Gå til innhold

Jeg tør ikke dra på date!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har pratet med en mann på Tinder et par dager. Han virker hyggelig, og jeg merker at vi har mye å prate om. Så en date ville sikkert gått fint sånn sett. 

Men jeg tør ikke. Jeg har aldri vært på date før, fordi jeg ikke tør. Jeg har litt lyst denne gangen. Hva om han er the one?

Hvordan foregår en første date? For en som ikke er naturlig dreven i slike settinger:/ For det første, hvordan starter man en samtale, altså hva begynner man å prate om? Vi vet jo allerede litt om hverandre. 

Hvor ville dere møtt noen på første date? Tur? Kaffe? Øl/drink? 

Setter pris på alle tips!

Anonymkode: 8cc54...962

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var som deg, og synes fortsatt det er litt skummelt. 

Jeg forklarte det til en det var aktuelt å møte, dønn ærlig. Da snudde han på det og sa: men du, kan vi ikke bare møtes som venner? Du kan bare late som du skal møte en kompis. 

Og fy søren det hjalp MASSE! Og jeg har sagt det til andre jeg har møtt i etterkant. Selvfølgelig er de første minuttene litt kleine, en ofte så spøre jeg om akkurat den kleinheten i forkant. For meg funker humor og ærlighet. 

Har faktisk tilgode å oppelve en ubehagelig date. Flere av de har har det blitt med den ene daten, men aldri fordi daten i seg selv var dårlig. 

Jeg synes å møtes for en øl fungerer best. Det er noe beroligene og down to earth med en øl :) Og da kan man gjerne bruke de første (kleine) minuttene til å gå i baren og bestille. 

Lykke til :)

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes også det er skummelt hver gang, men går alltid bedre enn jeg tror. Han kommer nok til å gjøre det han kan for at du skal slappe av og kose deg. Og om du er litt nervøs vil jeg tro at han bare synes det er sjarmerende. Synes både kaffe, tur og øl høres fint ut. Erfaringsmessig har øl vært mest avslappet for min del. Lettere at der blir mindre øyekontakt og dermed mer vennedate på tur. Du må bare tvinge deg selv til å gjøre det hopp i det og ikke tenk så mye. 

Anonymkode: 59aca...90d

Skrevet

Kaffe høres ok ut. Da er det ikke lagt opp til et langt møte du ikke kommer deg ut av. Også  liker du han, så kan du si du syntes det var hyggelig og be han på en gåtur ol etterpå, hvis han ønsker det.

Du må ikke ligge før du selv er klar, så her kan du få det litt frem på feks date nr 2, og dere blir litt mer kjent. 

På date kan du jo spørre litt hva han jobber med, hva han liker å gjøre, hvilken musikk han liker, filmer osv. Og bare la det flyte log spinne litt ut fra spm. Men greit å ha litt flere spm på lager, om noe stopper opp. Kanskje ikke begynne med jobb spm, det kan komme som et spm ved full stopp. 

Jobb litt for en toveis samtale. Slik a5 ikke bare han eller du snakker. Og at du snakker mer utover spm. Spm er jo bare for å få igang en samtale som flyter og ikke som et avhør. 

Da har du e litt plan på hvordan du skal stå i dating situasjonen.  

Vil du ikke på date med han videre, så kan du feks sende en melding,  og takke for et hyggelig møte, men at du ikke ser for deg at det skal bli dere to i fremtiden.  

Anonymkode: ff47a...f4a

• Liker 1
Skrevet

Det er best å gå tur. Da trenger man ikke sitte og se på hverandre, og det blir ikke en klein stillhet hvis det går noen sekunder uten at noen sier noe. Jeg anbefaler en liten og lett tur, som for eksempel en tur rundt et byvann hvis dere har noe sånt eller en lett fjelltur. 

Du er jo interessert i å bli kjent, så da kan du spørre om alt mulig som jobb, familie (hvor mange søsken, er han nær familien sin osv), hva han gjør på fritiden, hvilken årstid han liker best og hvorfor og eventuelle andre ting som er viktig. 

Du må bare hoppe uti det. Du tør bare du presser deg selv.

Anonymkode: 9a81e...a83

Skrevet

Jeg var på min første date siden -99 for halvannen uke siden. Det var både kjekt og fælt på samme tid. Jeg var fryktelig nervøs. Men praten gikk fint. Det var jo bare å presentere livet sitt og få den andre til å presentere sitt. Vi snakket i tre timer uten noen vanskelige pauser.

Men jeg kjenner på at Tinder date er litt unaturlig for meg. Jeg trenger å bli gradvis kjent med en person. Har derfor måttet gi beskjed om at vi må gå veldig sakte fremover. Så får vi se om han har tålmodighet til det. For meg er han fremdeles nesten en fremmed selv om vi har vært på to dates. 

Anonymkode: e5797...2b9

• Liker 1
Skrevet (endret)

Den er heldig den som får være noen sin første date. Ikke ha forventinger. Det er mitt beste tips. Da går ting lettere. Min ene ex hadde aldri vært på date før vi møttes. Det ble en veldig fin opplevelse.  For mange er det kanskje enklere å date venners venner før man møter en fremmed på tinder, men begge deler går.

Endret av Majer
  • Hjerte 1
Skrevet
mrs.tld skrev (1 time siden):

Jeg var som deg, og synes fortsatt det er litt skummelt. 

Jeg forklarte det til en det var aktuelt å møte, dønn ærlig. Da snudde han på det og sa: men du, kan vi ikke bare møtes som venner? Du kan bare late som du skal møte en kompis. 

Og fy søren det hjalp MASSE! Og jeg har sagt det til andre jeg har møtt i etterkant. Selvfølgelig er de første minuttene litt kleine, en ofte så spøre jeg om akkurat den kleinheten i forkant. For meg funker humor og ærlighet. 

Har faktisk tilgode å oppelve en ubehagelig date. Flere av de har har det blitt med den ene daten, men aldri fordi daten i seg selv var dårlig. 

Jeg synes å møtes for en øl fungerer best. Det er noe beroligene og down to earth med en øl :) Og da kan man gjerne bruke de første (kleine) minuttene til å gå i baren og bestille. 

Lykke til :)

Så tøff du var som fortalte han at du var nervøs! Og for en bra kommentar han kom med. 

Er usikker på om jeg vil si at jeg gruer meg, eller om han bare skal få oppdage det når vi møtes. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg var på min første date siden -99 for halvannen uke siden. Det var både kjekt og fælt på samme tid. Jeg var fryktelig nervøs. Men praten gikk fint. Det var jo bare å presentere livet sitt og få den andre til å presentere sitt. Vi snakket i tre timer uten noen vanskelige pauser.

Men jeg kjenner på at Tinder date er litt unaturlig for meg. Jeg trenger å bli gradvis kjent med en person. Har derfor måttet gi beskjed om at vi må gå veldig sakte fremover. Så får vi se om han har tålmodighet til det. For meg er han fremdeles nesten en fremmed selv om vi har vært på to dates. 

Anonymkode: e5797...2b9

Jeg synes også det er unaturlig å møte en totalt fremmed. 

Trives bedre med å møte noen tilfeldig via venner, hobby, på fest, whatever. 

Men nå testet jeg Tinder da.

Skrevet

Jeg har bare Tinder som datingmulighet. Jeg tør absolutt, og kan ikke huske jeg har opplevd pinlig stillhet, dette til tross for at jeg ikke er den mest utadvendte og brautende, jeg er midt på treet. Har datet noe få menn i min korte singelperiode, så jeg håper det klaffer snart. Har faktisk savnet kjæreste 1 år nå. 

Skrevet

Se på det som at du skal finne ut av om du liker han, ikke om han liker deg. Da blir mye av nervøsiteten borte. 
I tillegg er det greit å legge lista lavt. En kopp kaffe etter jobb for eksempel. Da trenger man ikke pynte seg, og du kan gå når kaffekoppen er tom om det kjennes helt feil ut. 
Dere har jo en grei samtale på chat, og da blir det etter min erfaring sjeldent kleint på date. 

• Nyttig 1
Skrevet
Blåjojo skrev (1 time siden):

Se på det som at du skal finne ut av om du liker han, ikke om han liker deg. Da blir mye av nervøsiteten borte. 
I tillegg er det greit å legge lista lavt. En kopp kaffe etter jobb for eksempel. Da trenger man ikke pynte seg, og du kan gå når kaffekoppen er tom om det kjennes helt feil ut. 
Dere har jo en grei samtale på chat, og da blir det etter min erfaring sjeldent kleint på date. 

Takk for tips:)

Skrevet

Daten er på lørdag, og jeg har begynt å få angst. Jeg gruer meg så sjukt.

Det er jo bare et annet menneske jeg skal møte, men likevel blir jeg helt uvel. 

Jeg har virkelig ikke lyst til å avlyse, det er dårlig gjort i siste liten overfor han:( 

• Hjerte 2
Skrevet

Hva har dere avtalt på lørdag?

Spennende. Jeg liker godt å gå på en tur. Synes det er kjekt å gå og liksom kunne være stille også. Det kan dere jo evt avtale en anen gang hvis ikke du kal nå. Kjekt

Lykke til

• Nyttig 1
Skrevet

Ble det date TS?

Anonymkode: 9a81e...a83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...