Gå til innhold

Jordslag vognpose

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag oppdaget jeg at det er kommet jordslag på vognposen i barnehagen, der som hodet skal ligge.

Er det bare å kaste, eller får man det bort på et (trygt) vis? Var en ganske dyr pose😓

Første barnet mitt, og har generelt lite erfaring med den type ting..

Anonymkode: 9cf86...c2b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville kastet

Anonymkode: 3fcf6...6ba

• Liker 1
Skrevet

Så kjipt. Jeg er veldig miljøvennlig men her hadde jeg kastet. Mugg er ikke noe bra. 

Anonymkode: 9c797...cfc

Skrevet

Jeg har lest at jordslag og mugg ikke er det samme og at man kan vaske det bort. Google har mange oppskrifter; jeg husker ikke nå hva som var løsningen. Klor var en. 

Anonymkode: dee0c...5be

Skrevet

Vask den. Det går fint.

Anonymkode: 7a7a4...63d

Skrevet (endret)

Jeg vasket bort jordslag fra en barnevogn i helgen. Brukte en blanding med 2 dl lunkent vann, 1 dl klorin og noen dråper Zalo.

Fant oppskriften på en nettside som heter Barnevognverkstedet.no:

https://barnevognverksted.blogspot.com/2015/02/diy-fjern-jordslag-hjemme.html?m=1

Jeg påførte blandingen med en klut og lot det virke maks 5 minutter. Noen tekstildeler la jeg i en stamp med varmt vann etterpå for å skylle de, og vasket deretter i maskin på 40 grader med vanlig vaskemiddel.

Dette fjernet alt av jordslagflekker og det lukter ikke noe klorin nå i etterkant. Jeg lot alt ligge til lufting ute i en hel dag etter at alt var helt tørt. Regner med dette vil fungere på vognpose også.

Alternativt så er det endel tilbud på vognposer nå. Babybanden har f.eks noen til halv pris i sin Outlet her:

https://www.babybanden.no/products/kokondvaledunpose-dusty-blue

Endret av Sandie
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...