Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg fikk i dag tips fra jordmor at håndmelking kan sette i gang rier/fødsel om man ikke vil gå over tiden. Noen som har prøvd og erfaring med det? Hvor lang tid gikk det fra du fikk melk til fødselen startet? 

Anonymkode: 1a206...212

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noe lurt å melke vekk råmelken? Den er vel nokså viktig at de får i seg etter fødsel

Anonymkode: e9639...262

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Er det noe lurt å melke vekk råmelken? Den er vel nokså viktig at de får i seg etter fødsel

Man melker ikke bort råmelken. Det blir ikke tomt for det 

Anonymkode: 56a35...d94

• Liker 2
Skrevet

Funket ikke for meg 🤷‍♀️

Anonymkode: 2fae6...a2a

• Liker 1
Skrevet

Ikke prøvd det. Vi fikk tips om å ha sex. 

Anonymkode: b521f...4b5

Skrevet

Jeg gjorde det av og på siste ukene. Holdt ikke på lenge av gangen, noen minutter bare. Gikk likevel 7 dager over termin. 

Anonymkode: 93dae...388

Gjest Chicchi
Skrevet

Baby kommer når baby er klar. De siste ukene og dagene suger, men om du er førstegangsgravid og ikke har en vilter toddler som løper rundt, foreslår jeg at du bare setter deg foran tv-en og nyter en kopp varm te, for det blir lenge til neste gang,

Skrevet
Chicchi skrev (20 minutter siden):

Baby kommer når baby er klar. De siste ukene og dagene suger, men om du er førstegangsgravid og ikke har en vilter toddler som løper rundt, foreslår jeg at du bare setter deg foran tv-en og nyter en kopp varm te, for det blir lenge til neste gang,

Åh jeg er så lei av sånne kommentarer. Hvorfor skulle det være så lenge til neste gang? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Åh jeg er så lei av sånne kommentarer. Hvorfor skulle det være så lenge til neste gang? 

Yes. Kan* bli lenge til neste gang. Man vet aldri hva slags baby man får :) Hilsen ei som knapt gjør annet enn å se TV med baby sovende på seg.

Anonymkode: 93dae...388

Gjest Chicchi
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Varm te eller kaffe er ingen god kombo med baby. Selv om man kan ha en sovende baby på seg, er det ikke like avslappende som å være uten.

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Man putter det jo i sprøyter så man kan gi det til babyen ?

Anonymkode: 2241d...a91

Skrevet
Chicchi skrev (7 minutter siden):

Varm te eller kaffe er ingen god kombo med baby. Selv om man kan ha en sovende baby på seg, er det ikke like avslappende som å være uten.

Man skal ikke drikke varm drikke med en baby liggende på seg😳 

• Nyttig 2
Skrevet

Ble anbefalt av jordmor å håndmelke fra uke 37, men er usikker på om håndmelkingen hadde noe for seg. Gikk med modningsrier uten at noe mer skjedde fra uke 31, så det kan like godt være derfor jeg ikke gikk over tida, liksom.

Vil legge til at jeg samlet råmelken i små sprøyter, som jeg frøs ned. Råmelken gikk altså ikke til spille. Jordmoren min mente det skulle være mulig å få råmelken rett fra puppen og oppi sprøyten, men det fikk jeg ikke til. Jeg melket i en kopp og fylte sprøyten fra koppen. :) 

Anonymkode: 5788c...b8f

Skrevet
Chicchi skrev (47 minutter siden):

Thermokopp med lokk er tingen. Å det funker helt fint å ha en baby sovende på brystet mens man ser på tv. Å man kan like gjerne få en baby som kan ligge i feks babynest i sofaen. 

Skrevet

Jeg håndmelket fra ca uke 36-37, samt tok kapsler med bringebærblad, og jeg fødte 10 dager før termin. Jeg aner ikke om det hadde noe for seg, eller om det var tilfeldig at baby kom tidligere.

Anonymkode: 06240...bb6

Skrevet

Begynte å håndmelke 16.juni. Samlet i sprøyter og hadde veldig god nytte av det på barsel ettersom det gjorde at far kunne mate imens jeg sov. Termin 25.juni, fødte 28.juni. 

Skrevet

Stimulering av brystvortene har trigget modningsrier for meg og jeg har født henholdsvis 11 og 6 dager før termin etter å ha stimulert flere ganger daglig fra uke 37. Trenger ikke å håndmelke, stimulering av brystvorten er nok for å utløse oxytocin :) Hadde også mye sex de siste ukene (med utløsning).

Anonymkode: 35b3b...b5c

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.10.2023 den 11.46):

Man skal ikke drikke varm drikke med en baby liggende på seg😳 

Tror du de andre mødrene i tråden er stokk dumme, eller? Unnskyld at jeg spør! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.10.2023 den 15.41):

Hei,

Jeg fikk i dag tips fra jordmor at håndmelking kan sette i gang rier/fødsel om man ikke vil gå over tiden. Noen som har prøvd og erfaring med det? Hvor lang tid gikk det fra du fikk melk til fødselen startet? 

Anonymkode: 1a206...212

Råmelken er livsviktig for baby og det er veldig lite av råmelken. Ikke tøm ut det som baby trenger.

Anonymkode: 73d08...b88

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Råmelken er livsviktig for baby og det er veldig lite av råmelken. Ikke tøm ut det som baby trenger.

Anonymkode: 73d08...b88

Det blir da ikke borte. Dette er hormonelt styrt. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...