Gå til innhold

"Kun seriøse henvendelser" - og så er det knapt med info, nesten ikke bilder, og haugevis med smilefjes og skrivefeil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke alle som er gode i grammatikk? Det antar jeg du forstår selv. 

De fleste på 40-70 år bruker MASSE emojis, fordi de ikke forstår bedre. 

Anonymkode: 87c75...fea

• Liker 2
Skrevet

Kun seriøse henvendelser, kjøp vil gå gjennom megler/advokat.

Vedkommende hadde nok gjort klokt i å la megleren ta seg av salget, gitt...

Det verste er jo i grunn ikke teksten, men den totale mangelen på vettuge bilder.

• Liker 4
Skrevet

Ingen informasjon i annonsen og masse skrivefeil og han vil ha seriøse henvendelser. For en tosk, her burde han  brukt megler.

Anonymkode: 9d0de...8ba

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde vært mer skeptisk om det hadde vært en jobb-annonse. En amatørmessig stillingsannonse er mye verre, for i et slikt tilfelle må du forholde deg til folka som utlyser stillingen. 

Folk du kjøper tomt av trenger ikke ha skriveferdigheter for at du skal kunne gjøre et godt kjøp.

Anonymkode: 5b692...2d7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ingen informasjon i annonsen og masse skrivefeil og han vil ha seriøse henvendelser. For en tosk, her burde han  brukt megler.

Anonymkode: 9d0de...8ba

*hun

Anonymkode: d7610...5f1

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er ikke alle som er gode i grammatikk? Det antar jeg du forstår selv. 

De fleste på 40-70 år bruker MASSE emojis, fordi de ikke forstår bedre. 

Anonymkode: 87c75...fea

Nei.

Om man ikke har grep på normal grammatikk så finnes det lett tilgjengelige gratis programmer som fikser det for deg. Gitt, altså, at du ikke gidder tar deg bryet å gjøre det rasjonelle - bare pugge litt norsk.

Og om du ikke forstår normal folkeskikk så er det ikke fordi *alder*. Enhver person på enhver alder har et løpende ansvar for å holde seg oppdatert på rådende regler for skikk og bruk. 

Ts: vedkommende er ikke normalt oppegående. Styr unna, fordi slike mennesker også dårlig forstår hva som er deres ansvar i en disputt og vil legge all skyld på «andre». Det er også (av helt åpenbare grunner) umulig å kommunisere med en som er tilnærmet analfabet. Du kan forvente at hen har like dårlig leseforståelse som skriveferdigheter. I hverdagen gjør man godt i å huske at anslagsvis 20%(!) av alle voksne er det vi kaller «funksjonelle analfabeter». Altså at de leser og skriver så dårlig at de ikke kan gjøre seg nytte av tekst.

Anonymkode: 8ab45...08b

• Liker 3
Skrevet

Hva er det som er skrevet feil? Ser det ikke jeg?

Mangel på bilder er ganske normalt for renoveringsprosjekter vel. De har som regel flere bilder liggende og er behjelpelige om du spør. 

Anonymkode: 39ae0...77a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er det som er skrevet feil? Ser det ikke jeg?

Mangel på bilder er ganske normalt for renoveringsprosjekter vel. De har som regel flere bilder liggende og er behjelpelige om du spør. 

Jeg ser helt seriøst kun at det mangler en "D" i gård, og at "flott" kunne vært "flotte". Men ellers?

Skrevet

Jeg synes du overdriver noe veldig i hvertfall.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ser helt seriøst kun at det mangler en "D" i gård, og at "flott" kunne vært "flotte". Men ellers?

"Naustetomt" er også feil, "nausttomt" er riktig.

Men helt ærlig, jeg ser ikke problemet med annonsen.

Det er litt dårlig språk, men den er godt forståelig, og all relevant informasjon er med.  

Anonymkode: 7635d...7aa

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er litt dårlig språk, men den er godt forståelig, og all relevant informasjon er med.  

Ja, har sett MANGE verre annonser enn dette. Eneste jeg savner her, er flere bilder. 

Anonymkode: b613e...d49

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Styr unna, fordi slike mennesker også dårlig forstår hva som er deres ansvar i en disputt og vil legge all skyld på «andre».

Du burde kanskje lest deg litt opp på ordstilling selv, før du begynner å kritisere andre? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Ja, har sett MANGE verre annonser enn dette. Eneste jeg savner her, er flere bilder. 

Anonymkode: b613e...d49

At det skulle vært flere bilder av tomten er jeg være enig i, kanskje også en kartskisse som viser beliggenheten. 

Men bilder av bygningene er irrelevant i og med at eiendommen selges som tomt.

Bildene er typiske stemningsbilder, og jeg ser for meg at selger befinner seg på en helt annen plass i landet, ikke har relevante bilder tilgjengelig, og la ved de eneste bildene h'n har fra plassen.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du latterliggjør at folk ønsker seriøse henvendelser på en bolig, bare fordi de ikke skriver helt korrekt? Synes du at de bør godta henvendelser som ikke er interessert i eiendom, bare fordi de bruker smileys og har skrivefeil?

Folk som er seriøst interessert i oppussingsobjekter i det området klarer ta kontakt for mer info. Mister man interessen for en eiendom fordi det er smileys eller dårlig, så var man kanskje ikke så seriøst interessert fra før? Dette er jo en typisk eiendom som kun er for spesielt interesserte.

Anonymkode: 8fb9c...bd5

Skrevet

Om en er interessert i den type eiendom, så har ikke skrivefeilene så mye å bety. Det er ikke uforståelig det som står der.

Kritiserer du bare for å kritisere?

Anonymkode: dffdd...2b9

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, sant. Det er jo også nord i Nordland, er nok litt dialekt som har havna inni. 

Men altså TS, jeg tror ikke så mange her skjønner hva du synes er så ekstremt forferdelig. Du får kjøpe et annet hus da, om du ikke liker denne annonsen 🤷🏼

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...