Gå til innhold

Løpejakke til max -8 grader

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter en ny løpejakke til vinteren. Har ikke særlig store planer om å løpe når det er mer enn -5 men det kan jo skje. Vil gjerne ha en jakke som både holder meg varm og puster ned til -8 og som ikke mister all varmen om jeg tar gå pauser inni mellom. Har en jakke fra Dæhlie som jeg er relativt fornøyd med men er på utkikk etter flere alternativ :) noen som har noe å anbefale som de er fornøyd med? 

Anonymkode: fb58e...e2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker en helt vanlig løpejakke. Når det blir kaldere bygger jeg på med tynne lag med ull under. Har en devold løpvest (Devold running merino vest) samt en tynn langermet ull. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag-på-lag er gull. Det er bedre enn en tykk jakke. 

Anonymkode: 5233e...695

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 40 år gammel Bergans Fjellanorakk  :) Og jeg justerer også med flere lag under. 

Anonymkode: 48be0...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

En 40 år gammel Bergans Fjellanorakk  :) Og jeg justerer også med flere lag under. 

Anonymkode: 48be0...ec5

Hva annet vil du med det svare enn å skryte? Tror du virkelig at vi er så mange her som leser svaret ditt og bare; "Aha! Så lurt! Da går jeg opp på loftet og henter den 40 år gamle Bergans fjellanorakken min!"

Anonymkode: a5c13...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løper i treningsdress i polyester. To stykker om det er kaldt. Buksene får jeg ikke gjort så mye med, men fryser av en eller annen grunn fort på lårene. Og er ikke så glad i tights. Men jakkene kan jeg da kontrollere varmen med glidelåsen. Har flere fra Adidas, Puma, Umbro og Nike. Pleier å bruke Adidas ytterst eller oftest om det er bare en på, synes de har de kuleste designene som regel. 

Anonymkode: 75a88...cb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 3.10.2023 den 11.15):

Er på utkikk etter en ny løpejakke til vinteren. Har ikke særlig store planer om å løpe når det er mer enn -5 men det kan jo skje. Vil gjerne ha en jakke som både holder meg varm og puster ned til -8 og som ikke mister all varmen om jeg tar gå pauser inni mellom. Har en jakke fra Dæhlie som jeg er relativt fornøyd med men er på utkikk etter flere alternativ :) noen som har noe å anbefale som de er fornøyd med? 

Anonymkode: fb58e...e2a

Håper du mener mindre enn -5,  -8 er jo mindre enn -5 🤓

Forøvrig går det fint med en helt vanlig  treningsjakke om man bruker ull under

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en bh som er god på fukttransportering, sportsulltrøye (ceciliekolleksjonen til bergans er favoritten), så Bergans ullfleece jakke med høy krage (tilfeldigvis den Inger hougthon/in Dubai reklamerer for, den er knallbra å trene i og har håndleddvarmere med tommelhull så du kan vente med hansker!) også en tynn vind/vanntett jakke som kan åpnes under armene om jeg må få ventilert ut eller har kledd meg for varmt. Som de andre sier, lag på lag. Om du liker jakka du har nå, men ikke får plass til to lag og litt luft under ville jeg gått for en tynn vind/vanntett jakke med plass til lag under med gode luftemuligheter, hette, og mulighet til å rulle opp ermene for mer lufting (altså mansjettstrammere nederst)

Er det kaldere enn at to lag ull, vindjakke, pannebånd og hansker blir for kaldt bør jeg vurdere om det er lurt å løpe så lenge ute for min del, for jeg løper i dette til ca -10.

bruker forresten også fløyen tightsen til bergans (passformen til bergans er perfekt for meg, derfor såpass mye derfra) som løpetights på høst/vinter. Den er vindtett foran på lårene og tørker fort dersom jeg blir våt. Hjelper ikke å ha gode klær på overkroppen om lårene blir iskalde av vinden. Løper ute flere ganger i uka i all slags vær siden jeg har aktiv hund som må ha mye mosjon

Endret av Summeer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.10.2023 den 17.10):

Hva annet vil du med det svare enn å skryte? Tror du virkelig at vi er så mange her som leser svaret ditt og bare; "Aha! Så lurt! Da går jeg opp på loftet og henter den 40 år gamle Bergans fjellanorakken min!"

Anonymkode: a5c13...836

Har du det litt vondt idag? :trøst:

Anonymkode: 2c729...30e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...