Million Skrevet 4. oktober 2023 #21 Skrevet 4. oktober 2023 Sjekk med noen som faktisk produserer slike loftsluker. Finnes produsenten av din ennå kan du jo sende dem en epost og legge ved bildet av låsen, da ser de hva du har hatt og kan gi forslag til ny. Inntil videre ville jeg skrudd fast en liten planke i luken (i lukket posisjon) og i taket ved siden av luken, slik at den holdes lukket inntil dere får løst dette. Den trenger jo ikke stå åpen. Sett et par skruer i et lite trestykke med to skruer og få den stengt inntil videre. En kyndig og erfaren snekker har vel kanskje laget dette før og vet hvor han får tak i slike låser og hvordan fikse det? Kontakt lokale snekkere og snakk med dem. Vet ikke den første det, snakk med neste. 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #22 Skrevet 4. oktober 2023 Just now, Duff said: Har dere ringt produsenter? De sender deg ny lås. Det finnes andre typer låser hvor du vrir den ringen som du har stanga i. Huset ble bygt på 60 tallet mener jeg, å vi har ikke anelse om hvem som var produsenter av den låsen.Eller om låsen har blitt satt på senere, men før vi kjøpte huset Anonymkode: 3c03e...523
newman01 Skrevet 4. oktober 2023 #23 Skrevet 4. oktober 2023 Loftstrapp Polar (P-27492) | Byggmax Det er ikke hinsides dyrt. Og med de strømprisene som var i fjor, og sikkert kommer tilbake, er det greit å holde kulda på riktig side av taket. Men du kan jo se om det er mulig å borre et 6mm hull tvers gjennom luka og føre noe gjennom med en skive på loftsiden som kan fungere som en provisorisk "lås". Kanskje en passe lang bolt med sekskanthode i begge ender og en rektangulær metallplate i enden. Når bolten roteres fra undersiden vil metallplate hvile mot lukekarm. Kan hende det fungerer. Men antagelig litt bry. Vil nok heller anbefale å ofre 1495 eller 2495kr på en loftsluke om økonomien tillater det 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #24 Skrevet 4. oktober 2023 Patenten er gammel, og egentlig ikke vanlig i dag. Mitt beste råd er å ta alle mål av mekanismen, og sende dem sammen med bildene til Zachariassen Jernvare i Oslo. https://zachskruer.no/ Det geniale med denne butikken er at karene som driver den kjøper opp lagrene til gamle jernvarehandler, og sitter med et stort lager av alt mulig rart. De vet å ta seg betalt, men de har topp service, og dette er nå landets beste butikk for gamle skruer og beslag. Anonymkode: ce02a...43b
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #25 Skrevet 4. oktober 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Patenten er gammel, og egentlig ikke vanlig i dag. Mitt beste råd er å ta alle mål av mekanismen, og sende dem sammen med bildene til Zachariassen Jernvare i Oslo. https://zachskruer.no/ Det geniale med denne butikken er at karene som driver den kjøper opp lagrene til gamle jernvarehandler, og sitter med et stort lager av alt mulig rart. De vet å ta seg betalt, men de har topp service, og dette er nå landets beste butikk for gamle skruer og beslag. Anonymkode: ce02a...43b Tusen takk for svar 😁 Skal kontakte de 😁 Anonymkode: 3c03e...523
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #26 Skrevet 4. oktober 2023 Vi hadde også problemer med at loftluken ikke ville holde seg helt lukket. Monterte på noe sånt og det funker veldig bra. Anonymkode: 6cbe7...939
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #27 Skrevet 4. oktober 2023 Min trapp har to stramme fjærer som holder luka oppe . Dere har ikke det? Anonymkode: 060dd...492
MiniMjau Skrevet 4. desember 2023 #28 Skrevet 4. desember 2023 Hvordan løste dere dette? Har ca samme problem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå