bedre om du kan lese og skrive på engelsk, da det er mennesker fra hele verden der. Anonymkode: e23df...382 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #5 Del Skrevet 4. oktober 2023 Humas skrev (På 3.10.2023 den 17.23): Jeg ser det her inne handler mye om tarot, spå, manifestere, klarsyn osv. Jeg lurer på om noen vet om et seriøst sted å diskutere litt mer i retning Bibelen, (ny)religiøsitet og spiritualitet. Etter maange år å ha fulgt med det som skrives her inne og andre alternative steder, fikk jeg en spirituell opplevelse som fjernet alt av angst/depresjon/usikkerhet osv. Her blir sånt ‘sablet’ ned/latterliggjort som regel. Men ingenting av det som skrives her er interessant lenger, mening finner jeg nå i Bibelens ord. Og kirken mener (kanskje?) at det er ‘blasfemisk’ å oppleve sånt uten å ha lest Bibelen eller ha særlig kjennskap til Jesus, og heller ikke være kirkegjenger (ennå..). Må jeg i kirken eller finnes andre fellesskap. Alternative blader osv havner litt for ofte i ‘kaninhull’. Derfor synes jeg Bibelen best forklarer det jeg har opplevd, men er de i kirken spirituelle nok? Eg er på samme plan som deg. Har hatt åndelege opplevingar som gjer at eg respekterer alle åndelege retningar og religionar. Går likevel i kyrkja, og kallar meg kristen. Eg synst du skal gi kyrkja ein sjanse ❤️ Anonymkode: 0a221...b05 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå