Gå til innhold

Spam på Hotmail!

EmVeeJee

Anbefalte innlegg

Jeg blir SPRØ. Jeg har aldri lagt igjen e-posten min på en shady nettside og den brukes egentlig fint lite for har en annen en som hoved e-post. 

Jeg får 20-80 spam mailer HVER dag og det begynte nå i høst. De kommer i bolker, 10-15 samtidig og det hjelper verken å markere som spam eller blokkere. 

Jeg spurte på snap om noen hadde vært borti det samme og da fikk jeg sikkert 20 svar på at de også slet! Er dette er en kjent greie nå? Er det noe man kan gjøre? 

IMG_1732.jpeg

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme hos meg, begynte også for noen måneder siden. Helt ekstremt hver eneste dag. 

Anonymkode: 6755f...af9

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problem. Det går litt i perioder men kan være helt ekstremt til tider. På det verste ryr det inn 15-20 spam mails i en smell.
Hotmail er jo gratis så jeg tror rett og slett de ikke gidder å bruke tid og penger på å gjøre noe med problemet. De vil at folk skal oppgradere til Outlook uten reklame så de kan tjene penger. Hotmail er også et såpass gammelt og velbrukt mailprogram at det er lettere å snuse opp adresser, selge til ymse shady nettsteder og bombardere kontoene med spam.

Anonymkode: 4bfb9...975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ett kjent problem. 

Anbefaler deg å sjekke innstillingene dine også, det er mulig å sette "streng filtrering", slik som for eksempel å kun godta e-poster fra adressene som ligger i din adresseliste og "godkjente sendere"-liste. 

Anonymkode: 2e31b...f92

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en trøst, det år over.

Var der for et halvt år siden, og selv om jeg aldri åpnet, rapporterte og blokkerte hjalp det ikke.

Plutselig fra en dag til en annen stoppet de, nå har det ikke vært en spam siden. Men det varte lenge, iallfall noen mnd.

Anonymkode: 8d29d...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du må gjøre er å logge inn på e-posten din via en nettleser, ikke bruk app på telefon eller appen på pc for å gjøre dette. Rapporter alle søppelpostene som phishing, etterpå så havner de i mappen for slettede e-poster og da går du inn der og blokkerer avsender.

Etter en stund så vil du få mindre søppelpost, jeg fikk også 15-20 om dagen men nå er det kanskje 1-2.

Anonymkode: f3818...2e8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det du må gjøre er å logge inn på e-posten din via en nettleser, ikke bruk app på telefon eller appen på pc for å gjøre dette. Rapporter alle søppelpostene som phishing, etterpå så havner de i mappen for slettede e-poster og da går du inn der og blokkerer avsender.

Etter en stund så vil du få mindre søppelpost, jeg fikk også 15-20 om dagen men nå er det kanskje 1-2.

Jeg har hørt at man har en begrensning på hvor mange man kan blokkere i hotmail. Leste på nett at noen hadde blokkert masse og fikk plutselig beskjed om at de ikke kunne blokkere flere. Dessuten lages det jo bare nye spamkontoer som spyr ut de samme spammailene, så når man blokkerer en, popper det opp en ny.

Jeg har rapportert alle som phishing og blokkert flere av dem, men har slitt med mye spam helt siden nedstengningen under covid, merkelig nok. Det har vært rolige perioder men aldri så lite som 1-2 om dagen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har hørt at man har en begrensning på hvor mange man kan blokkere i hotmail. Leste på nett at noen hadde blokkert masse og fikk plutselig beskjed om at de ikke kunne blokkere flere. Dessuten lages det jo bare nye spamkontoer som spyr ut de samme spammailene, så når man blokkerer en, popper det opp en ny.

Jeg har rapportert alle som phishing og blokkert flere av dem, men har slitt med mye spam helt siden nedstengningen under covid, merkelig nok. Det har vært rolige perioder men aldri så lite som 1-2 om dagen.

Ja det stemmer at det er en grense på hvor mange adresser og domener man kan blokkere, er vel 1024 eller noe sånt. Kan jo også lage regler for hva som skal blokkeres.

Uansett så er det tydelig at Microsoft har problemer med filtrene sine om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av flere grunner til at jeg gikk over til Gmail i stedet. Hotmail kontoer er også lette å hacke seg inn på... 

Anonymkode: 3f847...ebb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hotmail kontoer er også lette å hacke seg inn på... 

Anonymkode: 3f847...ebb

Hvorfor det? Microsoft har da tofaktorautentisering akkurat som Google.

Anonymkode: 34d59...bd5

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, hjelper å blokkere og merke som phising og what not... 

Anonymkode: 39bc1...e0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.10.2023 den 15.21):

Ja det stemmer at det er en grense på hvor mange adresser og domener man kan blokkere, er vel 1024 eller noe sånt. Kan jo også lage regler for hva som skal blokkeres.

Uansett så er det tydelig at Microsoft har problemer med filtrene sine om dagen.

Dette fant jeg ut var lurt! Til dere som ikke vet om det: gå inn på innstillinger (tannhjulet oppe til høyre i innboksen) og opprett en regel som sender alle mailer som inneholder spesielle ord rett i søppelposten. Jo flere ord jeg har skrevet som er typisk spam-ord, jo mer har jeg nå redusert antallet spammail. Noen ord er vanskelig å blokkere uten å blokkere mail man vil ha, men det er en del ord som er typiske for spammailer og som svært sjeldent brukes i vanlige mail.
Det er jo da noen spambots som benytter seg av andre bokstaver som ligner vanlige bokstaver, så da slipper mailene forbi, men generelt sett ser det ut til å fungere. Det blir i hvert fall mindre spam :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...