Gå til innhold

Skal pusse opp bad, tips til oppbevaring av klær som er verken rene eller skitten

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har stort bad på 10 kvm vi skal bytte innredning på. Jeg tenker servant og to høyskap på hver side for oppbevaring. Utenom det så er det en del veggplass, men vi er en familie på 5 og barna har en del klær som nå oppbevares på badet fordi de er for rene til å vaskes, men brukt slik at vi ikke legger de tilbake i skapet. To av barna har også klesskapet sitt i etasjen over så det blir uansett liggende på badet av praktiske årsaker. Hvordan kan jeg løse dette best mulig? Nå slenger det ene barnet sine klær på en kommode på badet (den skal ut av rommet nå som vi bytter innredning) mens de to andre legger det i ene hyllen på stellebordet. (stellebordet skal også bort nå siden minstemann er ferdig med bleier). Er det noen som har noen gode tips og kanskje noen bilder? 

Anonymkode: fe901...dc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at om jeg skulle valgt og premisset «vi har god plass på badet» stemmer så ville jeg ha valgt å gå for en løsning med skuffer under en benkeplate med dobbel vask (dere er 5 stk!) og ingen høyskap på sidene (slike får et rom til å fremstå veldig trist og «nyttig» i mine øyne, men du står fritt til å være uenig).

I skuffene under vasken ville jeg ha oppbevart ting som alle trenger - q-tips, håndkrem, ekstra dopapir og håndklær, ekstra flasker med såpe og shampoo etc.

Så ville jeg ha kjøpt (eller beholdt og eventuelt pusset opp) en kommode der alle får en skuff eller to til sine «halvbrukte» klær og eventuelt sminke, hårprodukter etc som barn i økende alder ikke ønsker dele med resten av familien. 

Skap med hyller er virkelig dårlig plassutnyttelse, ting oppbevares vesentlig bedre i skuffer. Uansett ville det vært lettere å komme med konkrete forslag (feks til mer innebygde løsninger) om du tok med en planløsning. Er badet firkantet? Langt og smalt? Har det kroker? Er vaskemaskinen der? Etc..

Anonymkode: 6925c...679

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 kvm er vel ikke så veldig stort bad, så er ganske begrenset hvordan dette kan løses. Du kan selvsagt legge til rette med skuff eller skap, men da forstår jeg ikke hvorfor dere ikke heller tilrettelegger for dette der barna har sine andre klær. En egen skuff for slikt eller noe sånt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag må bare le litt ; mange som har klare planer for at halvrene klær ikke skal ligge å slenge på en stol eller noe. Men likevel ; i hverdagens kjas så blir det til at klærne ligger og slenger litt slik. Hverdagen er hektisk, vi er slitne om kvelden og orker ikke dille med å bære de et annet sted. Det er slik det er å være menneske og de fleste er det. Noen lyver og sier de er flinke hver dag, men det bare ler jeg av. :P

Anonymkode: c7afd...6f0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten en kommode eller knagger et godt stykke vekk fra dusjen.

Jeg bruker knagger for å henge opp mine ikke rene, men ikke skitne klær som bare trengs å luftes litt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jag må bare le litt ; mange som har klare planer for at halvrene klær ikke skal ligge å slenge på en stol eller noe. Men likevel ; i hverdagens kjas så blir det til at klærne ligger og slenger litt slik. Hverdagen er hektisk, vi er slitne om kvelden og orker ikke dille med å bære de et annet sted. Det er slik det er å være menneske og de fleste er det. Noen lyver og sier de er flinke hver dag, men det bare ler jeg av. :P

Ingenting logisk med at anonyme folk skal skryte på nett. Man får ikke kred e.l stort utbytte ved å være anonym. Så tviler sterkt på at det finnes så mange som skryter av noe så bagatellmessig som rydding og rot..

