Gå til innhold

Hvordan skal jeg kle min 9mnd gamle baby ute nå og fremover?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 
Jeg er førstegangsmor, og lille er 9 mnd nå.

Hvordan skal jeg kle hun dersom jeg skal ut med hun når det er kaldere dager fremover? (Og om vinteren?) Jeg  har en varm vognpose. Har man bare på ull under, også setter dem i vognposen? Eller tar man på yttertøy, altså jakke osv, også inni vognposen? Eller dropper man vognpose helt når de er så store og bare tar på vinterdress osv? 

Anonymkode: f1fc1...d48

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor bor du? Hva er gradene? Du må se an hva babyen trenger og kjenne på dem. Ikke ha på for mye klær. Hvis du skal ha på ytterjakke og yttertøy med lue og votter inni vognpose nå, hva skal du ha på om vinteren? Kjenn litt etter hvor kaldt det er selv. Som oftest er det nok med et lag og tynn vognpose på høsten, men det kommer an på! Vi hadde en veldig varm baby som bare hatt ulltøy og en vognpose hele vinteren. 

Anonymkode: 5900f...b12

Skrevet

Vi bruker vinterpose både høst og vinter, men med sauseskinn i tillegg på vinteren. Klær avhenger av temperatur, så av og til bruker vi tynn ulldrakt, og på kaldere dager har vi tykk ulldrakt. Alltid tynn lue og raggsokker. 😊

Kjenn bak i nakken når dere har vært ute en stund, og på føtter når dere kommer inn. Er barnet kaldt, så er det bare å ha på litt tykkere klær.

Vi har aldri på uteklær i vogna, men tar heller med og tar på senere om barnet skal ut å leke. 

Anonymkode: bb900...868

Skrevet

Jeg brukte vognpose på den alderen. Litt avhengig av hva vi skulle hadde jeg enten vanlige klær på og så vognposen dratt opp eller en jakke på og vognposen åpen på toppen, for hun ville gjerne sitte opp og ha armene fri. Lue og vanter og hals hvis hun skulle være våken og sitte opp i vogna. 

Jeg hadde høstpose frem til det ble mye kaldere enn nå men jeg bor i Oslo der det er ganske mildt vær. Tror vi byttet til vinterpose når det nærmet seg 0 grader men på slutten der ble bare vanlige inneklær+høstposen for kaldt så da tok vi på et ekstra lag ull eller fleece og noen ganger et lite ullteppe. Mitt barn har alltid vært ganske varm av seg da så måtte heller passe på overopphetning og svette, her må jo du se ann ditt barn. 

Hadde og sånn kort lammeskinn i vogna under vognposen fra september ca, det tror jeg er lurt å ha :) 

Anonymkode: f48eb...e60

Skrevet

Hvis det ikke blåste tok vi forresten ofte bare en genser/ullgenser istedet for jakke på høsten. Min var vel 6-9 mnd på høsten ifjor. 

Anonymkode: f48eb...e60

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...