AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #1 Skrevet 2. oktober 2023 Dama fikk lov å låne kortet mitt for å handle klær i dag fordi hun trengte det til en jentetur på en uke til London, og jeg tjener bedre enn henne. Hun brukte litt over 14500 kr. (5000 hos Steen & Strøm og i underkant av 10000 hos Samsøe Samsøe i Bogstadveien). Jeg synes det er ganske sykt, og litt vanskelig å svelge. Prinsipielt burde jeg ha lagt føringer, men hun har også et ansvar der eller? Det verste er at hun egentlig er både raus og fornuftig, og klarte seg greit økonomisk også før hun møtte meg selv om hun selv jobber i et lavtlønnsyrke i helsevesenet. Jeg tjener ca 870000 i året, men har også over 2 mill i lån på leiligheten, studielån og jeg finansierer mye av hennes vanlige forbruk (som jeg synes er helt fair). Anonymkode: 9f61d...df0
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #2 Skrevet 2. oktober 2023 Tråden stenges snart pga manglende overskrift. Anonymkode: 10123...f2b
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #3 Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dama fikk lov å låne kortet mitt for å handle klær i dag fordi hun trengte det til en jentetur på en uke til London, og jeg tjener bedre enn henne. Hun brukte litt over 14500 kr. (5000 hos Steen & Strøm og i underkant av 10000 hos Samsøe Samsøe i Bogstadveien). Jeg synes det er ganske sykt, og litt vanskelig å svelge. Prinsipielt burde jeg ha lagt føringer, men hun har også et ansvar der eller? Det verste er at hun egentlig er både raus og fornuftig, og klarte seg greit økonomisk også før hun møtte meg selv om hun selv jobber i et lavtlønnsyrke i helsevesenet. Jeg tjener ca 870000 i året, men har også over 2 mill i lån på leiligheten, studielån og jeg finansierer mye av hennes vanlige forbruk (som jeg synes er helt fair). Anonymkode: 9f61d...df0 Oj. Det der er jo litt sykt😳 Ja, hun har et ansvar og jeg syns det er ganske drøyt at hun svir av 14 000,- på klær av penger som ikke er hennes, hun har ikke mye samvittighet på seg tenker jeg. Det er jo penger du har jobbet for og som er DINE. Hvor lenge har dere vært sammen? Er dere samboere med felles økonomi eller noe, siden hun brukte ditt kort for å handle klær… Du må være forsiktig så du ikke blir utnyttet 😬 Anonymkode: 24c5c...fa1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #4 Skrevet 2. oktober 2023 Punkt 1 er at du ikke har lov til å gi andre adgang til kortet ditt. Når du uansett gjør det, må du akseptere hva som blir brukt. Anonymkode: 1192a...c25
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #5 Skrevet 2. oktober 2023 Det er egentlig vanskelig å mene noe om. Det fremstår for meg helt absurd merkelig at det i den samtalen som førte til at du overlot bankkortet ditt til noen, ikke også inngikk en dialog om hvor mye dere så for dere at skulle brukes. For meg personlig er det å shoppe klær for over 14,000 også absurd. Hadde aldri falt meg inn. Men du kjenner jo partneren din og vet noe om hva slags livsstil og stil hun har. Anonymkode: 4dea2...4e5 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #6 Skrevet 2. oktober 2023 Tror du skal være obs på at dama kan utnytte deg. Det første jeg ville ha gjort om jeg fant klær som var såpass kostbare, var å ta en telefon til deg for å høre om dette var greit, og jeg ville ha betalt for meg. Hva er vitsen med å dra på tur om andre skal finansiere klær osv., jeg liker å være selvstendig og ordne sånt selv. Du har kanskje gitt henne inntrykk av at du er mer velbemidlet enn du er? Uansett er det dårlig stil å utnytte andre uten i det minste å spørre. Anonymkode: 914ee...872
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #7 Skrevet 3. oktober 2023 Hvis du ga henne kortet og sa kjøp deg noe fint, ja så må du betale. Nå har du lært at hvis du vil sponse damens shopping heretter, vippser du beløpet. Å gi noen kredittkort og kode er - ja unnskyld meg, idiotisk og ikke i tråd med betingelsene du har signert for. Anonymkode: 89c5d...32a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå