Gå til innhold

Eupf: tillittsproblememer også til behandler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går i behandling for bordeline/Eupf, men sliter med paranoia og mistillit også til behandler. 

Jeg tror egentlig ikke noen vil meg vel.

Jeg er avvisende og unnvikende i stilen, mer enn provoserende, men det skaper likevel problemer.

Det blir mye 1 skritt frem, 3 tilbake. Jeg veksler mellom å være relativt åpen og tillitsfull, til å bare ville slutte fordi jeg tror behandler gjør ting for å være stygg med meg.

Noen som har vært borti tilsvarende og kan fortelle litt om hvordan man etablerte tillitt? 

Anonymkode: b00b0...281

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg går i behandling for bordeline/Eupf, men sliter med paranoia og mistillit også til behandler. 

Jeg tror egentlig ikke noen vil meg vel.

Jeg er avvisende og unnvikende i stilen, mer enn provoserende, men det skaper likevel problemer.

Det blir mye 1 skritt frem, 3 tilbake. Jeg veksler mellom å være relativt åpen og tillitsfull, til å bare ville slutte fordi jeg tror behandler gjør ting for å være stygg med meg.

Noen som har vært borti tilsvarende og kan fortelle litt om hvordan man etablerte tillitt? 

Anonymkode: b00b0...281

Det viktigste er å snakke med behandler om det, og være bevisst på endringen som skjer i timene. 

Anonymkode: 536eb...8ac

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg hadde store problemer med å få tillit til min behandler da han hadde ulikt syn i en sak som var svært viktig for meg og som gjorde at jeg følte meg avvist. Vi pratet mye om det,.Men fordi jeg ikke sluttet i behandling og ble bedre kjent så lærte jeg at selv om vi hadde ulikt syn var det ikke en avvisning av Topsi, som menneske. Og jeg har fått enormt nye hjelp av vedkommende, hadde ikke vært der jeg er idag uten.

Jeg vil anbefale deg å bruke mye tid på å bli kjent med og få tillit til behandler. Langvarig samtalebehandling er avgjørende for "vår" pasientgruppe

Endret av Topsi
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...