AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #1 Skrevet 2. oktober 2023 Kjæresten min som jeg har vært Sammen med i 5 måneder har mast om at han vil jeg skal møte vennene hans, men jeg er bare en introvert person, har ikke lyst til å bli kjent med nye mennesker eller bli involvert i drama i tilfelle begge ikke kommer til å vare, orker bare ikke å snakke med andre folk akkurat nå. Er det et problem derfor damen din ikke vil treffe kompisene dine, eller går dette greit ? Anonymkode: c213e...bbe
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #2 Skrevet 2. oktober 2023 Ja., det gir dårligere følelser ar kjæresten er totalt uinteressert i å møte mennesker jeg er glad I og er viktigedeler av mitt liv. Anonymkode: 96b18...845 19 3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #3 Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja., det gir dårligere følelser ar kjæresten er totalt uinteressert i å møte mennesker jeg er glad I og er viktigedeler av mitt liv. Anonymkode: 96b18...845 Men hadde du slått opp pga dette? Eller prøvd å finne noen andre? Anonymkode: c213e...bbe
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #4 Skrevet 2. oktober 2023 Men kan du ikke møte noen av de? Hvis en kjæreste ikke ville møte en eneste av mine venner, så hadde jeg blitt veldig skuffet, og muligens dumpet han. Jeg har jo noen få nære venner, som er en stor del av livet mitt. Og blir veldig rart hvis han aldri skal møte de. Anonymkode: 80ee3...35f 10
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #5 Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men hadde du slått opp pga dette? Eller prøvd å finne noen andre? Anonymkode: c213e...bbe Ikke slått opp, men forholdet hadde nok tatt slutt. Det vil være vanskelig å ha en kjæreste som ikke er interessert i det som er viktig for meg. Ser også at det kanskje blir utfordringer rundt det å bruke mye tid på venner. Anonymkode: 96b18...845 9 1
Grüner Skrevet 2. oktober 2023 #6 Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kjæresten min som jeg har vært Sammen med i 5 måneder har mast om at han vil jeg skal møte vennene hans, men jeg er bare en introvert person, har ikke lyst til å bli kjent med nye mennesker eller bli involvert i drama i tilfelle begge ikke kommer til å vare, orker bare ikke å snakke med andre folk akkurat nå. Er det et problem derfor damen din ikke vil treffe kompisene dine, eller går dette greit ? Anonymkode: c213e...bbe Ja, dette kommer aldri til å være hvis du skal fortsette å være så introvert. Her må du rett og slett bare jobbe med deg selv og utfordre deg selv mer. 2
Grüner Skrevet 2. oktober 2023 #7 Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men hadde du slått opp pga dette? Eller prøvd å finne noen andre? Anonymkode: c213e...bbe Ja! 1
Anonym11223344 Skrevet 2. oktober 2023 #8 Skrevet 2. oktober 2023 Du må bare forklare at du er innadvendt og ikke har lyst. 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #9 Skrevet 2. oktober 2023 I et forhold så vil det være sånn at man av og til må møtes på midten. Han har lyst til at du møter vennene hans, og da ville jeg ha tatt det som et kompliment, og møtt dem. Du skal jo ikke ha kontakt med dem daglig, dere vil treffes bare en gang i blant, og det skulle vel ikke gjøre noe? Du har sikkert noe som du kan tenke deg at kjæresten din deltar på. Kanskje du møter nye mennesker som du vil utvikle vennskap til! De har sikkert en del fellestrekk med kjæresten din siden de er venner av ham, og da er de kanskje enkle å like. Anonymkode: 94b0b...a30 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #10 Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Kjæresten min som jeg har vært Sammen med i 5 måneder har mast om at han vil jeg skal møte vennene hans, men jeg er bare en introvert person, har ikke lyst til å bli kjent med nye mennesker eller bli involvert i drama i tilfelle begge ikke kommer til å vare, orker bare ikke å snakke med andre folk akkurat nå. Er det et problem derfor damen din ikke vil treffe kompisene dine, eller går dette greit ? Anonymkode: c213e...bbe Jeg hadde nok trengt litt utdypende forklaring enn dette, og hva slags drama er det du frykter hvis det ikke varer? Det er hans venner, hvis dere skiller lag trenger du jo ikke ha mer med de å gjøre. Forhold tar slutt hver dag, og veldig ofte er det veldig udramatisk fordi voksne folk lar det være en privatsak mellom de det gjelder. Men ingen grunn til å ta slikt på forskudd. Som introvert ville jeg snakket med han om at grupper kan være utfordrende, ta det heller trinnvis i et tempo du er komfortabel med og treff en og en. Kan hende du også har godt av å utfordre deg selv litt på å treffe andre før du sitter der om 10-20 år og lurer på hva du kunne gjort for å unngå ensomheten. Anonymkode: 7df66...7c2 4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #11 Skrevet 3. oktober 2023 Av og til må voksne mennesker faktisk gjøre ting man ikke har lyst til om så bare for å glede andre og følge normal skikk og bruk. Dette forholdet varer ikke lenge om du skal være så sær. Alt handler ikke bare om deg, introvert er ikke en diagnose som må tas hensyn til, men et personlighetstrekk og i noen tilfeller må man mobilisere velvilje og positivitet hvis man ønsker å ha en partner. Anonymkode: 516c3...9a6 5 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #12 Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg hadde nok trengt litt utdypende forklaring enn dette, og hva slags drama er det du frykter hvis det ikke varer? Det er hans venner, hvis dere skiller lag trenger du jo ikke ha mer med de å gjøre. Forhold tar slutt hver dag, og veldig ofte er det veldig udramatisk fordi voksne folk lar det være en privatsak mellom de det gjelder. Men ingen grunn til å ta slikt på forskudd. Som introvert ville jeg snakket med han om at grupper kan være utfordrende, ta det heller trinnvis i et tempo du er komfortabel med og treff en og en. Kan hende du også har godt av å utfordre deg selv litt på å treffe andre før du sitter der om 10-20 år og lurer på hva du kunne gjort for å unngå ensomheten. Anonymkode: 7df66...7c2 Jeg vet at vennene hans ikke er brae, mine bestevennine var sammen med kompisen hans, han var bare veldig giftig og frekk, vil ikke ha sånn energi rundt meg, han har gjort mye kvalmt mot henne, og hun er en god person og fortjener ikke dette, karen har ikke hjerte. Jeg bare nekter å involvere meg med sånne folk, vil ikke bli mentalt misbrukt av noen heller. Kjæresten min er heldigvis ikke slik, og han vet ikke at dette er en av grunnen til at jeg ikke vil møte vennene hans, vennen hans drikker mye og røyker mye også, det er turn off synes jeg og dårlig influense på andre. Jeg vil ikke begynne å overtenke eller at vennen skal ødelegge forholdet vårt, derfor tenker jeg det er best jeg bare holder meg unna, vil jo ikke bli kjent med han uansett så hva er vitsen. Anonymkode: c213e...bbe
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #13 Skrevet 3. oktober 2023 Du snakker allerede om dersom forholdet ikke vil vare....Du har allerede bestemt deg. Gjør det slutt, ikke dra ut tiden! Sier mye om deg som person når du ikke er interessert i hans liv (vennene hans). Det har gått 5mnd, det er naturlig å møte venner tidligere ved uformelle anledninger, som f.eks en fest eller spillkveld. Anonymkode: d1e1f...eee 5
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #14 Skrevet 3. oktober 2023 Du må finne deg noen fra egen kultur, ikke slike som har en venn som drikker og røyker mye. Anonymkode: 516c3...9a6
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #15 Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Du snakker allerede om dersom forholdet ikke vil vare....Du har allerede bestemt deg. Gjør det slutt, ikke dra ut tiden! Sier mye om deg som person når du ikke er interessert i hans liv (vennene hans). Det har gått 5mnd, det er naturlig å møte venner tidligere ved uformelle anledninger, som f.eks en fest eller spillkveld. Anonymkode: d1e1f...eee Hallo jeg bryr jo meg om han, hvor får du fra at jeg ikke gjør det? Jeg er veldig forelska i han, vil bare ikke bli kjent med nye mennesker, det er ikke bra for den mentale helsen min, klarer ikke å håndtere dårlige situasjoner. Anonymkode: c213e...bbe
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #16 Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hallo jeg bryr jo meg om han, hvor får du fra at jeg ikke gjør det? Jeg er veldig forelska i han, vil bare ikke bli kjent med nye mennesker, det er ikke bra for den mentale helsen min, klarer ikke å håndtere dårlige situasjoner. Anonymkode: c213e...bbe Det er ikke meg du siterer her, men hvis det er sånn at du har spesielle grunner til ikke å ønske å møte kameraten hans, så må du selvsagt si fra om det. Hvis dette er en usympatisk person som har oppført seg dårlig mot venner av deg, så blir det en annen sak. Men, jeg stusser unektelig over at kjæresten din er kamerat med en sånn person. Anonymkode: 94b0b...a30 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #17 Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er ikke meg du siterer her, men hvis det er sånn at du har spesielle grunner til ikke å ønske å møte kameraten hans, så må du selvsagt si fra om det. Hvis dette er en usympatisk person som har oppført seg dårlig mot venner av deg, så blir det en annen sak. Men, jeg stusser unektelig over at kjæresten din er kamerat med en sånn person. Anonymkode: 94b0b...a30 Jeg har også tenkt ganske mye på det du skriver, det er så rart at kjæresten min er venn med en sånn person, veldig merkelig, spesielt siden de er bestevenner, de har kjent hverandre i ca 9 år kanskje det er derfor ? Men fortsatt. Tror du kjæresten min også er slik når folk ikke er rundt? Har vanskeligheter med å tro at han er uskyldig som han utgir seg for å være. Anonymkode: c213e...bbe
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #18 Skrevet 3. oktober 2023 Jeg kjenner ikke kjæresten din, så vanskelig å si hvordan han egentlig er, men du kan jo tenke med deg selv: Ville du ha vært venninne med en ufyselig person? Ei som oppførte seg dårlig overfor andre? For min del er svaret enkelt: Jeg ville ikke hatt en sånn venn/venninne. Det kan hende svaret er at kjæresten din er svak og ikke våger å kutte ut kameraten sin. Kanskje har han ikke så mange andre venner, og derfor holder han fast på ham uansett. Det er ikke godt å si. Anonymkode: 94b0b...a30
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #19 Skrevet 3. oktober 2023 For at ikke typen din skal synes at du er urimelig og supersær bør du fortelle hvorfor du ikke vil møte de, du veit kommunikasjon er ganske viktig i ett forhold. Anonymkode: 3deb0...c41
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #20 Skrevet 3. oktober 2023 Hva er det med desse introverte menneskene? Det har grodd frem en slags »bevegelse» der de nesten krever å bli tatt ekstra hensyn til i forhold til andre mennesker. Vi skal fatte og begripe at de ikke tåler så mye støy og folkemengder. I dette tilfellet så forventes det at kjæresten skal tilpasse seg TS og hennes «regler» Hva med folkeskikken midt oppe i dette ? De som er ekstroverte blir jo nesten stemplet som fienden sjøl. Skal en være i et forhold med andre mennesker så får en møtes på halvveien ! Anonymkode: 23791...07d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå