Gå til innhold

Nattevakter og sult

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner flere som jobber fast på natt og de er så slanke og flotte. De mister appetitten av å jobbe på natta, mens jeg derimot blir megasulten av det. Hvordan kan det ha seg at man er så forskjellige? Skulle ønske jeg også mistet appetitten, har 5 kg jeg vil ned😅

Anonymkode: fe68b...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobber som nattevakt. Spiser alltid ett eller annet mellom 02 og 04, men har ikke lagt på meg noe av å jobbe som nattevakt. Har urolige brukere, så er ganske aktiv på jobb da.

Anonymkode: b2bf6...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er du reelt sulten eller bare fysen eller tørst? Føler ikke jeg spiser mer på natt enn ellers, selv om måltidsrytmen er annerledes siden hele døgnet er forskjøvet.

Spiser frokost når jeg står opp, middag før jobb og 1-2 måltider iløpet av nattevakten.

Anonymkode: 0be7a...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Men er du reelt sulten eller bare fysen eller tørst? Føler ikke jeg spiser mer på natt enn ellers, selv om måltidsrytmen er annerledes siden hele døgnet er forskjøvet.

Spiser frokost når jeg står opp, middag før jobb og 1-2 måltider iløpet av nattevakten.

Anonymkode: 0be7a...1ec

Jeg tror jeg føler sult pga trøtthet. Som om kroppen skriker etter mat for å få opp energien. Ekkel følelse. Hva kan man gjøre for å dempe denne falske sultfølelsen?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tror jeg føler sult pga trøtthet. Som om kroppen skriker etter mat for å få opp energien. Ekkel følelse. Hva kan man gjøre for å dempe denne falske sultfølelsen?

Drikk kaffe. Jeg er slank fordi det er min frokost. 

Anonymkode: 43736...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Drikk kaffe. Jeg er slank fordi det er min frokost. 

Anonymkode: 43736...322

Jeg elsker kaffe, men den smaker ikke noe godt på natta😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned flere kilo selv om jeg jobbet natt. Men det var fordi kostholdet ellers ble omgjort. Før jeg jobbet natt spiste jeg frokost, lunsj, middag, kvelds. Kanskje mellommåltid. Orket ikke / satt ikke av tid til trening. Etter jeg begynte som nattevakt spiste jeg noe lett til "frokost" når jeg kom hjem, deretter våknet jeg til middag også spiste jeg på jobb. Av og til en banan før jobb på kvelden. 

Nå når jeg ikke jobber natt lengre har jeg gått opp 5kg igjen. 

Jeg ble jo av og til fysen. Men viktig å begrense seg. Drikk te, test ulike typer. Jeg spiste mye mager vaniljekesam og fruktsalat, Kyllingsalat (begrenset ost og dressing), knekkebrød med ulikt pålegg og mye grønt, suppe på termos, omelettmuffins.

Anonymkode: b3caa...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber ikke fast natt, men turnus, og merker at jeg alltid spiser mindre når jeg har nattevakter. Spiser ofte bare et lite måltid på dagen, og om natta har jeg veldig lite matlyst, småspiser kanskje litt. Går ofte ned et par kilo i en nattevaktsperiode. Det føles litt som at magen går litt i dvale. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...