Gå til innhold

Var det fordi jeg sa jeg hadde følelser for han at han har kuttet meg ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Situasjon: traff en fyr jeg connecta umiddelbart med. Stille, singel, litt redd damer, selvutnevnt nerd. Vi hadde det kjempegøy og etter litt tid innrømmet jeg at jeg hadde fått følelser. Han sa han han ikke hadde det sånn med meg men at han ville fortsette og være kompiser. 
Så ble det stille. Han var ikke den som løp ned dørene mine fra før men etter det ble det helt stille. Ikke en sms, ikke en snap ikke noe. Jeg har rekt ut en hånd til han innimellom og han har svart men han tar aldri kontakt med meg først lengre.
Jeg savner han. Jeg savner samtalene og alt vi hadde. Er det over? Er det helt kjørt? 

Anonymkode: 4cbf2...308

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig vanskelig å fortsette ett vennskap etter at den ene innrømmer følelser, så ja mest sannsynlig så kommer vennskapet aldri til å bli det samme. 

Anonymkode: fdc0d...f0d

• Liker 4
Skrevet

Skulle vel vært i et annet emne 

Skrevet
Andro skrev (1 time siden):

Skulle vel vært i et annet emne 

Altså nei egentlig ikke. Det handlet om et vennskap. 
Ts

• Liker 1
Skrevet

Ja, han er redd for at du skal mistolke alt som en mulig interesse fra hans kant nå. 

Vær glad til, nå hekter han deg ikke.

Anonymkode: d6c30...2e4

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, han er redd for at du skal mistolke alt som en mulig interesse fra hans kant nå. 

Vær glad til, nå hekter han deg ikke.

Er han? Hva er hekter?
Men jeg vil jo ha han som en venn. Kan jeg ikke få han som kjæreste vil jeg ha han som venn. Jeg vil uansett ikke miste han. 
Ts

Skrevet

Jeg skulle aldri sagt noe! 😥 

Ts

• Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er han? Hva er hekter?
Men jeg vil jo ha han som en venn. Kan jeg ikke få han som kjæreste vil jeg ha han som venn. Jeg vil uansett ikke miste han. 
Ts

Men det er ikke sikkert han ønsker å fortsette vennskapet for det blir på et helt annet premiss nå som du har sagt at du har følelser, og ønsker han ikke å fortsette så må du bare respektere det.

• Liker 1
Skrevet

Jeg skulle aldri sagt noe! 😥 

Ts

Nei det er lett å være etterpåklok.

I slike situasjoner bør du heller stole på at hvis han føler noe tilbake skjer det noe før eller siden uansett. Må aldri fortelle om følelser til en du ikke vil risikere at skal forsvinne.

Anonymkode: ad438...05e

• Liker 1
Skrevet

Er han? Hva er hekter?
Ts

Du vil vel ikke ha smulene, (i tilfelle han kanskje blir interessert alikevel?)

Tror du burde vente med å være venner til det er helt ok for deg at han får ei annen dame....

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er han? Hva er hekter?
Ts

Men det er ikke ditt valg, ts.

Eller - du kan selvsagt velge at du ønsker hvem som helst som venn. Men for at dere skal ha et vennskap så må den andre personen også velge å ønske deg som venn. Det er naturligvis vondt for deg, personlig, om han ikke ønsker deg som venn. Men det er også like naturligvis helt greit. Han trenger ikke engang oppgi en grunn. «Jeg vil ikke» er mer enn god nok grunn til å si nei til hva som helst, vennskap inkludert.

Anonymkode: 372ce...05e

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei det er lett å være etterpåklok.

I slike situasjoner bør du heller stole på at hvis han føler noe tilbake skjer det noe før eller siden uansett. Må aldri fortelle om følelser til en du ikke vil risikere at skal forsvinne.

Anonymkode: ad438...05e

Ja jeg trodde jo det da ellers hadde jeg aldri sagt noe. Pluss at alle sa jeg burde si noe. Tenk om han følte det samme men ikke tørte si noe og så gikk vi begge og holdt følelsene hemmelig sa alle, bedre og få det ut å få en avklaring. 
Ts

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men det er ikke ditt valg, ts.

Eller - du kan selvsagt velge at du ønsker hvem som helst som venn. Men for at dere skal ha et vennskap så må den andre personen også velge å ønske deg som venn. Det er naturligvis vondt for deg, personlig, om han ikke ønsker deg som venn. Men det er også like naturligvis helt greit. Han trenger ikke engang oppgi en grunn. «Jeg vil ikke» er mer enn god nok grunn til å si nei til hva som helst, vennskap inkludert.

Anonymkode: 372ce...05e

Jeg skjønner ikkeno. Han ga meg alle signaler på at han digga meg. Han sa det også at han koste seg sammen med meg og maste alltid om når vi kunne møte hverandre nestegang. Om jeg ville bli med på det ene og bli med på det andre. Kansje det ble for vanskelig for han når jeg sa jeg hadde følelser?
Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg skjønner ikkeno. Han ga meg alle signaler på at han digga meg. Han sa det også at han koste seg sammen med meg og maste alltid om når vi kunne møte hverandre nestegang. Om jeg ville bli med på det ene og bli med på det andre. Kansje det ble for vanskelig for han når jeg sa jeg hadde følelser?
Ts

Du tolket signalene dit, han handlet vennskapelig, og det ser du jo nå når han sa at han ikke hadde sånne følelser for deg.

Skrevet

Han har kalde føtter. Og unnvikende karakter. Vil du virkelig ha en slik venn? 

Anonymkode: c42cb...acb

• Nyttig 1
Skrevet

Er det du som hadde den lange lange tråden om det hekt greiene? Maser du om han fyren enda? Glem ham...! 

Anonymkode: 08138...a5d

• Liker 1
Skrevet

En som har følelser for deg kan ikke være en venn uten komplikasjoner.
Man har ingen plikt til å være venn med avviste beilere, som kanskje er "venner" for å vente på en ny anledning til flørt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er det du som hadde den lange lange tråden om det hekt greiene? Maser du om han fyren enda? Glem ham...! 

Anonymkode: 08138...a5d

Nei? Jeg spørr jo hva hekt er. Har googlet nå så nå vet jeg da.

Ts

Skrevet

Har lignende greie men hakket rarere vi ble kjent via felles venner, snakket om at vi savnet hverandre og likte hverandre. Jeg ble invitert på en hyggelig date med holding i hender gatelangs osv og enda mer bekreftelser om at vi begge likte hverandre. Føltes som vi begge hadde gått å likt hverandre for nå å starte en blomstrende forelskelse. Lang date en hel dag med prating mm. 

I etterkant har vi hatt kontakt daglig, i begynnelsen tenkte jeg ikke over det men han gjør altså som din ts. Svarer når jeg sender melding og veldig kjapt også men sender ikke melding først selv. 

Nå kjenner jeg at jeg gradvis har blitt mer og mer irritert og mister lysten på mannen. Nå har jeg sluttet sende først og bestemt meg for å vente å se om han sender først. 

Har ikke opplevd noe sånt før og synes det er snodig oppførsel. Normalt føler jeg det er mannen som er på og særlig når vi har vært åpen om hverandres følelser osv.  Nå føler jeg at det er jeg som jobber hardt her. Nå gidder jeg ikke mer, har faktisk såpass selvrespekt. 

Venter å ser om han tar noe initiativ nå. Ellers gidder jeg ikke. 

Anonymkode: b6946...80a

Skrevet

Han hadde nok skjønt at du har følelser for han om du ikke hadde sagt noe. Vanskelig å være venner når den ene har følelser gir ikke opp håpet om noe mer. Vær glad han var ærlig, og ikke lekte m deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...