AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #1 Skrevet 3. oktober 2023 Hei! Er det noen her som har klart å jobbe seg igjennom traumen etter utroskap og fortsette som par? Var du gift eller bare kjærester? Hva måtte til for at du skulle klare leve med den som hadde vært utro mot deg? Jeg har så sterk angst over hele denne situasjonen og trenger litt råd. Vi har vært gift i 12 år. Oppdaget sånn ca 1 års affære bak ryggen min. Affæren er avsluttet og mannen ønsker meg tilbake..jeg er så usikker jeg føler meg så knust og trist etter dette. 😭💔 samtidig lever jeg i håpet om at dette skal bli bedre etterhvert men skjønner at det kan være vanskelig også? Jeg føler meg skikkelig forvirret med alle følelsene etter dette. Skulle ønske alt bare vare en vond drøm. Anonymkode: f606f...cdf
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #2 Skrevet 3. oktober 2023 Hvis dette ikke hadde skjedd, hva hadde tankene dine vært da? Ville du ha prøvd om partneren din var utro, eller ville du sagt da er det over? Jeg spør fordi her må du være ærlig med deg selv. Jeg ville ikke prøvd igjen. Spesielt ikke siden det varte i ett år! Han har bevisst gått bak ryggen din. Du sier du oppdaget det, altså ville han ha fortsatt. Selvfølgelig vil han ha deg tilbake og få i pose og sekk. Hvis du prøver igjen så tilgir du utroskap, og hva hindrer han i å gjøre det igjen da egentlig? Da vet han jo at om han kryper på sine knær så kan du tilgi. Jeg ville gått, og gjort det klart at det er 100% hans skyld. Han kunne tilstått når som helst (da hadde jeg kanskje, men bare kanskje lyttet). Ha selvrespekt. Du fortjener ikke en utro mann som var utro over lang tid, og som har såret deg noe enormt. Du fortjener bedre. Riv av plasteret, det er mye bedre å være alene enn i et dårlig forhold. Eksen var på datongsider. Jeg tilga han, og angrer veldig. Det gjorde bare at jeg fikk et enormt vanskelig år før jeg endelig gjorde det slutt. Jeg måtte forstå at jeg fortjener bedre, at alt kan ikke fikses. Anonymkode: 8c5e5...ac3 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #3 Skrevet 3. oktober 2023 En ting er handlingen, men her har mannen bevisst gått bak ryggen din i lang tid. Han må ha visst at han risikerte forholdet til deg da han inngikk det andre forholdet, og tatt en vurdering på at det var verd det. Det i seg selv tenker jeg at sier tydelig at han ikke var investert nok i ekteskapet, og da ville jeg aldri lagt energi i å prøve å tilgi. Anonymkode: 0b543...f8c 3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #4 Skrevet 3. oktober 2023 Vil du noen gang kunne sette en strek over det? Å stole 100% på mannen din når du vet at han har vært utro før? Vil du noen gang klare å ikke mistenke han for alt om han ikke svarer på en melding om han er ute på byen eller du er utenbys? Anonymkode: d1266...21a
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #5 Skrevet 3. oktober 2023 Hadde jeg aldri klart. Tilgir aldri utroskap. Det er et enormt tillitsbrudd og dessverre er det ingen vei tilbake. Hadde aldri klart å legge det fra meg uansett om jeg hadde tilgitt vedkommende. Og det er ikke riktig for noen av partene. Anonymkode: 769c5...172 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #6 Skrevet 3. oktober 2023 Hva var den ærlige årsaken til at han var utro?? Hvordan var samlivet deres i den tiden han søkte andre? Anonymkode: b7a9b...ea7
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #7 Skrevet 3. oktober 2023 Vi prøvde. Angrer på at jeg ikke gikk med en gang, enda det "bare" var fyllesex og ikke noen langvarig affære. Vi holdt sammen et års tid etterpå. Det største sviket var at han ikke fortalte meg det selv med en gang, men at jeg fikk høre det via noen andre en stund etterpå. I tillegg forsøkte han å lyve om det når jeg konfronterte ham. Det vitnet om så lite respekt for meg og forholdet vårt. Alt av tillit ble knust og vi klarte ikke å bygge det opp igjen. At han klarte å leve som normalt uten å si noe eller vise tegn til dårlig samvittighet. At han pulte meg dagen etterpå… han hadde heller ikke brukt kondom med dama og hun var en bekjent av oss begge og visste godt at vi var i et forhold. Han mente det var urimelig av meg å ikke stole på ham på fest etterpå og at jeg ikke godtok at han ikke kom hjem etter fest, selv om utroskapen hendte når han «ikke fant skyss hjem og heller krasjet på sofaen til en kompis» og sannheten var at han hadde tatt taxi hjem med henne og tilbrakt hele natta der. Dette er nå 15 år siden og jeg har mann og barn nå. Eksen savner meg fortsatt og har ikke fått noen forhold til å fungere etterpå. Han kan fortsatt sende meldinger innimellom og fisker om jeg har det bra sammen med mannen min. Vi hadde ikke barn, men var samboere på 5. året da dette skjedde. Mannen min ble også utsatt for utroskap i sitt forrige forhold, men han forsøkte i flere år før han til slutt takket for seg. Hun var utro flere ganger. Jeg og min mann har snakket mye om utroskap og vet hvor vondt og ødeleggende det kan være. Vi har derfor også vært veldig flinke til å betrygge hverandre. Blir jeg noen gang utsatt for utroskap igjen så går jeg med en gang og han skal ikke få legge skylden på bruddet over på meg. Det at han kan lyve til meg og gå bak ryggen min med noe han vet sårer meg, så er han ikke verdt min tid og han har tatt valget med å sette forholdet på spill. Anonymkode: ad193...9f9 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #8 Skrevet 3. oktober 2023 Ja, man kan jobbe seg igjennom et utroskap, men ikke alle. Anonymkode: ef273...b1e
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #9 Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hva var den ærlige årsaken til at han var utro?? Hvordan var samlivet deres i den tiden han søkte andre? Anonymkode: b7a9b...ea7 Han har fortalt meg at han ønsket å ha sex med en annen kvinne. Og i ettertid har han fortalt meg at han prøvde å bryte kontakt med damen flere ganger for å avslutte alt, men ble truet av henne om alt mulig, at hun skulle kontakte familien hans, meg, venner etc så han turte ikke å avslutte det. Hva som er sant er umulig å vite. Men hvis han ble truet til å fortsette affæren er deg jo en forståelig grunn? Ifølge han hadde vi ingen problemer i forholdet selvom jeg følte det hele tiden. Ble mindre og mindre sex fra hans side, jeg prøvde hele tiden å "fornye" meg å være spennende og var alltid villig. Så jeg forstår ikke Har prøvd flere ganger å spørre om noe plager han, problemer han vil ta opp etc men får alltid til svar at alt er bra Anonymkode: f606f...cdf
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #10 Skrevet 3. oktober 2023 Gift i 10 år. Fant ut han sendte seksuelle meldinger med ei en kveld. Ingen følelser eller noe sånt bak, ble nok bare litt revet med.. Men for meg var det et stort svik, med knallhard jobbing for å få det til å fungere. Hadde ikke ville utsatt meg for den prosessen om det hadde vært værre.. Du må følge hjertet, men mitt råd ville vært gå om du klarer ❤️ Anonymkode: f3ca4...f54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå