AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #1 Skrevet 2. oktober 2023 Barnet var sykt uka før høstferien. Jeg er lærer og har fri nå denne uka. Hadde sett for meg at meg og to-åringen skulle kose oss hjemme denne uka. Men min mann, mor og svigermor sier jeg må ta barnet til bhg, ellers blir det to uker fravær og det er ikke bra for barnet mener de. Han vil jo helst være hjemme og sier det når jeg spør. Har spurt: «vil du til barnehagen i morgen?» han svarer bare nei, og sier (sitt navn) være hjemme. så hadde han hjemme i dag, men føler meg presset til å dra han dit i mrg. Hva synes dere? Burde ikke folk være med barna sine når de har fri? Kan jeg sende han bare ett par timer? Anonymkode: 0ecb9...5ae
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #2 Skrevet 2. oktober 2023 Man får ikke fravær i barnehagen. Ta fri og nyt ferien sammen med barnet ditt! Et barn i barnehagen skal ha minst! 5 uker ferie. Skoletiden kommer fort nok, bruk tiden nå som dere har mulighet. Anonymkode: 1faf7...4d8 18 2 5
Hensatt Skrevet 2. oktober 2023 #3 Skrevet 2. oktober 2023 Du kan vel ikke bare sende barnet i "et par timer" uten å avklare det med barnehagen. De har vel kjernetid, måltider, turtider osv. Ser ikke helt problemet med å ha barnet hjemme når det er ditt ønske. Hva er de redd for at han skal gå glipp av? 5
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #4 Skrevet 2. oktober 2023 Ville absolutt hatt barnet hjemme! Anonymkode: 98c0d...9f7 5 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #5 Skrevet 2. oktober 2023 Kos deg med barnet ditt hjemme, med god samvittighet. Det er nok dager barna må i barnehagen. De som kan ta barna fri i ferier bør gjøre det. Barna trenger like mye fri som voksne, om ikke mer! En annen ting, om enn litt borte fra tema i tråden her. Det er bemanningskrise i barnehagen. I ferier kan de ansatte ta ut avspasering eller ferie, når ikke hele barnegruppen er der. Anonymkode: 1a14b...2e9 3 4