Gå til innhold

Hvilket antrekk til bursdag på hytta?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er bedt I bursdag hos noen som er på høstferie på hytta. Skal ikke gå tur, men spise og ha kaffe/ kaker etterpå.

Men jeg er litt usikker på hva jeg skal ha på meg. Hvor pynta bør man være, når det er på hytta? 

Anonymkode: 23945...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde tatt på meg noe som var frilufts-aktig, noe man kan være litt ute i selv om man ikke går tur. Evt sagt at i kommer en time tidligere og går en tur først, og da hadde jeg hatt på turtøy (pent og rent). Og så hatt med en ullkjole etc (mannen en penskjorte) som vi kunne skifte til, hvis kaffeservering var innendørs og andre hadde bursdagsklær på.

Anonymkode: 8cb4c...c3b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det kommer an på hvilken bursdag det er. Er det en 22års dag eller 60årsdag? Hvis det ikke er en rund dag, så antar jeg at det er nokså uformelt. Hvis dere ikke har tenkt å gå tur før/etter besøket, så hadde jeg tatt på meg en hverdagslig bukse. Bluse/topp og strikkejakke. Eller en pen ullgenser. Er det en rund dag og mange inviterte, så ville jeg gått for en enkel kjole med passende strømpebukse (nylon eller ull om kaldt). Strikkjakke eller passende ullgenser til å ta over hvis det blir kaldt. 

Anonymkode: fecfb...a33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo an på hvilken type hytte? Er det et landsted ved sjøen med innlagt vann og elektrisitet, en Hemsedal-"hytte" på 300m2, eller et lite sel i skogen, der man må vasse i gjørme og sauelort for å komme frem?

For de to første: vanlig kledd for bursdag. Den siste: turklær og ullundertøy. 

Anonymkode: 3dedc...34d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikkers, ullstrømpebukse og ullgenser. Det er litt pyntet og hytteklær. 

Anonymkode: 81312...477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å her sit alle me fra fjellbygda å ler litt i skjegget🤪😂 #luksusproblemer

Anonymkode: 655ef...f24

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nikkers og ullstrømper tilhørende har jeg aldri eid. Det var første tegnet på at en ferie nærma seg i studietida når sånne folk dukka opp. 
Vanlige klær funker på ei hytte om en ikke må gå ei mil først

Anonymkode: 03b99...43a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer annpå hvem du skal på bursdag hos. I min familie hadde bursdag på hytta betydd helt vanlige hverdagsklær.

Anonymkode: 548b2...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg bruker gjerne nikkers og ull til fjells, men om man tropper opp med det for en hyttefest, kan det fort begynne å ligne veldig på et kostyme, må jeg si.

Kle deg helt vanlig for anledningen og været, TS. Det at det er en hytte, legger ingen ekstra føringer i seg selv, men som de andre nevner her: Det er forskjell på "hytter" i hyttefelt (dvs. toppmoderne hus) og en avsides, laftet hytte uten vann og kloakk.

Anonymkode: 59df7...385

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Det er en hytte som ligger på fjellet, men en del skog rundt. Tror vi kan kjøre helt frem. Vi skal visst spise ute, så fikk beskjed om å ta med varm jakke hvertfall. Men da tenker jeg bukse hvertfall, når vi spiser ute 😏

Anonymkode: 23945...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og noen venninner reiser til en hytte. Blir for det meste inne da vi ikke er der på høyeste sommeren. 3 av oss bruker kjole eller skjørt alltid. Har med en turbukse om det blir en kort tur i kuden.

Anonymkode: 351d8...5a5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for turbukse og ullgenser. Feirer ofte bursdager på hytta, og alle gjestene går i turklær. De som har invitert og allerede er på hytta på ferie, har sikkert ikke med seg finklær. 

Anonymkode: f0e58...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det vel såpass kjølig om kveldene at jeg ville hatt på ullstillongs og vindtett bukse utenpå. Samt ullgenser og vindtett jakke. Ikke mye stas i å sitte ute og fryse. Husk ullsokker og varme sko også. Lue og skjerf hadde jeg også tatt med i tilfelle det trengtes. 

Anonymkode: fdcdd...70c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde valgt boblebukse eller bobledress om jeg skulle spist ute på hytta nå. Turbukse med ull under er ikke nok for meg når det snør.

Anonymkode: 945ea...f9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.10.2023 den 20.16):

Jeg hadde valgt boblebukse eller bobledress om jeg skulle spist ute på hytta nå. Turbukse med ull under er ikke nok for meg når det snør.

Anonymkode: 945ea...f9d

Eg sit på hytta no, oppå fjellet. Kl 00:32 så er det 12,8 grader ute.. så om det ikkje er oppå Finse så hadde det berre sett teit ut med vinterbekedning🤪

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

https://www.floyd.no/floyd-strikkekjole-emilie-blue?srsltid=AfmBOopOHFSM_SNHPcGM0Rakc3MCRDWSJ80zu9KjH2fq9kHSQSKPj4LDPV4

Strikkekjoler i ull med mønster er fine, selges også i bomull. Nylon strømper og ullstrømper passer til kjolene og er perfekt til selskap og ha på hytta. Fint å bruke på høsten og vinteren! Match selger også slike kjoler! De er veldig populære, finnes i mange forskjellige farger og mønster. 

Anonymkode: 85098...506

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da like varmt inne på hytta som det er hjemme.

Anonymkode: 351d8...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Eg sit på hytta no, oppå fjellet. Kl 00:32 så er det 12,8 grader ute.. så om det ikkje er oppå Finse så hadde det berre sett teit ut med vinterbekedning🤪

Oi! Der jeg har hytte, er det allerede minusgrader om natten!

Anonymkode: 59df7...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg nylig en knelang cordfløyelkjole (Match), og når jeg bruker tykke sorte strømper til, er den kjempefin og uformell på hytta. Ellers har jeg en del strikkekjoler.

På min hytte har jeg det som hjemme, så der slipper noen å fryse, men synes likevel det er fint med mer koseplagg når jeg er der.

Anonymkode: e3c1f...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...