FrkSolsikke Skrevet 7. oktober 2023 #21 Del Skrevet 7. oktober 2023 Jeg tar alltid melk instedenfor vann i den Toro-langpanne sjokoladekaka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 7. oktober 2023 #22 Del Skrevet 7. oktober 2023 Du sier ikke noe om hvem du skal servere til...? Til voksne så synes jeg ikke det passer fylle kaker med nonstop og sjokoladepålegg. Da ville jeg heller byttet ut en del vann i kaken med kaffe, og hatt en god porsjon kokos i røra. Og strødd finhakkede nøtter over glasuren. Eller lage en blanding med kremost og melis, og egg, og helle over sjokoladerøren, og lage marmoreringsmønster med gaffel eller en pinne. Slik som denne https://www.detsoteliv.no/oppskrift/chocolate-coffee-cheesecake-brownies Lyse muffins kan absolutt fylles med de bærtypene man selv ønsker, eløer nøtter, eller man kan lage de med revet sitron eller gulrot. Og man kan hente inspirasjon fra ulike typer cupcakes for kremtopping. Lyse muffins er såpass mild i smaken at man godt kan bruke en topping med mye smak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamelia83 Skrevet 8. oktober 2023 #23 Del Skrevet 8. oktober 2023 Bytt ut vannet med kaffe i sjokoladekake eller brownies. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #24 Del Skrevet 8. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 3.10.2023 den 10.48): Tilsett 2 dl rømme og ett egg i Toro langpannekakerøre, den blir sjukt saftig og god! Anonymkode: d8a11...184 Men ikke i tillegg til væsken som står på pakken. Helt ærlig TS, hvis du skal gjøre noe artig så hadde jeg begynt med en skikkelig hjemmelaget base hvertfall. Anonymkode: 2579b...216 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #25 Del Skrevet 9. oktober 2023 (endret) Verdens enkleste skjokoladekake 4 egg 4 dl sukker 300 g smør/margarin 4 dl melk 3 ts bakepulver 2 ts vaniljesukker 4 toppede spiseskjeer kakao 8-9 dl hvetemel Langpanne 30x40 cm, nederst i ovnen, 175 grader, ca 35-45 min. Glasur: 100 g smør 5 dl melis 2ts vaniljesukker 2 spiseskjeer kakao 2-4 spiseskjeer sterk kaffe Verre er det ikke… Bare å bytte ut ingridienser som inneholder allergener med allergi-frie. Smaker 100 ganger bedre enn Toro. Og går tilnærmet like raskt. Og det stod forøvrig ingenting i HI om allergitilpasninger. Anonymkode: 75519...0c4 Endret 11. oktober 2023 av Christina82 Endret moderert innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kinder Skrevet 9. oktober 2023 #26 Del Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Verdens enkleste skjokoladekake 4 egg 4 dl sukker 300 g smør/margarin 4 dl melk 3 ts bakepulver 2 ts vaniljesukker 4 toppede spiseskjeer kakao 8-9 dl hvetemel Langpanne 30x40 cm, nederst i ovnen, 175 grader, ca 35-45 min. Glasur: 100 g smør 5 dl melis 2ts vaniljesukker 2 spiseskjeer kakao 2-4 spiseskjeer sterk kaffe Verre er det ikke… Bare å bytte ut ingridienser som inneholder allergener med allergi-frie. Smaker 100 ganger bedre enn Toro. Og går tilnærmet like raskt. Og det stod forøvrig ingenting i HI om allergitilpasninger. Anonymkode: 75519...0c4 Min opplevelse når jeg har bakt glutenfritt, er at det ofte ikke er så enkelt at det feks bare er å bytte ut mel med glutenfritt mel. Det står forøvrig heller ingenting om i HI at hun ønsker forslag til andre typer kaker/muffins og heller ikke hvorvidt hun ønsker tilbakemelding om hva andre mener om Toro. Likevel er det mange som har følt seg kallet til nettopp dette. Ts: ha i feks. nonstop, hakket hvit og mørk sjokolade, blåbær, sitronzest eller appelsinzest. Gjerne bland forskjellig, blant annet er blåbær og sitron nydelig sammen. Om du skal ha topping på muffinsene, kan du først lage en liten grop i muffinsene etter de er ferdigstekt og fyll på med feks karamellsaus/salt karamellsaus eller en eller annen «curd» (feks sitron). Det finnes mange gode ferdigkjøpte alternativer her. Og etter du har fylt den, dekker du over med litt av det du tok av for å lage gropen, før du har på toppingen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina82 Skrevet 11. oktober 2023 #27 Del Skrevet 11. oktober 2023 Ryddet for avsporinger. Christina82, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå