AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #1 Skrevet 3. oktober 2023 Vi har på jobben et par som har holdt på med dette i godt over et år. Begge har barn og familie hjemme, og gjør ingenting med situasjonen. Lurer noen ganger på om de som holder på med dette, forstår hvor ubehagelig det er for oss andre og forholde oss til?! De tar med seg partner på julebord (Hvor også den de er utro med- har med sin partner) innimellom kommer deres respektive innom jobben, og så må man stå der og late som ingenting. Man vil jo ikke blandes inn, da dette ikke er nære relasjoner, men kollegaer. Hadde de enda gjort det slutt med den hjemme, ordnet opp og gått for den på jobben, men det er så utrolig mange som bare har dette gående i en evighet. Er det bare meg som synes dette er vanskelig? Samboeren til han som holder på med en annen på jobben vår, har man jo blitt kjent med over tid i diverse sammenhenger. De fikk nylig en baby og hun kom stolt innom for å vise oss barnet deres. Der står elskerinna og duller og later som ingenting. Det gjør meg kvalm. Alle synes det er ubehagelig. - Nei, man er ikke nær, men det er nok til at det er ubehagelig. Utroskap er no dritt Anonymkode: 2521b...3c9 23 6 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 3. oktober 2023 Ville gitt beskjed til partnerene, anonymt. Anonymkode: 0265d...696 36 2 13
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #3 Skrevet 3. oktober 2023 Vet at en del på jobben syns det var ubehagelig da mannen(nå er det eks) til tanten min var utro med ei på jobben. Ei jeg jobber med hadde mannen sin i samme firma og hun fortalte etterpå at hun syns det var så ubehagelig å vite noe sånt og at hun syns det var så kvalmt. Anonymkode: 84b27...9a3 4 5
Andro Skrevet 3. oktober 2023 #4 Skrevet 3. oktober 2023 Det er veldig frekt å la dette gå seg ut over arbeidsmiljøet, med å uutalt pålegge dere andre sine egne hemmeligheter. Jeg synes at dere skal ta opp dette med lederen deres, og jeg synes ikke at dere skal late som ingenting. Dere er innblandet. Å holde kjeft endrer ikke dette, men dynamikken vil endres om dere gjør det klart for dem at dette ikke er deres sak å bære. Det er helt greit å si til elskerinnedamen at "Her står du og later som ingenting, mens du puler mannen hennes. Dere har en del å rydde opp i." 25 1 17
Tough cookie Skrevet 3. oktober 2023 #5 Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi har på jobben et par som har holdt på med dette i godt over et år. Begge har barn og familie hjemme, og gjør ingenting med situasjonen. Lurer noen ganger på om de som holder på med dette, forstår hvor ubehagelig det er for oss andre og forholde oss til?! De tar med seg partner på julebord (Hvor også den de er utro med- har med sin partner) innimellom kommer deres respektive innom jobben, og så må man stå der og late som ingenting. Man vil jo ikke blandes inn, da dette ikke er nære relasjoner, men kollegaer. Hadde de enda gjort det slutt med den hjemme, ordnet opp og gått for den på jobben, men det er så utrolig mange som bare har dette gående i en evighet. Er det bare meg som synes dette er vanskelig? Samboeren til han som holder på med en annen på jobben vår, har man jo blitt kjent med over tid i diverse sammenhenger. De fikk nylig en baby og hun kom stolt innom for å vise oss barnet deres. Der står elskerinna og duller og later som ingenting. Det gjør meg kvalm. Alle synes det er ubehagelig. - Nei, man er ikke nær, men det er nok til at det er ubehagelig. Utroskap er no dritt Anonymkode: 2521b...3c9 Jeg blir kvalm av folk som er utro uansett årsak, så jeg hadde sagt til min kollega at det han holdt på med var skikkelig usmakelig og at han enten fikk velge elskerinnen eller konen der hjemme. Det kan hende jeg også hadde tipset partneren hjemme om hva som skjedde på jobb 12 1 4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #6 Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ville gitt beskjed til partnerene, anonymt. Anonymkode: 0265d...696 Enig med dette. Vet tanten min syns det var då ubehagelig at hele jobben visste noe. Hun var ganske flau etterpå siden alle på jobben visste det, noe hun selfølgelig absolutt ikke hadde noen grunn til. Anonymkode: 84b27...9a3 6 7 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #7 Skrevet 3. oktober 2023 Jeg har også opplevd dette. Det er ekstremt ubehagelig. Anonymkode: 62937...539 4 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #8 Skrevet 3. oktober 2023 Hadde tatt det med de utroe kollegaene mine jeg. Du forstår det at dere har blandet inn hele din arbeidsplass inn i privatlivet deres, skal vi liksom gå å late som ingenting når kona/mannen din dukker opp? ALternativt TS, så kan det være at de har ett åpent forhold. Det går jo ann å spørre om det. "Så er det greit for Turid hjemme at du tar puler Anna på julebord? Eller rett og slett ta det opp med verneombud (da dette går på arbeidsmiljø) Anonymkode: 55a9b...eef 12 6
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #9 Skrevet 3. oktober 2023 Hadde uten tvil varslet partnerne anonymt. Anonymkode: f12ad...b0d 10 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #10 Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Hadde tatt det med de utroe kollegaene mine jeg. Du forstår det at dere har blandet inn hele din arbeidsplass inn i privatlivet deres, skal vi liksom gå å late som ingenting når kona/mannen din dukker opp? ALternativt TS, så kan det være at de har ett åpent forhold. Det går jo ann å spørre om det. "Så er det greit for Turid hjemme at du tar puler Anna på julebord? Eller rett og slett ta det opp med verneombud (da dette går på arbeidsmiljø) Anonymkode: 55a9b...eef Verneombudet er den utro. Helt sant. Anonymkode: 2521b...3c9 2 3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #11 Skrevet 3. oktober 2023 Jeg hadde spurt om de hadde plass til en til i leken Snodig hvor mye man skal la seg nær av. Andres utroskap angår ikke meg, spesielt ikke på jobb. Utfører de arbeidet sitt upåklagelig, er de lojale, gode kollegaer osv osv? Hva så om en kollega stikker penis inn i en annen kvinnes vagina? Anonymkode: 26b11...298 6
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #12 Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har på jobben et par som har holdt på med dette i godt over et år. Begge har barn og familie hjemme, og gjør ingenting med situasjonen. Lurer noen ganger på om de som holder på med dette, forstår hvor ubehagelig det er for oss andre og forholde oss til?! De tar med seg partner på julebord (Hvor også den de er utro med- har med sin partner) innimellom kommer deres respektive innom jobben, og så må man stå der og late som ingenting. Man vil jo ikke blandes inn, da dette ikke er nære relasjoner, men kollegaer. Hadde de enda gjort det slutt med den hjemme, ordnet opp og gått for den på jobben, men det er så utrolig mange som bare har dette gående i en evighet. Er det bare meg som synes dette er vanskelig? Samboeren til han som holder på med en annen på jobben vår, har man jo blitt kjent med over tid i diverse sammenhenger. De fikk nylig en baby og hun kom stolt innom for å vise oss barnet deres. Der står elskerinna og duller og later som ingenting. Det gjør meg kvalm. Alle synes det er ubehagelig. - Nei, man er ikke nær, men det er nok til at det er ubehagelig. Utroskap er no dritt Anonymkode: 2521b...3c9 Jeg har opplevd det samme og ga beskjed til leder. Gikk sammen med en kollega. Anonymkode: 1cc37...e56 5
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #13 Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg hadde spurt om de hadde plass til en til i leken Snodig hvor mye man skal la seg nær av. Andres utroskap angår ikke meg, spesielt ikke på jobb. Utfører de arbeidet sitt upåklagelig, er de lojale, gode kollegaer osv osv? Hva så om en kollega stikker penis inn i en annen kvinnes vagina? Anonymkode: 26b11...298 Noen har empati, andre ikke. Dette går utover arbeidsmiljøet og må bli ordnet oppi. Anonymkode: 1cc37...e56 12 3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #14 Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Noen har empati, andre ikke. Dette går utover arbeidsmiljøet og må bli ordnet oppi. Anonymkode: 1cc37...e56 Og andre er så nysgjerrig at det eneste som opptar dem er andres "gøren og laden"... Kalles sladrekjerringer på folkemunne Anonymkode: 26b11...298 3 1
Høstsemester Skrevet 3. oktober 2023 #15 Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og andre er så nysgjerrig at det eneste som opptar dem er andres "gøren og laden"... Kalles sladrekjerringer på folkemunne Anonymkode: 26b11...298 Hvordan kan det ha seg at du ikke kjenner til betydningen av ordene: nysgjerrig og sladrekjerring? Da antar jeg ordene empati, samvittighet og dårlig arbeidsmiljø er ukjent. 9 3
AprilLudgate Skrevet 3. oktober 2023 #16 Skrevet 3. oktober 2023 Hvordan vet du/dere at de på jobb har et forhold/sex? 6
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #17 Skrevet 3. oktober 2023 Høstsemester skrev (3 minutter siden): Hvordan kan det ha seg at du ikke kjenner til betydningen av ordene: nysgjerrig og sladrekjerring? Da antar jeg ordene empati, samvittighet og dårlig arbeidsmiljø er ukjent. Så fra å ha en mening om å holde meningene sine for seg selv, så spekulerer du nå om jeg ikke klarer å forstå enkle innarbeidede begreper? Det er bare søtt å høre. Hva blir det neste? Her har du et fint utdrag fra gammel lærdom i sosiologi for 30 år siden. Man hilser pænt på hinanden, men ud over det blander man sig ikke i hinandens gøren og laden Anonymkode: 26b11...298 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #18 Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Og andre er så nysgjerrig at det eneste som opptar dem er andres "gøren og laden"... Kalles sladrekjerringer på folkemunne Anonymkode: 26b11...298 Poenget i slike tilfeller er jo at man IKKE vil vite om andres gjøren og laden. De utro tvinger en til å være ufrivillig medvitende om utroskap. Anonymkode: 50d50...96d 14 1 3
Andro Skrevet 3. oktober 2023 #19 Skrevet 3. oktober 2023 Å ta vare på arbeidsmiljøet er en lederoppgave. Når to kolleger gjør andres hverdag klam, er det leder som skal snakke med de to turtelduene. Lederen skal si at alle vet, ingen tør å si noe, men de synes at det er beklemmende. 4 1
Søgni Skrevet 3. oktober 2023 #20 Skrevet 3. oktober 2023 Man har et temmelig snevert syn på både arbeidsmiljø og hvordan dette påvirker et arbeidsmiljø, hvis man klarer å redusere dette til å handle om nysgjerrighet og å blande seg borti ting man ikke har noe med å gjøre. De gjør da for svingende det de kan for å ikke blande seg opp i denne affæren som de motvillig har blitt invitert inn i. Enig med Andro: Dette er et lederansvar. 8 1 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå