Gå til innhold

Hvor ofte kjøper dere MacDonalds til barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine barn spiser ca 5 ganger i mnd på macern, er det dårlig? Vil ikke si de har variert kosthold utenom det heller, det går i mye brød og ferdigmat, da de har jobb og kjøper drit med sine penger, vet ikke hva jeg kan gjøre for å lage ting litt sunnere. 

Anonymkode: fd1e9...edd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det får de bare når vi er på ferie, og det er mye kjøring. Da er det en fin greie, og de syns det er stas. Jeg ser ikke på pommes frites som «mat», så det unngår jeg i hverdagen. 

Hvis barna dine kjøpe sin egen mat med egne penger, er det ikke så lett for deg å påvirke akkurat det? Kan du begynne med de måltidene de spiser hjemme hos deg, for eksempel med å velge litt mer grønnsaker, og kanskje rent kjøtt i stedet for noe ferdigprodukt? Det finnes mye familievennlige oppskrifter på nett, bare sett deg ned og google💛 Så kan du spare på de som virker overkommelige å lage?

Anonymkode: b770a...498

• Liker 3
Skrevet

De kjøper selv eller kjøper du til dem? Litt forvirrende overskriften og HI.

Anonymkode: a8c55...460

• Liker 1
Skrevet

Kanskje en gang annenhvert år?

Ja, fem ganger i mnd er veldig mye.

Du vet ikke hva du kan gjøre? Er du litt enkel?

Anonymkode: 91382...39f

• Liker 5
Skrevet

Vi kjøper frokost der ettersom McDonalds ligger på veien til barnehagen.

Anonymkode: c5677...1a4

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ca en gang hver 2 eller 3 måned. Ellers kun i ferier eller bursdager.

Anonymkode: fa70c...711

• Liker 1
Skrevet

Blir kanskje 2-3 ganger i året.

Anonymkode: 193e4...b0e

Skrevet

Sist var vel da vi var på ferie i fjor (var eneste stedet som var åpent der vi var). Gangen før var i Sverige for 10 år siden.

Anonymkode: 3d2d9...933

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Håper dette er tull 😅😅😅

Anonymkode: a209b...53c

• Liker 1
Skrevet

2-3 ganger i året

Anonymkode: 1279f...b20

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Sist jeg kjøpte mat på MacDonalds (eller tilsvarende) til ungene mine (tenåringer) var i fjor sommer (2022) så vidt jeg husker. Men de får jo litt lommepenger, så de kjøper det sikkert selv i blant uten at jeg vet det. Hvis du også har store barn, TS, så er det jo ikke så mye du får gjort, annet enn å begrense lommepengene deres. Sørg heller for at maten de spiser hjemme er sunn, så er det neppe farlig at de spiser på McDonalds i blant.

Skrevet

Ingen av de har spist McDonald’s eller burger King faktisk(eldste er 12). Vi har det ikke her vi bor, og ingen av de er interessert når vi er en plass med donaldsmat. Vi pleier å gå på asiatiske eller italienske restauranter når vi er ute og farter.

Anonymkode: 74691...019

• Liker 1
Skrevet

Aldri McDonald's, men Burger King kanskje et par ganger i året.

Anonymkode: 7f625...60a

Skrevet

Kanskje et par ganger i året. Dersom du kjøper det til dem til middag 5 ganger i måneden er det alt for mye

Anonymkode: e2d04...9da

Skrevet

To ganger i året, cirka. Men fjortisen spiser nok burger fra BK omtrent en gang i uka.

Anonymkode: fca31...86a

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

😅 

Vi også. Er ikke det vanlig?

Anonymkode: 1a459...f10

• Hjerte 1
Skrevet

Vi var der vel 4-5 ganger i fjor, og så langt 1 gang i år. Så 3 ganger i året i snitt.

Skrevet

Barna mine er unge voksne og bevisste på hva de spiser. De spiser burger i blant, men velger da ikke McDonalds pga de ikke synes burgerne der er noe særlig. De har kanskje spist på MCDonalds ti ganger i sine liv. 

Vanskelig for deg å styre hva de gjør med egne penger, men du behøver i hvert fall ikke kjøpe MCDonalds til dem selv? Og så kan du be dem se denne.

Anonymkode: f727d...7d4

Skrevet

1-2 ganger i mnd

Anonymkode: af1d5...a74

Skrevet

Aldri

Anonymkode: 5199b...2a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...