Gå til innhold

Katt som ikke hører etter!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mamma har flere katter av begge skjønn. Den ene katten er HELT umulig. Hvis jeg sitter i sofaen hopper Den opp og prøver å spise maten min, og kommer opp igjen og opp i trynet mitt hver gang jeg prøver å ta han ned. Han klorer etter maten også og hver gang jeg konsekvent prøver å si nei og tar han ned så funker det ikke. Han endte da opp med å tisse på bakken. Jeg var ikke sur på han, men tydelig "nei" og "ned" blir helt oppgitt, skjønner ikke at noen orker å ha katter som bare gjør hva de vil jeg..😅 vet ikke hva å gjøre jeg før jeg klikker til slutt av kattene fordi det er alt for mange... 

Anonymkode: 6d836...233

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

skjønner ikke at noen orker å ha katter som bare gjør hva de vil jeg..😅 

Eh, de er katter 🤣

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Sånn ER katter 😉De gjør som de vil. 

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet

🤣🤣

de er katter, det er slik de er. Hvis du vil ha et underkua dyr som følger ditt minste lille vink burde du heller gå for hund altså. 

Anonymkode: fbe9e...038

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
Athena Freyja skrev (6 timer siden):

Sånn ER katter 😉De gjør som de vil. 

Aldri hatt en katt som er sånn, jeg har hatt 14😂

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Aldri hatt en katt som er sånn, jeg har hatt 14😂

Vi hadde en katt som var sånn. Og fikk hun ikke viljen sin ble diverse som sto på bordet dyttet ned. Og ledninger ble bitt av. Og nei , bli løftet ned hadde ingen effekt annnet enn et hopp tilbake på kjøkkenbenken eller bordet. Eneste var at hun aldri tissa inne da. 

Anonymkode: 8936b...fba

Skrevet

Katter kan ikke norsk, de vet ikke hva "nei" og "ned" betyr. Det er bare lyder for dem.

• Nyttig 1
Skrevet
Tabris skrev (1 minutt siden):

Katter kan ikke norsk, de vet ikke hva "nei" og "ned" betyr. Det er bare lyder for dem.

Man kan fint lære dem hva nei betyr. Vår forstår det godt, og slutter med det hun driver med dersom hun ikke har "zoomies".

Anonymkode: be99a...4c3

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man kan fint lære dem hva nei betyr. Vår forstår det godt, og slutter med det hun driver med dersom hun ikke har "zoomies".

Vår forsto også godt hva hun skulle gjøre, hun gjorde det likevel 🤣

Anonymkode: 8936b...fba

Skrevet

Vi lærte katten vår hva "nei" betyr ved å si "nei" mens vi tok henne ned fra bordet/fjernet henne fra sofaen da hun kvesset klør på den. Hun fikk ros, kos, og gjerne en godbit etterpå, og nå holder det å si "nei".

Hun forstår også navnet sitt, "godsaker", "fisk" osv. Det finnes mange artikler om dette på nettet dersom man ønsker en "veloppdradd" katt. Har sett folk lære katter de sykeste triksene også. Stikkordet er motivasjon, og å helst å begynne fra de er kattunger. 

Anonymkode: 1e382...0cc

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det kan man. Men de kan det ikke i utgangspunktet. Jeg vet ikke hvor mange jeg har hørt og lest som sier (om både hunder og katter) "Jeg sier "nei" men det hjelper ikke" som om ordet i seg selv skulle ha en effekt alene.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Tabris skrev (Akkurat nå):

Ja, det kan man. Men de kan det ikke i utgangspunktet. Jeg vet ikke hvor mange jeg har hørt og lest som sier (om både hunder og katter) "Jeg sier "nei" men det hjelper ikke" som om ordet i seg selv skulle ha en effekt alene.

Hahaha, det minner meg om den episoden av Fra Bølle Til Bestevenn hvor mor og datter ikke kunne forstå hvorfor hunden ikke lydde dem. Det viste seg at de trodde at hunden skulle ha forståelsen medfødt eller skjønne det av seg selv, uten at den ble lært hva ulike ord betydde.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hahaha, det minner meg om den episoden av Fra Bølle Til Bestevenn hvor mor og datter ikke kunne forstå hvorfor hunden ikke lydde dem. Det viste seg at de trodde at hunden skulle ha forståelsen medfødt eller skjønne det av seg selv, uten at den ble lært hva ulike ord betydde.

Ja, det er akkurat det jeg mener. :) 

Skrevet

Sprayflaske med vann har blitt brukt her på slike katter. Funker gull

Anonymkode: cb84a...65b

Skrevet

IMG_7609.jpeg

Anonymkode: bcc8c...840

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...