AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #1 Skrevet 3. oktober 2023 Jeg er innlagt på sykehuset på grunn av en større operasjon. De siste dagene har vært ganske døsige og vært gjennom en del undersøkelser, og måtte undersøkes på nytt på det tidspunktet det var middagsservering. Når jeg kom på avdelingen igjen en liten time etterpå og spurte om middag, sa sykepleier at det toget hadde gått, men at jeg kunne få en "Rett i koppen" som erstatning! Jeg ble helt sjokkert og trodde hun tullet og sa at jeg faktisk hadde gledet meg til bakt laks og grønnsaker som sto på sykehusets meny. Jeg hadde ikke spist siden dagen før fordi jeg måtte faste på grunn av undersøkelsen, så jeg var skrubbsulten og så gir de meg en "Rett i koppen" som ikke er hverken nærende men også ultraprosessert. Jeg har ikke ord🤬 Anonymkode: bd492...095 7 14 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #2 Skrevet 3. oktober 2023 Kan du be om å få kjøpe mat i kantina, serveringsstedet på sykehuset? Brødmat eller annet istedenfor rett i koppen? Anonymkode: f59ef...267 11
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #3 Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan du be om å få kjøpe mat i kantina, serveringsstedet på sykehuset? Brødmat eller annet istedenfor rett i koppen? Anonymkode: f59ef...267 Dette skjedde i går og jeg ønsket ikke brød istedenfor middag. På den avdelingen jeg er på nå er det kun én time per dag man får middag, men på flere andre avdelinger har de flere timer med servering. Jeg er ikke i stand til å surre rundt på sykehuset og kjøpe meg mat, og dette er skandaløst. Mat er næring og syke mennesker trenger skikkelig mat, ikke "Rett i koppen"! Hurra for helsenorge🤢 Ts Anonymkode: bd492...095 9 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 Populært innlegg #4 Skrevet 3. oktober 2023 Så si meg, hvor mye betaler du for å være innlagt og få maten servert? Anonymkode: e8880...7ac 57 15
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #5 Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette skjedde i går og jeg ønsket ikke brød istedenfor middag. På den avdelingen jeg er på nå er det kun én time per dag man får middag, men på flere andre avdelinger har de flere timer med servering. Jeg er ikke i stand til å surre rundt på sykehuset og kjøpe meg mat, og dette er skandaløst. Mat er næring og syke mennesker trenger skikkelig mat, ikke "Rett i koppen"! Hurra for helsenorge🤢 Ts Anonymkode: bd492...095 Det er ikke alle sykehus som har fokus på mat. Det er ikke uvanlig å måtte alliere seg med venner og familie for å få skikkelig mat. At du ikke har lyst på brød spiller liten rolle. Skjønner at det er kjipt, men det er mange måter å takle det på. Anonymkode: f59ef...267 19 3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #6 Skrevet 3. oktober 2023 Det er veldig dårlig av avdelingen. Dem burde ha holdt av mat til deg. Anonymkode: 07891...cbb 36
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #7 Skrevet 3. oktober 2023 Dette var slappe saker. God næring er viktig for å komme til hektene etter operasjoner. Godt mulig det hadde blitt annerledes om det hadde vært en annen du snakket med, eller på et annet sykehus. Min mor var innlagt etter et komplisert brudd, og hun erfarte at noen pleiere holdt av middag dersom hun var ute av avdelingen under serveringen, aktivt sjekket om hun hadde klart å spise, og ordnet henne en enkel matbit utenom tidene dersom hun ikke hadde fått i seg så mye. Andre kunne foreslå at hun smurte seg et knekkebrød i gangen (hun var ikke mobil nok til å ordne seg selv). Anonymkode: ac07c...48e 7 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #8 Skrevet 3. oktober 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Så si meg, hvor mye betaler du for å være innlagt og få maten servert? Anonymkode: e8880...7ac Kjempegodt poeng. Siden nordmenn ikke betaler for å være innlagt på sykehus burde de være fornøyde selv om de sulter. Det fremmer nok god helse. Anonymkode: 7ef2f...569 35 14
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #9 Skrevet 3. oktober 2023 Dette synes jeg var dårlig av avdelingen. De burde holdt av en porsjon til deg. Anonymkode: bbd3b...1a0 21 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #10 Skrevet 3. oktober 2023 Har du uttrykt at du vil ha middag da? Før i forkant, ikke i etterkant når serveringen er ferdig? Ofte er det sånn at de ikke maser på mat, for mange orker ikke å spise, og det er ikke deres sak om man spiser eller ikke på noen dager. Måltider og tidspunkt står oppgitt - man er i sin fulle rett til å benytte seg av det eller ikke. «Jeg har undersøkelse da; kan dere legge av mat til meg?». Anonymkode: 87285...af4 10 3
Paneera Skrevet 3. oktober 2023 #11 Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Dette skjedde i går og jeg ønsket ikke brød istedenfor middag. På den avdelingen jeg er på nå er det kun én time per dag man får middag, men på flere andre avdelinger har de flere timer med servering. Jeg er ikke i stand til å surre rundt på sykehuset og kjøpe meg mat, og dette er skandaløst. Mat er næring og syke mennesker trenger skikkelig mat, ikke "Rett i koppen"! Hurra for helsenorge🤢 Ts Anonymkode: bd492...095 Det høres rart ut at de ikke har satt av en porsjon til alle innlagte? 6
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #12 Skrevet 3. oktober 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke alle sykehus som har fokus på mat. Det er ikke uvanlig å måtte alliere seg med venner og familie for å få skikkelig mat. At du ikke har lyst på brød spiller liten rolle. Skjønner at det er kjipt, men det er mange måter å takle det på. Anonymkode: f59ef...267 Dette er faktisk helt sinnsykt. Det er ikke alle som har familie og venner i nærheten. Mange bor i distriktene og opereres på universitetssykehus. Det skal virkelig ta seg ut hvis familien til Magda fra Kirkenes må reise helt til Tromsø for å passe på at hun får mat. Anonymkode: 7ef2f...569 18 5
Kaja-81 Skrevet 3. oktober 2023 #13 Skrevet 3. oktober 2023 Så rart🤔Jobber selv på sykehus. Det kommer alltid opp middag til alle pasientene, og er noen på undersøkelse el, holder vi av posjonene til dem👍 19 3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #14 Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kjempegodt poeng. Siden nordmenn ikke betaler for å være innlagt på sykehus burde de være fornøyde selv om de sulter. Det fremmer nok god helse. Anonymkode: 7ef2f...569 Nordmenn betaler for sykehus innleggelse. Det kalles skatt Anonymkode: 07891...cbb 21 11
. Anonym. Skrevet 3. oktober 2023 #15 Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Så si meg, hvor mye betaler du for å være innlagt og få maten servert? Anonymkode: e8880...7ac Du skal få vann med 2 småe brødbiter i koppen til middag. Så skal vi se om du sier det samme da. 4 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #16 Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er faktisk helt sinnsykt. Det er ikke alle som har familie og venner i nærheten. Mange bor i distriktene og opereres på universitetssykehus. Det skal virkelig ta seg ut hvis familien til Magda fra Kirkenes må reise helt til Tromsø for å passe på at hun får mat. Anonymkode: 7ef2f...569 Jeg er enig i at det ikke burde være sånn, men det er sånn flere steder. En venninne var innlagt 4 måneder i forbindelse med komplikasjoner i svangerskapet. Hun fikk beskjed av de ansatte at maten på sykehuset ikke gav nok næring til henne og fosteret og de anbefalte at hun fikk bragt inn middag av venner og familie. Hun fikk heldigvis hjelp til det. Anonymkode: f59ef...267 3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #17 Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Dette skjedde i går og jeg ønsket ikke brød istedenfor middag. På den avdelingen jeg er på nå er det kun én time per dag man får middag, men på flere andre avdelinger har de flere timer med servering. Jeg er ikke i stand til å surre rundt på sykehuset og kjøpe meg mat, og dette er skandaløst. Mat er næring og syke mennesker trenger skikkelig mat, ikke "Rett i koppen"! Hurra for helsenorge🤢 Ts Anonymkode: bd492...095 Du hadde ikke lyst på brød?? Beklager, men grovbrød med smør, ost, skinke og salat er faktisk bra nok for syke mennesker. Du blir vartet opp og får gratis behandling, slutt å syt! Ellers enig i at Rett i koppen ikke har noe på et sykehus å gjøre, men du virker ekstremt vanskelig. Mareritt-pasient. Anonymkode: ab28a...20d 19 8
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #18 Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har du uttrykt at du vil ha middag da? Før i forkant, ikke i etterkant når serveringen er ferdig? Ofte er det sånn at de ikke maser på mat, for mange orker ikke å spise, og det er ikke deres sak om man spiser eller ikke på noen dager. Måltider og tidspunkt står oppgitt - man er i sin fulle rett til å benytte seg av det eller ikke. «Jeg har undersøkelse da; kan dere legge av mat til meg?». Anonymkode: 87285...af4 Jeg tenkte også på dette -er du ikke på avdelingen når det er tid for mat så bør jo folk si fra, så holder de av. Det er jo kun de som vil ha som får, er du ikke tilstede så får du gi beskjed. Anonymkode: c485e...b12 3 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #19 Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har du uttrykt at du vil ha middag da? Før i forkant, ikke i etterkant når serveringen er ferdig? Ofte er det sånn at de ikke maser på mat, for mange orker ikke å spise, og det er ikke deres sak om man spiser eller ikke på noen dager. Måltider og tidspunkt står oppgitt - man er i sin fulle rett til å benytte seg av det eller ikke. «Jeg har undersøkelse da; kan dere legge av mat til meg?». Anonymkode: 87285...af4 De visste jo hun hadde fastet et døgn pga undersøkelse. Og det er da virkelig deres sak om de har en pasient som ikke orker mat på mange dager, de skal jo sørge for at de får i seg næring. Anonymkode: 66cd9...d3b 12 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #20 Skrevet 3. oktober 2023 Samfunnsengasjert skrev (4 minutter siden): Det høres rart ut at de ikke har satt av en porsjon til alle innlagte? Tipper at TS forventer at de ansatte skal være tankelesere og vite at hun skulle ha middag selv om hun ikke var der. 😅 Som om de ansatte ikke har nok å tenke på så skal de også vite ting "bare fordi". Vil man ha mat etter middag så må man selvfølgelig si ifra til de ansatte ellers forholder de seg jo til tidene som pasientene har blitt opplyste om uten å holde av tre-fire porsjoner som må kastes fordi de leste feil tanker den dagen. Anonymkode: ab28a...20d 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå