AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #1 Skrevet 3. oktober 2023 Leiekontrakten gikk ut ved månedskiftet og nå ønsker de å leie leiligheten igjen.. Vi har følgt med og sett at leieprisene har steget siste årene og ser at vi ligger 3-4 000 under gjennomsnitt for vårt område. Er det lov å signere ny kontrakt med tidligere leieboer der prisen er gått opp 3000 kr? Anonymkode: f3145...288
Mrs.Under Skrevet 3. oktober 2023 #3 Skrevet 3. oktober 2023 Husleieloven setter begrensinger i økning av leie, sjekk den, om du ønsker å være sikker på å følge lover og regler. Men-det kan på ingen måte skade å si til leieboerne, hyggelig at dere vil leie videre, men nå regulerer vi leien til gjengs markedsleie som er kr 3000 i mnd enn det der har betalt. Jeg tror jammen jeg hadde prøvd meg på den først. Og siden de nå står uten kontrakt, så sier de nei, så må de jo bare flytte.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #4 Skrevet 3. oktober 2023 Mrs.Under skrev (5 minutter siden): Husleieloven setter begrensinger i økning av leie, sjekk den, om du ønsker å være sikker på å følge lover og regler. Det gjelder i løpet av et pågående leieforhold. I dette tilfellet er kontrakten utgått, så TS og leieboeren forhandler i praksis om en ny kontrakt. TS kan fritt komme med et hvilket som helst tilbud. Leietakeren kan avslå tilbudet fra TS. I så fall er leietakeren uten bolig og TS må finne seg en annen leietaker. Bare vær obs på at du må være på ballen her. Hvis du ikke sender leietaker en skriftlig flytteoppfordring innen 3 måneder, går kontrakten over til å være tidsubestemt til samme leie som før. Anonymkode: 37570...366 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå