Gå til innhold

Gi bryllups gave igjen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er litt usikker her. Min bror giftet seg i hemmlighet for papirarbeid for en 2 år siden. Ingen utenom foreldre og søsken ble fortalt om dette noen uker etter. Det er fortsatt ingen andre som vet at de giftet seg. Jeg er ganske nær min bror så jeg kjøpte en bryllups gave til de (ca 1000kr) selv om jeg ikke var invitert. 

Nå er de offisielt forlovet og skal gifte seg med stort selskap, hele familien og venner om et par mnd. De har sendt ut sånn ønskeliste fra en butikk, i tilegg til et par andre ønsker.

Skal jeg kjøpe bryllups gave igjen? 🤔

Føles litt rart å kjøpe enda en gave, men samtidig er det enda merkligere at søsteren ikke kommer med en gave 😅 

Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: 22b94...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er litt usikker her. Min bror giftet seg i hemmlighet for papirarbeid for en 2 år siden. Ingen utenom foreldre og søsken ble fortalt om dette noen uker etter. Det er fortsatt ingen andre som vet at de giftet seg. Jeg er ganske nær min bror så jeg kjøpte en bryllups gave til de (ca 1000kr) selv om jeg ikke var invitert. 

Nå er de offisielt forlovet og skal gifte seg med stort selskap, hele familien og venner om et par mnd. De har sendt ut sånn ønskeliste fra en butikk, i tilegg til et par andre ønsker.

Skal jeg kjøpe bryllups gave igjen? 🤔

Føles litt rart å kjøpe enda en gave, men samtidig er det enda merkligere at søsteren ikke kommer med en gave 😅 

Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: 22b94...214

Ta med et fint kort

Anonymkode: 05db4...cda

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gitt en gave, men litt mindre denne gangen siden de har fått.

Du får jo både mat og drikke. Da er det jo alltid vanlig å ta med seg noe uansett.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde fått den minste fra den lista 😅

Anonymkode: 98f16...977

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke føle meg ansvarlig for å skjule at de allerede er formelt gift. 

Uavhengig av det, ville jeg heller ikke gi to bryllupsgaver. (Med mindre den første gave hele tiden var tenkt som den første av to). 

Men for min skyld må de gjerne pakke gaven inn igjen og stille den på gavebordet. 

Anonymkode: bd0fd...c5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gitt gave til festen. Det var jo frivillig å gi den første gaven

Anonymkode: c001b...c27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er kjip nok til at jeg ville gitt dem et kort hvor det stod "gratulerer med dagen/kjærligheten" og "gaven, et flott kakefat/kakespade/hvadetmåttevære er allerede overrakt ", slik at det ikke ser ut på gavebordet som man ikke har gitt noe.

Det får være grenser til gavedryss tenker jeg.

Anonymkode: c886f...b89

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

(...) slik at det ikke ser ut på gavebordet som man ikke har gitt noe.

Anonymkode: c886f...b89

Jeg har aldri opplevd et gavebord hvor man kan "se" at Gjest nr. 47 ikke har gitt noe? Hverken bryllup eller andre anledninger med gavebord. Og selv hvis det bokstavelig talt var en tom, avmerket plass på bordet med en lapp "Gjest nr. 47", kan man da ikke vite om de har sendt gaven med posten eller gått sammen med andre gjester? 

Anonymkode: bd0fd...c5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gitt noe, men ikke like mye som jeg ellers ville gitt, siden de allerede har fått gave én gang. 

Det har ikke så mye med saken å gjøre, men jeg må bare få det ut: jeg synes det er dødsteit at de later som at de er forlovet når de allerede har vært gift i et par år. Jeg regner forresten med at det var flere enn foreldre og søsken som visste om bryllupet, nemlig forloverne deres (med mindre forloverne også er foreldre/søsken). Man får ikke giftet seg uten at forloverne har sendt inn forlovererklæring. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gitt gave - tror ikke engang jeg ville tenkt over at jeg hadde gitt før, med mindre jeg hadde veldig dårlig råd. Såpass unner jeg min bror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville kjøpt en fin blomsterbukett og lagt ved et kort, evt skrevet på kortet sånn som en annen skrev «gave sånn og sånn er allerede overrakt». Det blir i såfall for at alle andre skal forstå det. Din bror vet jo at han har fått en fin gave  tidligere! 

Anonymkode: 7c6de...c58

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enig. Gi en litt mindre ting.

Og- tenk på alle som gifter seg på nytt, og skal ha selskap og stor ståhei, tenk litt på det med gaver som allerede er gitt i forrige bryllup. 

Anonymkode: 1f5ed...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...