Anonymkode: 8309c...f50

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker knagger til dette, ihvertfall i teorien. Barna bruker gulvet, eldste fordi de ikke når opp, yngste fordi hun når opp fra stellebordet og derfor kaster ned. På sikt skal vi ha en sittebenk med en hylle under, der klær også kan legges, men først må stellebordet ut.

Vi prøver også å ha litt disiplin, siden vi ikke har veldig mange knagger. Så når vi skal legge oss prøver vi å se over klærne, og la henge bare det som skal brukes i morgen, og ta resten med til tilsvarende knagger på eget rom.

Anonymkode: 9ba6a...c4b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis klærne skal brukes neste dag, ville jeg hatt en knaggrekke eller en stang og hengt de på. 
Det beste er vel at man bruker fex en bukse/og genser et par dager eller hva enn, hiver på vask og så tar et nytt antrekk. Sånn praktiserer jeg og sønnen (10) det. Men når tenåringene bodde hjemme funket ikke det for å si det mildt 🤪

Jeg må tilstå at hvis et plagg er brukt en gang, ikke er synlig skittent eller lukter går det tilbake i klesskapet. Det gjelder særlig litt penere klær. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gulvstående håndklehenger, så de kan henge luftig? Litt bedre plass og viser bedre hva som henger framme enn knagger (og så slipper klærne knagg-merker).

esbada-square-handklestativ-3-stenger-firkantet-ror-esbada-handklestativ-35411276890311.jpg

Anonymkode: 79fcd...79c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har walk in garderobe tilknyttet badet. Klær som er brukt, men ikke skitne, henges/legges enten tilbake, eller henges på knagger/legges på en krakk i garderoben. 

Vi prioriterte garderobeløsning foran stort bad. Badet er kun i overkant av 5m2, garderoben tilknyttet rundt 4,5 m2. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger klær tilbake i skapet. Er de rene nok til at jeg kan bruke dem igjen, er de rene nok til å henge i skapet.

Anonymkode: 78d56...27e

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.10.2023 den 13.53):

Ingenting logisk med at anonyme folk skal skryte på nett. Man får ikke kred e.l stort utbytte ved å være anonym. Så tviler sterkt på at det finnes så mange som skryter av noe så bagatellmessig som rydding og rot..

Anonymkode: 8309c...f50

Klart det er! For gjennomsnittsmennesker er ikke så organiserte som folk her på KG later som de er. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bacteria skrev (På 4.10.2023 den 14.06):

Hvis klærne skal brukes neste dag, ville jeg hatt en knaggrekke eller en stang og hengt de på. 
Det beste er vel at man bruker fex en bukse/og genser et par dager eller hva enn, hiver på vask og så tar et nytt antrekk. Sånn praktiserer jeg og sønnen (10) det. Men når tenåringene bodde hjemme funket ikke det for å si det mildt 🤪

Jeg må tilstå at hvis et plagg er brukt en gang, ikke er synlig skittent eller lukter går det tilbake i klesskapet. Det gjelder særlig litt penere klær. 

Mange har det sikkert slik som jeg praktiserer ; klær til forskjellige " anledninger"  Noen bruker jeg kun på jobb, noen kun hjemme, noen når jeg er på butikk/i møte osv og så er det turklær som ikke vaskes mellom hver tur. Blir fort mye klær som trenger mellomlagring da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Mange har det sikkert slik som jeg praktiserer ; klær til forskjellige " anledninger"  Noen bruker jeg kun på jobb, noen kun hjemme, noen når jeg er på butikk/i møte osv og så er det turklær som ikke vaskes mellom hver tur. Blir fort mye klær som trenger mellomlagring da. 

Det er sant. Bruker uniform på jobb jeg da, så har det litt enklere sånn sett 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knagger på veggen på det ene badet, og en knaggedings man henger på døren på det andre 

Anonymkode: 42b8f...0fa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Støtter forslaget med kommode. Mye mer sannsynlig at klær blir slengt oppi dit, enn hengt på en knagg. Snakker av erfaring

Anonymkode: fe84d...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...