Gå til innhold

Hva hjelper mot fibromyalgi? Smerter!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Hvilken medisin syns du hjelper best mot fibromyalgi? Har nå tatt Paracet og ibux i 2 år, tar vekk det heftigste. Vet det ikke er gunstig å gå på over lengre tid. Ønsker ikke å begynne på tramadol/paralginforte grunnet rusproblematikk. Er skeptisk til sarotex pga bivirkninger. Noen som har prøvd mysimba? Er normalvektig/tynn i utgangspunktet så vet ikke om jeg er kandidat for å få den da det i utgangspunktet er slankemedisin.  Jeg blir nesten verre av fysisk aktivitet, har måtte slutte å trene styrke pga det gjør så vondt, og kroppen klarer det ikke. 

Anonymkode: f9ba9...822

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hei! Hvilken medisin syns du hjelper best mot fibromyalgi? Har nå tatt Paracet og ibux i 2 år, tar vekk det heftigste. Vet det ikke er gunstig å gå på over lengre tid. Ønsker ikke å begynne på tramadol/paralginforte grunnet rusproblematikk. Er skeptisk til sarotex pga bivirkninger. Noen som har prøvd mysimba? Er normalvektig/tynn i utgangspunktet så vet ikke om jeg er kandidat for å få den da det i utgangspunktet er slankemedisin.  Jeg blir nesten verre av fysisk aktivitet, har måtte slutte å trene styrke pga det gjør så vondt, og kroppen klarer det ikke. 

Har du prøvd sarotex,eller har du bare lest om bivirkningene?

Anonymkode: 6c034...44e

Skrevet

Jeg får lavdose naltrekson. Vet ikke om det hjelper, men det hjelper mot rastløse ben, så jeg tar dem uansett.

Anonymkode: 6b59e...c49

Skrevet

Har prøvd begge de du nevner, følte meg helt zombie med begge, så fortsatte ikke med de.

Neurontin har jeg gått på i 2 år, jeg fikk ingen bivirkninger av de, men hørt om noen som blir zombie av de og.

Virket ikke sånn kjempebra, men merket jeg ble dårligere hvis jeg glemte de. Men etter 2 år var det ingen forskjell hvis jeg glemte de, jeg gikk nesten på max dose. Så har nylig trappet ned å sluttet helt med de. 

Nå er jeg tilbake på paracet og ibux.

Og bruker paralgin forte når det blir krise, men jeg liker heller ikke å bruke det.. selv om jeg ikke får noen bivirkninger av de.

Anonymkode: 0236c...e88

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har du prøvd sarotex,eller har du bare lest om bivirkningene?

Har lest om bivirkninger, og har et par venner som også har sagt sitt om den. Men igjen, folk kan jo ha ulik opplevelse, er bare skeptisk..

Skrevet

Jeg bruker paralgin forte, men Max 20 i mnd. PF klarer ikke ta all smerten og noe sterkere vil jeg ikke over på selv heller.
Har forsøkt sarotex, noe som gjorde smertene enda verre. LDN har jeg forsøkt uten noe virkning. Iflg fysioterapeut og fastlege har jeg forsøkt det meste, så nå må jeg bare lære å leve med smertene daglig.

Er så sliten og lei av smerter og fatigue 😭

Anonymkode: ec682...c32

Skrevet

Paracet og vimovo som tas på morgen før kroppen er i gang . Og fysisk aktivitet i basseng , varmt vann. En sånn gruppe med forskjellige øvelser , men også å bare strekke litt muskler. Å gå tur. Erfaringsmessig må man gjerne ha et par ganger for å se effekt. Blir mer sliten og vond etter en periode borte fra treningen, men den har absolutt effekt . Litt sånn vondt skal vondt fordrive . Det finnes veldig mange måter å trene på , kanskje må du teste noe helt annet ? og prøv å ikke sammenligne med helt funksjonsfriske , for det samme nivået kan vi nok ikke helt klare å følge .  Lykke til ! 

Anonymkode: 1c542...6e6

• Liker 1
Skrevet

Styrketrening for min del..

Anonymkode: 5061d...48a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har lest om bivirkninger, og har et par venner som også har sagt sitt om den. Men igjen, folk kan jo ha ulik opplevelse, er bare skeptisk..

Jeg har ingen negative erfaringer med sarotex som du sier er ingen like,så hvorfor risikere sjansen til å få det bedre fordi du kjenner noen som har negative erfaringer?

• Nyttig 1
Skrevet

Har et familiemedlem med fibromyalgi, hun får Paralgin Forte som er veldig sterkt, men hun går åsså til kiropraktor og osteopat jevnlig som hjelper på (for hennes del)

Skrevet

Styrketrening, kosthold (unngå prosessert mat, sukker, m.m), få d-vitamin på et godt nivå, i kombinasjon av tilskudd med magnesium, k2, og kalsium i tillegg. Magnesium for å øke opptak av d-vitamin, d-vitamin for å øke opptak av kalsium, og k2 for å få kalsium dit det skal. 

Anonymkode: 60902...d5c

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Styrketrening, kosthold (unngå prosessert mat, sukker, m.m), få d-vitamin på et godt nivå, i kombinasjon av tilskudd med magnesium, k2, og kalsium i tillegg. Magnesium for å øke opptak av d-vitamin, d-vitamin for å øke opptak av kalsium, og k2 for å få kalsium dit det skal. 

Mtp styrketrening, få et tilpasset opplegg  av fysio e.l. Det skal være veldig forsiktig trening. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Ibux og Paracet fungerer bedre enn Tramadol. Tramadol og Paralgin forte er ikke vits å spise for min del. 

MySimba fungerte faktisk på meg tror jeg. Men jeg tok MySimba grunnet vektnedgang og da verket jeg mye mindre. Etter jeg sluttet med mysimba så verket jeg like mye igjen. Legen min hadde ikke hørt om at MySimba skulle hjelpe så hun skjønte ikke at det skulle ha innvirkning på smertene. Jeg stusset u allefall over det, og googlet. Jeg fant da ut at flere mener MySimba fungerer på smerter. 

Sarotex var ikke bra for min del. Det gav ikke lindring. Og jeg drømte som om jeg var på bad syretripp.

Anonymkode: 1a57c...756

Skrevet

Ville forsøkt Vimovo i kombinasjon med Paracet i stedet for Ibux.

• Liker 2
Skrevet

LDN! 

Lav dose naltrekson er det, og naltrekson er det ene stoffet i Mysimba. 

Nå er LDN ikke et godkjent produkt ennå, så de få legene som sier ja til det må gjøre det off label. Men det funker samtidig som man demper apetitten litt. Det gies også til pasienter med ME og MS. Gir energi og bedre sinnsstemning også, noe som vi med fibromyalgi også trenger. 

Skrevet
Tantemor skrev (6 minutter siden):

LDN! 

Lav dose naltrekson er det, og naltrekson er det ene stoffet i Mysimba. 

Nå er LDN ikke et godkjent produkt ennå, så de få legene som sier ja til det må gjøre det off label. Men det funker samtidig som man demper apetitten litt. Det gies også til pasienter med ME og MS. Gir energi og bedre sinnsstemning også, noe som vi med fibromyalgi også trenger. 

Tror du det vil gi det til meg som er tynn fra før av? Har også hørt denne medisinen er god. Vil jeg gå ned i vekt av denne, for jeg ønsker ikke det. TS 

Skrevet

Tusentakk for svar og gode anbefalinger alle sammen! ☺️ts

Skrevet
BobbySocks skrev (38 minutter siden):

Ville forsøkt Vimovo i kombinasjon med Paracet i stedet for Ibux.

Har forsøkt, men tåler ikke vimovo, måtte slutte på den. Ts

Skrevet

Varme bad og daglig aktivitet. Unngå stress.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Tror du det vil gi det til meg som er tynn fra før av? Har også hørt denne medisinen er god. Vil jeg gå ned i vekt av denne, for jeg ønsker ikke det. TS 

Tenker at så lenge du spiser det du skal så vil du jo ikke gå ned. Det er ganske høy dose en ender på når man skal ned i vekt. Det er ikke nødvendig med så høy dose for å gå smertelindringen vil jeg tro.

Anonymkode: 1a57c...756

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...