Gå til innhold

Noen som har vært i australia? Spm. om edderkopper og slanger

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har så lyst til å besøke australia! Tenker 2 uker. Men jeg er livredd edderkopper og slanger, og er redd jeg ikke vil klare å slappe av der og sove godt da jeg har hørt det er helt vanlig at det er store edderkopper på hotellrommene, slanger i gatene osv. 

Har du vært i australia? Hvor lenge? Så du noen slanger/edderkopper? :) Jeg tror helt ærlig jeg hadde besvimt om jeg så en stor tarantell vandre fritt omkring

Anonymkode: 3cf3b...9db

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har så lyst til å besøke australia! Tenker 2 uker. Men jeg er livredd edderkopper og slanger, og er redd jeg ikke vil klare å slappe av der og sove godt da jeg har hørt det er helt vanlig at det er store edderkopper på hotellrommene, slanger i gatene osv. 

Har du vært i australia? Hvor lenge? Så du noen slanger/edderkopper? :) Jeg tror helt ærlig jeg hadde besvimt om jeg så en stor tarantell vandre fritt omkring

Vi var i Australia i 3 uker, så ikke en eneste edderkopp eller slange. Vi bodde på hoteller, hosteller og campingplass.  Vi kjørte mye rundt omkring, var på flere strender og badet i elver. 

Anonymkode: 37c92...092

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville anbefalt å ha mer enn 2 uker i Australia. Har vært der flere ganger og tror ikke du skal bekymre deg for edderkopper og slanger. Kikket bare litt ekstra i skoene og under dyna før vi la oss ellers tenker vi aldri over det.

Sist var vi der 4 uker. Så en redback da og tok bilde av den også :) Edderkopper, krokodiller og etc. vandrer ikke rundt omkring ;) Men kan absolutt anbefale Australia. Er stort så du bør ha klart for deg hva du ønsker å se og oppleve og lage en plan ut fra de.t 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ei som studerte der et semester, hun sa man måtte være veldig nøye med å riste dyner og laken før man la seg på kvelden for å fjerne eventuelle farlige edderkopper 😵‍💫

Anonymkode: f225a...a53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Bodde 4,5 år i Australia. Så ikke en eneste slange. Så et par edderkopper av den helt ufarlige typen. Typ husedderkopper.

Anonymkode: 66ee5...a07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der en mnd.

Så en kakkerlakk og det var langt utenfor storbyen.

Ellers var det bare kos, kenguruer og fantastisk hyggelige mennesker.

2 uker er forresten litt lite hvis du skal se litt mer enn bare byene. Great Berrier Reaf er et must og der bør du ha en liten uke.

Anonymkode: a79b5...7ee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kjenner ei som studerte der et semester, hun sa man måtte være veldig nøye med å riste dyner og laken før man la seg på kvelden for å fjerne eventuelle farlige edderkopper 😵‍💫

Hvor i Australia var dette? Tipper det har litt å si.

Jeg bodde i et lite hus rett utenfor Sydney og der ristet jeg ikke en eneste gang.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiominMio skrev (2 minutter siden):

Ville anbefalt å ha mer enn 2 uker i Australia. Har vært der flere ganger og tror ikke du skal bekymre deg for edderkopper og slanger. Kikket bare litt ekstra i skoene og under dyna før vi la oss ellers tenker vi aldri over det.

Sist var vi der 4 uker. Så en redback da og tok bilde av den også :) Edderkopper, krokodiller og etc. vandrer ikke rundt omkring ;) Men kan absolutt anbefale Australia. Er stort så du bør ha klart for deg hva du ønsker å se og oppleve og lage en plan ut fra de.t 

Skulle gjerne hatt mer tid men vi tenker å stoppe et par andre steder på veien også så tiden strekker ikke helt til :( hvor ville du anbefalt oss å reise på bare to uker? Vi tenkte egentlig sydney :) det å kjøre rundt  og ligge på campingplasser blir nok uaktuelt pga. edderkopp/slangeskrekken min😂 og en redback?😱 de er jo kjempegiftige!

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hjelp!

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bodde 4,5 år i Australia. Så ikke en eneste slange. Så et par edderkopper av den helt ufarlige typen. Typ husedderkopper.

Anonymkode: 66ee5...a07

De er jo kjempestore😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi ristet ingenting, bodde mange forskjellige plasser. Det gikk helt fint!

Anonymkode: 37c92...092

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville anbefalt mer enn 2 uker, men ellers så er det ikke slanger og edderkopper vandrende nei. Så ikke en eneste slange under noen av mine opphold. Den eneste edderkoppen jeg så var en miniatyr i badekaret, så liten at den ikke klarer å bite mennesker, men trives i badekar så jeg dusjet utelukkende. 
Så derimot kengeruer i fleng, svømte med delfiner, masse kul fisk ved snorkling, masse dyr i dyrepark (fikk et esel som favoritt til tross for koala og andre kule dyr), kaniner og sauer ute på tur. 
Sjekk skoene før du tar de på. Hvis du skal dit når det er vinter er det overraskende kaldt på natten, men fint om dagen (ikke for varmt). Fantastisk sted, du kommer til å elske det. Spis for all del pavlova der, og lær hva det egentlig er. 😁

Anonymkode: bab19...afd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Aldri ristet noe som helst, var ikke noe de gjorde. Jeg bodde hos familie ulike plasser. 

Anonymkode: bab19...afd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Landet er kjempestort. Besøker du byene er det normalt ikke farlige dyr der. Men vi var i Darwin. Stranden var stengt på grunn av supergiftige maneter. Vi surret rundt i outbacken og der var det krokodiller, giftige slanger og sinte kameler. Vi kjørte altså fra Darwin ned til Alice Springs og så litt av hvert på den turen. Så ingenting farlig på Gold Coast eller i Sidney. Ha en super tur. Det er en opplevelse for livet. 

Anonymkode: 0efb7...ae5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo hvor i Australia du skal… Det er stort, og med forskjellig dyreliv utfra hvor du drar ☺️🤷🏻‍♀️

Var selv det 4mnd. Fra Adelaide i sør til Darwin i nord, og outback igjennom -Hvor vi da var to stykker som kjørte en bil tvers igjennom landet, sov ute på bakken og levde i og med naturen. Så både giftige slanger, edderkopper, dingoer, villhester, kenguru , krokodiller, kameler og mye mer. Men vi bodde i bushen(!). Når jeg var i bymiljø så jeg aldri et giftig dyr.

Anonymkode: bacfb...8c7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke vært der, men jeg må komme med det innspillet om at jeg kunne relatere meg dypt inni sjelen til tittelen på tråden når jeg så den. :ler:

Anonymkode: 00b58...27e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri forstått at folk vil ditt, er jo stort sett gørrkjedelig der. Hold deg i hvertfall rundt Sydney, Melbourne, Bisbane/Gold coast, der er det i hvertfall noe uteliv.

Aldri dra til Perth, kjedeligste byen i verden.

Anonymkode: d110c...089

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann bodde i Australia i 2 år, han sier han ikke så så mye til sånne dyr - det er ikke så mye av de i byene :) 

Men, han hadde huntsmen (de enorme edderkoppene) inne i huset et par ganger, men de er ikke noe mer farlige enn vevkjerringene våre.

Den verste opplevelsen han hadde med sånt var da han ryddet i garasjen og kom over en sort enke 😱

På ferie tror jeg ikke du har noe å bekymre deg for!

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det kommer jo veldig an på hvor du skal da. De er større sjanse for å møte en slange hvis du går på vandring i regnskogen enn hvis du skal traske gatelangs i Sydney eller Melbourne. Uansett ville jeg ikke  en gang vært litt redd for slanger og edderkopper da det er liten sjanse for å møte på disse.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært der flere ganger, både i byen og i bushen. Sett noen få edderkopper, og særlig langs gangveien «coustal walking» mellom Bondi og Coogee kan du se flotte edderkoppnett om du går der tidlig morgen. Veldig fascinerende. 
Jeg innrømmer at jeg er redd krokodiller, så jeg reiste ikke nord i landet… Vil ikke bli krokodillemat🐊🐊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i Australia var dette? Tipper det har litt å si.

Jeg bodde i et lite hus rett utenfor Sydney og der ristet jeg ikke en eneste gang.

Er faktisk ikke sikker på hvor det var, men det var i hvert fall ikke langt ute i bushen siden hun studerte 😊 Men hun kom jo levende fra det og har vært i Australia flere ganger, så det var nok ikke så ille, haha.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men hva hjelper det å riste dyner før man legger seg? De kan jo kravle opp igjen i løpet av natten i så fall.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...