AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #1 Skrevet 3. oktober 2023 Hei, jeg skal på tidlig rutine ultralyd snart. Hva er det som skjer på en slik ultralyd? Vil ultralyden være innvendig eller utvendig? 🙂 Er det noen som har opplevd å fått/kunne få vite kjønn allerede på tidlig ultralyd, eller er dette noe de ikke gjør? Lest litt opp at man kan se kjønn i uke 12. Min ultralyd er nærmere uke 13. 🙂 Anonymkode: 328be...963
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #2 Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Hei, jeg skal på tidlig rutine ultralyd snart. Hva er det som skjer på en slik ultralyd? Vil ultralyden være innvendig eller utvendig? 🙂 Er det noen som har opplevd å fått/kunne få vite kjønn allerede på tidlig ultralyd, eller er dette noe de ikke gjør? Lest litt opp at man kan se kjønn i uke 12. Min ultralyd er nærmere uke 13. 🙂 Anonymkode: 328be...963 Er det offentlig? Da får du ikke vite kjønn. De sjekker alt er som det skal, utvendig på magen! Anonymkode: adf1f...d52
Kremmer Skrevet 3. oktober 2023 #3 Skrevet 3. oktober 2023 I uke 13 fikk jeg vite kjønn:) Det var utvendig. Hun sjekker størrelse, morkake, navlestreng, hjerne, noe organger tror jeg. Nakkefold og nesebein. Fikk en infofilm i inkallingsbrevet også. Var vel noe om Nipt i den filmen. Fyller ut et skjema man får i skranken så kom litt før
Snowbrigade Skrevet 3. oktober 2023 #4 Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Er det offentlig? Da får du ikke vite kjønn. De sjekker alt er som det skal, utvendig på magen! Anonymkode: adf1f...d52 Vi fikk vite kjønn av den offentlige i uke 13
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #5 Skrevet 3. oktober 2023 Snowbrigade skrev (2 timer siden): Vi fikk vite kjønn av den offentlige i uke 13 Kremmer skrev (2 timer siden): I uke 13 fikk jeg vite kjønn:) Det var utvendig. Hun sjekker størrelse, morkake, navlestreng, hjerne, noe organger tror jeg. Nakkefold og nesebein. Fikk en infofilm i inkallingsbrevet også. Var vel noe om Nipt i den filmen. Fyller ut et skjema man får i skranken så kom litt før Å, da er det ulik praksis! Vi fikk vite de ikke forteller kjønn før uke 18, og jeg var i uke 13. Beklager feil opplysning; kanskje riktig blir at det er en bonus om du får det! Anonymkode: adf1f...d52
Snowbrigade Skrevet 3. oktober 2023 #6 Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Å, da er det ulik praksis! Vi fikk vite de ikke forteller kjønn før uke 18, og jeg var i uke 13. Beklager feil opplysning; kanskje riktig blir at det er en bonus om du får det! Anonymkode: adf1f...d52 Du har nok rett i at det ikke er vanlig da - kjønn er veldig usikkert så tidlig, så de vil sikkert ikke spekulere. Og hovedfokuset er så klart at alt er i orden. Nå hadde vi få uker før tatt UL privat (måtte det pga nipt) og fått svar på nipt-testen, så hun var litt mer avslappet pga den antar jeg. Så kanskje derfor hun tok seg tid til det. Men hun sa hvertfall plutselig "har dere fått vite kjønn ennå? ... vil dere vite det?" Og da kunne vi også tydelig se at det var gutt, og hun sa at hun ikke skjønte noen ting hvis det ikke var gutt (fikk det bekreftet i uke 20 :))
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #7 Skrevet 4. oktober 2023 Noen ganger kan de si kjønn på til, men jeg har to venninner som fikk vite kjønnet da, som det viste seg at var feil på oul. Selv hadde jeg tul for to uker siden og vi hadde ikke sjans til å få vite det. Baby ville absolutt bare ligge med ryggen til, og vi fikk nesten ikke til å snu den riktig selv om jeg måtte både gå en tur og gjøre knebøy… så når den endelig i et kort øyeblikk lå på siden måtte jordmor skynde seg å måle nakkefold og de på nesebenet før den snudde seg. Så det er slett ingen selvfølge at du i det hele tatt får sett i det området… Jeg hadde i det minste håpet jeg kunne se på bildene i etterkant og gjette, men fikk heller ingen bilder med riktig vinkel… Så ikke ha for høye forventninger til at det er mulig, det er også litt avhengig av hva baby vil 😂 Anonymkode: 4156f...c4c
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #8 Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 3.10.2023 den 14.17): Er det offentlig? Da får du ikke vite kjønn. De sjekker alt er som det skal, utvendig på magen! Anonymkode: adf1f...d52 Det er offentlig ja da får jeg håpe på å få med bilder hjem av lille hvert fall ❤️ Anonymkode: 328be...963
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #9 Skrevet 5. oktober 2023 Kremmer skrev (På 3.10.2023 den 15.11): I uke 13 fikk jeg vite kjønn:) Det var utvendig. Hun sjekker størrelse, morkake, navlestreng, hjerne, noe organger tror jeg. Nakkefold og nesebein. Fikk en infofilm i inkallingsbrevet også. Var vel noe om Nipt i den filmen. Fyller ut et skjema man får i skranken så kom litt før Jeg fikk introfilm i innkallingen, men stod litt blankt igjen da det stod dette gjaldt de over 35?😅 Anonymkode: 328be...963
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #10 Skrevet 5. oktober 2023 Snowbrigade skrev (På 3.10.2023 den 15.13): Vi fikk vite kjønn av den offentlige i uke 13 Da får jeg håpe jeg har tippet til 13 uker, i hovedsak skal jeg ifølge siste mens være uke 13. men typisk å bli skyvet tilbake noen dager satser på å få fine bilder av en frisk baby og kjønn ❤️ bare krysse fingrene. Tusen takk for svar! Anonymkode: 328be...963
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #11 Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 3.10.2023 den 17.35): Å, da er det ulik praksis! Vi fikk vite de ikke forteller kjønn før uke 18, og jeg var i uke 13. Beklager feil opplysning; kanskje riktig blir at det er en bonus om du får det! Anonymkode: adf1f...d52 Satser først på klare bilder av en frisk voksene baby ❤️ men kan ikke legge skjul på at jeg er kjempe nysgjerrig på kjønn! Anonymkode: 328be...963
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #12 Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Noen ganger kan de si kjønn på til, men jeg har to venninner som fikk vite kjønnet da, som det viste seg at var feil på oul. Selv hadde jeg tul for to uker siden og vi hadde ikke sjans til å få vite det. Baby ville absolutt bare ligge med ryggen til, og vi fikk nesten ikke til å snu den riktig selv om jeg måtte både gå en tur og gjøre knebøy… så når den endelig i et kort øyeblikk lå på siden måtte jordmor skynde seg å måle nakkefold og de på nesebenet før den snudde seg. Så det er slett ingen selvfølge at du i det hele tatt får sett i det området… Jeg hadde i det minste håpet jeg kunne se på bildene i etterkant og gjette, men fikk heller ingen bilder med riktig vinkel… Så ikke ha for høye forventninger til at det er mulig, det er også litt avhengig av hva baby vil 😂 Anonymkode: 4156f...c4c Så det er en fare for at jeg må ta en treningsøkt på ultralyden? Får satse på baby ligger godt til rette 😂 Anonymkode: 328be...963
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #13 Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 3.10.2023 den 13.21): Hei, jeg skal på tidlig rutine ultralyd snart. Hva er det som skjer på en slik ultralyd? Vil ultralyden være innvendig eller utvendig? 🙂 Er det noen som har opplevd å fått/kunne få vite kjønn allerede på tidlig ultralyd, eller er dette noe de ikke gjør? Lest litt opp at man kan se kjønn i uke 12. Min ultralyd er nærmere uke 13. 🙂 Anonymkode: 328be...963 Vi tok i uke 13 privat og ble forespeilet jente (dette var riktig). På neste barn tok jeg i uke 11 og det første hun sa var at det var forstørret nakkefold og muligens blod der inne, så jeg måtte forberede meg på at barnet ikke var levedyktig. Grunnen til at jeg forteller dette er at den opplevelsen var som et slag midt i trynet x1000. Jeg var ikke der for å vite kjønn (man får ikke vite før uke 12), jeg var der for å vite at alt var bra, men jeg ble allikevel tatt på senga. Barnet har det bra og løper rundt i stua i dag, men det var en vanskelig tid med alle prøver og venting i etterkant. Lykke til, håper alt går strålende❤ Anonymkode: 1f7d1...beb
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #14 Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vi tok i uke 13 privat og ble forespeilet jente (dette var riktig). På neste barn tok jeg i uke 11 og det første hun sa var at det var forstørret nakkefold og muligens blod der inne, så jeg måtte forberede meg på at barnet ikke var levedyktig. Grunnen til at jeg forteller dette er at den opplevelsen var som et slag midt i trynet x1000. Jeg var ikke der for å vite kjønn (man får ikke vite før uke 12), jeg var der for å vite at alt var bra, men jeg ble allikevel tatt på senga. Barnet har det bra og løper rundt i stua i dag, men det var en vanskelig tid med alle prøver og venting i etterkant. Lykke til, håper alt går strålende❤ Anonymkode: 1f7d1...beb Tusen takk for svar ❤️ så grusomt høre, må vært veldig tøft gå gjennom denne perioden. Er veldig redd for noe kan være galt, selv om ingenting tilsier det. Men da er det lite som tilsier alt er bra også pga lite symptomer. Så prøver tenke positivt ❤️ godt å høre at det står bra til med de, ingenting annet man ønsker. Hovedfokuset er å ville se et friskt lite vesen, kunne senke skuldrene og se at alt står bra til. Men kan ikke legge skjul på at jeg er nysgjerrig på kjønn også, ikke at dette har så mye si da begge to er sterkt ønsket. Anonymkode: 328be...963
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #15 Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vi tok i uke 13 privat og ble forespeilet jente (dette var riktig). På neste barn tok jeg i uke 11 og det første hun sa var at det var forstørret nakkefold og muligens blod der inne, så jeg måtte forberede meg på at barnet ikke var levedyktig. Grunnen til at jeg forteller dette er at den opplevelsen var som et slag midt i trynet x1000. Jeg var ikke der for å vite kjønn (man får ikke vite før uke 12), jeg var der for å vite at alt var bra, men jeg ble allikevel tatt på senga. Barnet har det bra og løper rundt i stua i dag, men det var en vanskelig tid med alle prøver og venting i etterkant. Lykke til, håper alt går strålende❤ Anonymkode: 1f7d1...beb Tusen takk forresten, får virkelig satse på alt går fint ❤️ betyr enormt mye! ❤️ Anonymkode: 328be...963
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #16 Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tusen takk for svar ❤️ så grusomt høre, må vært veldig tøft gå gjennom denne perioden. Er veldig redd for noe kan være galt, selv om ingenting tilsier det. Men da er det lite som tilsier alt er bra også pga lite symptomer. Så prøver tenke positivt ❤️ godt å høre at det står bra til med de, ingenting annet man ønsker. Hovedfokuset er å ville se et friskt lite vesen, kunne senke skuldrene og se at alt står bra til. Men kan ikke legge skjul på at jeg er nysgjerrig på kjønn også, ikke at dette har så mye si da begge to er sterkt ønsket. Anonymkode: 328be...963 Husk at svangerskap er veldig ulike. I mitt første svangerskap hadde jeg ingen symptomer. I mitt andre masse symptomer. Så om du ikke har symptomer, eller de kommer og går, så er det ikke farlig eller tegn på at noe er galt Anonymkode: adf1f...d52 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå