Gå til innhold

Voksne barn eller partner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har voksne barn og ny partner (uten felles barn): 

Prioriterer dere barnas fødselsdag, julefeiring osv, eller prioriterer dere kjæresten og «voksenlivet» først? (Feks om partner ønsker å gjøre noe annet den dagen, helga eller jula)

Anonymkode: 8fafa...086

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kvinner prioriterer egne barn. Menn prioriterer ny partner. Selvsagt med noen avvik.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvis de voksne barna har invitert på noe på deres dag, synes jeg det skal prioriteres

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Det vurderes selvsagt ut fra hver enkelt situasjon. 

Anonymkode: 64272...a21

Skrevet

Det kommer jo an på situasjonen, men i utgangspunktet vil mine egne barn alltid kommer forran en partner. Familiebånd er tross alt både viktigere og tykkere enn bånd til noen andre. Familien vil alltid være der (håper jeg), og vi vet jo alle hvor flyktig forhold kan være. Så selvfølgelig kommer familien først. Men det betyr ikke at det alltid skal gå på bekostning av partner. I gode forhold vil ikke det der være noe problem. 

Anonymkode: 49481...fe3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dere som har voksne barn og ny partner (uten felles barn): 

Prioriterer dere barnas fødselsdag, julefeiring osv, eller prioriterer dere kjæresten og «voksenlivet» først? (Feks om partner ønsker å gjøre noe annet den dagen, helga eller jula)

Anonymkode: 8fafa...086

Hva er det noe så spesielt man skal på julaften? Skjønner at man kan reise et år eller to, men slikt går det Ann å ta hvert andre år. Partner har sikkert også barn som hen prioriterer i samme anledning.  Jeg mener man bruker sunn fornuft . At man har samlet sett mange barn er parets problemet som kanskje sier at de ikke får så mye kjærestetid sammen.  Litt naivt å forvente mye kjærestetid når man har f.eks 6 barn hvis man tar med mine, dine og felles.... det akkumuleres... de par som har 6 barn pleier jo å være ganske familieorienterte og like slike familieting,  masse besøk og fult hus... 

Anonymkode: a7176...a47

• Liker 1
Skrevet

Jeg tar en snakk med barna først i slike tilfeller. Vi vil hverandres beste, så finner alltid ut av det. Skulle det oppstå en situasjon der jeg tvert måtte prioritere, så hadde jeg valgt barna mine. Selvfølgelig. 

Anonymkode: f0b13...6cf

Skrevet

Barna går alltid først 

Anonymkode: 2bc18...2ab

Skrevet

Barna. Det er kjæresten og jeg enige om.

Anonymkode: 5b0d5...6c8

Skrevet

Barna kommer først. Faren til barna setter dama si 100% først, så han har omtrent ikke noe kontakt med barna lenger. Men han startet med dette, da de var små barn, og jo eldre de ble, jo verre ble det.

Anonymkode: beaf4...9b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...