GammelKaktus Skrevet 3. oktober 2023 #41 Skrevet 3. oktober 2023 Nei, liker menn som er født som menn og er fornøyd med det. 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #42 Skrevet 3. oktober 2023 6 hours ago, AnonymBruker said: Mitt svar er at det spørs, på mye egentlig. Demi Lovato, ja! Jonathan Van Ness, nei! Er vedkommende velfungerende og trygg i seg selv så er det ikke noe i veien for det i utgangspunktet. Anonymkode: 33ded...96d Hun har vel ombestemt seg, å er nå kvinne igjen. Det går fort i svingene. Nei, ville ikke datet en ikke-binær. Anonymkode: c4e4c...4c8 4
QBee Skrevet 3. oktober 2023 #44 Skrevet 3. oktober 2023 Refreng skrev (8 timer siden): Nei, for det betyr at de har en veldig stereotypisk oppfatning av kjønn. At menn er slik, og kvinner er sånn. Det er ikke rom for å bare være seg selv og at kvinne eller mann bare er noe som følger med. Hallelujah. Trenger ikke en veldig manne-mann, men en helt vanlig en med medfødte maskuline trekk som er seg selv og ikke tenker så mye på kjønn og kjønnsidentitet. Selv er jeg heterofil kvinne uten noen spesiell kjønnsidentitet, jeg er meg bare ☺️ 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #45 Skrevet 3. oktober 2023 Det kunne jeg sikkert. Å være ikke-binær er ikke verken dealbreaker eller turn-on, så lenge vedkommende er en person jeg ellers finner tiltrekkende både mentalt og fysisk. Anonymkode: f8b50...dd4 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #46 Skrevet 3. oktober 2023 Nei, jeg foretrekker mennesker som ikke lever i en fantasiverden. Anonymkode: 23837...068 4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #47 Skrevet 3. oktober 2023 Kunne nok det om det var en grei person. Anonymkode: 911c4...8af 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #48 Skrevet 3. oktober 2023 9 hours ago, AnonymBruker said: Aldri! Hva er egentlig ikke binær? Man er jo enten mann eller dame. Hva du føler deg som er irrelevant, og hvis noen føler seg som eller identifiserer seg som noe annet så er det noe psykisk feil. Jeg er ikke interessert i å omgås ustabile mennesker. Anonymkode: 7e24a...37e Hva er ikke binær? En person som skyver fra seg tradisjonelle kjønnsroller og mønster, og ikke lar det definere dem som person. Anonymkode: e0715...e58 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #49 Skrevet 3. oktober 2023 9 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er nok raus i forhold til kjønnsidentitet og tenker folk må leve de livene de vil. Men som kjæreste vil jeg ha noen som er stabil og trygg i seg selv. Det kan jo en ikke-binær også være. Men jeg vil ikke ha et forhold med noen som er i prosessen med å finne ut av seg selv på slike dype tema. Det er jeg for gammel til (42). Og ja, det seksuelle. Jeg vil ha noen med utovertiss, som noen skrev tidligere. Anonymkode: e0b82...104 Helt enig! Folk må absolutt få leve det livet de vil. Jeg kan godt date en ikke-binær som er trygg på seg selv, som bevisst bruker kjønnsnøytrale navn, klær og pronomen. Og som har utovertiss - for det er det som tenner meg seksuellt. Men en person som prøver å finne ut av livet og kjønnet og sin egen seksualitet - det er jeg for gammel til. (også 42) Anonymkode: 31c21...b55 1
Andro Skrevet 3. oktober 2023 #50 Skrevet 3. oktober 2023 Spiller ingen rolle, dersom det er en bra person. 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #51 Skrevet 4. oktober 2023 Litt tja på det. Kommer an på personen. Tiltrekkes av menn, så måtte være en som var født som mann. Er uansett få ikke-binære i min alder, virker som om flest unge bruker dette. Jeg er trans selv, men savner den tiden der det bare var en artikkel i ny og ne om temaet. Folk ville bare leve livene sine i fred, og så var det en sak mellom deg og partneren din, og ikke alle dine 300.000 følgerne på TikTok etc. Anonymkode: 65545...c70 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #52 Skrevet 4. oktober 2023 Nei. Fordi det tenner meg overhode ikke. Anonymkode: 7cdaf...bf7
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #53 Skrevet 4. oktober 2023 Kjæresten min er ikke-binær, så det spørsmålet svarte jeg vel i praksis i fjor vår da vi startet å date. Den beste kjæresten jeg har hatt! Jeg har forståelse for at dette med andre kjønnskategorier enn binær mann eller kvinne kan være noe de fleste må sette seg inni, men man trenger da virkelig ikke være fordomsfull og nedlatende mot folk som er ikke-binære bare fordi man personlig ikke forstår greia. Anonymkode: 61636...eed 4
Gjest Refreng Skrevet 4. oktober 2023 #54 Skrevet 4. oktober 2023 19 hours ago, AnonymBruker said: Hva er ikke binær? En person som skyver fra seg tradisjonelle kjønnsroller og mønster, og ikke lar det definere dem som person. Anonymkode: e0715...e58 Tvert imot. Hadde man skyvd fra seg kjønnsrollene hadde man sagt høyt at man var kvinne eller mann, fordi man vet det ikke har så mye å si for personligheten. Når man kaller seg selv ikke-binær, så sier man at kjønnsstereotypene eksisterer og siden man ikke identifiserer seg med dem så stiller man seg utenfor kjønnene. Det er nettopp det at de tror på stereotypene som gjør at de kaller seg selv ikke binære. Dersom de hadde følt at å være kvinne eller mann ikke betydde noe, hvorfor føler de at de må ta avstand fra de kategoriene? Det hadde ikke hatt noe å si for de hadde innsett at identitet utifra kjønn ikke er dominerende for noens personlighet, interesser, verdier osv
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #55 Skrevet 4. oktober 2023 Refreng skrev (På 3.10.2023 den 10.27): Nei, for det betyr at de har en veldig stereotypisk oppfatning av kjønn. At menn er slik, og kvinner er sånn. Det er ikke rom for å bare være seg selv og at kvinne eller mann bare er noe som følger med. Hvor har du det fra? Min personlige erfaring er at samtlige av de ikke-binære jeg kjenner har virkelig gått langt utenfor de stereotypiske kjønnsrollene som binære før de landa på at de er ikke-binære og at de er svært åpne for allslags kjønnsuttrykk og kjønn. Anonymkode: 61636...eed 1
Gjest Refreng Skrevet 4. oktober 2023 #56 Skrevet 4. oktober 2023 Just now, AnonymBruker said: Hvor har du det fra? Min personlige erfaring er at samtlige av de ikke-binære jeg kjenner har virkelig gått langt utenfor de stereotypiske kjønnsrollene som binære før de landa på at de er ikke-binære og at de er svært åpne for allslags kjønnsuttrykk og kjønn. Anonymkode: 61636...eed Men hvorfor lander de på ikke-binær om de er åpne for at menn og kvinner kan ha mange ulike personligheter og uttrykk? Når de kaller seg selv ikke-binær, så sier de at den personen de er- ikke er forenelig som kvinne (eller mann). Derfor må de stille seg utenfor kjønsskategoriene. Den personen de er, kan ikke eksistere som en mann eller kvinne. Fordi de har sterke oppfatninger om hva kvinne eller mann betyr og er. Og de ser på kjønn som noe begrensende og snevert de ikke passer inn i. Det betyr at de har snevre oppfatninger av kjønn At de aksepterer andre betyr ingenting. Jeg aksepterer at venner er kristne og muslimer, selv om jeg mener det er feil oppfanting av verden. Jeg aksepterer dem som venner og liker dem som personer fordiom. Å akseptere andre har ikke noe å si
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #58 Skrevet 4. oktober 2023 Jeg tiltrekkes av typiske manne-menn, så det er utenfor min seksuelle preferanse. Anonymkode: 84ea0...e3c
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #59 Skrevet 5. oktober 2023 Nei! Hadde blitt tungvint å måtte kalle personen for dem hele tiden Anonymkode: d2240...bb8 1
Gjest Lurven Skrevet 5. oktober 2023 #60 Skrevet 5. oktober 2023 Bryr meg ikke så mye om nuller og enere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå