Gå til innhold

Baderom- Høres dette fint ut?

Anbefalte innlegg

Gjest Badenymfen
Skrevet

Må ærlig talt si at jeg begynner å bli lei fliser over alt på baderom,og har begynnt å vurdere andre alternativer isteden.

Vi har et hus i funkisstil. Det største badet, kunne jeg tenke meg å: beholde gulvflisene inkl. en rad nederst på veggen (praktisk for fukt og væte?) Kunne videre tenke meg å legge panel ( tynne "skiver"),stående på veggene og male med våtromsmaling i en god farge. Ønsker å skifte ut innholdet i badet,og vil da kjøpe et badekar i god størrelse (ikke gamletypen badekar),og to søylevasker istedenfor standard vaskeservant med skap. Et stort felles speil foran vaskene-innrammet på en original,men stilig måte (forslag mottas med takk! )Ønsker meg isteden frittstående hyller/skap til sminke etc. Det står allerede en steamdusj der,men den kan fint flyttes til det andre badet i huset. Badstuen innenfor badet blir ikke brukt,men har en ganske grei størrelse, og ønsker å innrede den til et lite mini-walk-in ( vi har et annet walk-in et annet sted i huset,så dette kunne bli brukt til håndklær,undertøy,nattøy,sengetøy og diverse baderom-ting man ikke bruker konstant,f.eks?

Meninger om dette? Blir det rart med panel på badevegger?? Andre forslag - tilleggsforslag??

HAr lyst å starte opp ASAP,så er kjempeglad for gode tips og meninger!!!!! :klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres flott ut!! Har mange av de samme tankene selv om vårt bad som snart skal realiseres: flis på gulv, panel på vegg, stort "interiørspeil" med fin ramme, og ingen standard innredning. Skal faktisk og ha en del av badet til klesskap for å slippe å springe huttrende inn på kalde soverom etter klær.. Vet ikke om jeg har noen tips egentlig, men det var gøy å se noen av "mine egne" tanker hos andre.. Lykke til :)

Skrevet

Jeg har fliser på gulv og panel på vegg på mitt bad, synes det er pent.

Skrevet

Jeg har også fliser på gulv og smal, stående panel på veggene. Er kjempefornøyd!

Rundt badekaret har jeg dog fliser i et område med ca 40 cm over badekarkanten. Praktisk når man har små barn.

I overgangen mellom fliser og panel har jeg smale eikelister. Samme eikelisten har jeg som ramme rundt speilet.

Skrevet

Jeg synes det høres veldig fint ut... jeg skal snart pusse opp mitt bad, og har planlagt panel på en vegg og malte vegger på de andre (våtromsmaling)... bortsett fra en "kasse" bak vasken som skal være flislagt og fliser i dusjen/ bak vaskemaskin og tørketrommel...

Lykke til! :)

Gjest Embla s
Skrevet

Jeg funderer også på dette med panel på bad. Er så lei bad med fliser overalt, og tror det kan være fint med kombinasjonen fliser på gulv, panel på vegg. Er også på utkikk etter ideer til baderomsinnredning som er mer alternativ i fht standard innredning, syns hovedinnleggers tanker hørtes veldig bra ut!

Hovedinnlegger - kan du ikke skrive litt mer om hva du tenker deg i fht oppbevaring osv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...