Gå til innhold

Hvor mye jobber du vedsiden av studie?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Master student på andre året som trenger litt motivasjon. 

Hva studerer du?

Studerer på fulltid/deltid? 

Hvor mye jobber du ved siden av og hva jobber du som?

Hvordan håndterer du det med studiene og jobb ved siden av? Har du noe tips? 

Jeg personlig jobber som styringsleder i et operasjonssenter, litt ulikt, men som regel ikke mindre enn 70 %. For min del så går dessverre dette litt utover studiene, men jeg har så langt bestått alle emnene og er i gang med masteroppgave. 

Anonymkode: 5b2c9...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ferdig master for et par år siden, men jeg studerte sosialt arbeid 100% og jobbet i 60- 80% i barnevernet. Travelt og krevende, men samtidig gikk årene fort og 😅

Anonymkode: 606b5...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerer medisin. Jobber ca 40 %, relevant jobb i helsevesenet og som forskningsassistent.

Anonymkode: 6dca0...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerte deltid på nettstudier ett år. Samtidig hadde jeg en 100% stilling på hovedjobben min, jobbet ca. 20% på en annen jobb på kveldstid og i helger. Samtidig skulle jeg være mamma og kone og tok førerkort.

Jævlig slitsomt, men fikk det til på et vis og endte med toppkarakterer i studiene 😅

Anonymkode: e8572...5ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber 100% og begynte på masteren i fjor. Tar den til estimert tid, men det er beintungt. Skal skrive oppgaven i "ferien" som jeg tar ut fra jobb.

Anonymkode: d5f74...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber litt over 100% og går master deltid. Ikke råd til noe annet :(

Anonymkode: d7815...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber 70% natt og fulltidsstudent. Har ikke råd til å jobbe mindre dessverre. Samfunnsvitenskap studie. Det er tøft til tider, men detta klarer vi 💪🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

110 prosent. Deltidsmaster over fire år. En forholdsvis lite krevende, profesjonsotientert master innen samfunnsvitenskap.

Studerer akkurat så lite som jeg kommer unna med, jeg skal bare ha et papir og har i utgangspunktet null ambisjoner om læring. (Men så er jeg naturlig kompetitiv og vil ha minst like gode karakterer som sjefen, som tok sin master for et par år siden. Det hjelper på motivasjonen).

Anonymkode: 75912...7c8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvordan dere har kapasitet til all jobbingen 😬

Jeg orket ikke mer enn litt over 20 % stilling ved siden av 100% sykepleiestudier. Jobbet så mye ekstra jeg orket i feirer. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber 100% og ved siden av fulltidsstudium. Også siste året på master. 

Anonymkode: d4384...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

120%.

Fagskole bygg. Det er bare et studie, det krever på langt nær det samme som en jobb. Dessverre får jeg bare tatt 1/3 per år, ikke 1/2 slik 100% studiet legger opp til.

Anonymkode: 0a1d3...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber 100% , pluss overtid, og tar master på heltid. Litt stress, men det går greit. Fullført 2 semestre. 1 igjen og så masteroppgaven. 

Anonymkode: 09363...7c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg studerer medisin. Jobber ca 40 %, relevant jobb i helsevesenet og som forskningsassistent.

Anonymkode: 6dca0...8cd

Hvordan fikk du jobb som forskningsassistent?

Anonymkode: f02fa...2ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studerer 75%, profesjonstudie over 4år. Bachelor. Jobber 40-70%, og syns allerede det er for mye. Har ikke nok timer i døgnet! 

Anonymkode: 61746...99d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber 50% og tar master på fulltid. Synes det er krevende nok, ville nok ikke klart å jobbe noe sørlig mer.

Anonymkode: 2a65b...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Fighter83 skrev (7 timer siden):

Skjønner ikke hvordan dere har kapasitet til all jobbingen 😬

Jeg orket ikke mer enn litt over 20 % stilling ved siden av 100% sykepleiestudier. Jobbet så mye ekstra jeg orket i feirer. 

Så er sykepleiestudiet også ganske krevende med mye obligatorisk praksis og undervisning. Der skiller på en måte det studiet seg fra mange andre studier hvor kanskje det eneste obligatoriske oppmøtet er på noen seminarer her og der og noen ikke ganger det en gang så lenge man leverer det man skal i løpet av semesteret slik at man kan ta eksamen. Mens sykepleiestudiet har jo 90% oppmøtekrav  i lange praksisperioder som gjerne strekker seg over 6-8 uker + mye obligatorisk undervisning ellers også.  Derfor har nok sykepleierstudenter  generelt langt mindre kapasitet til å jobbe utenom.  Sykepleiestudiet er nok også den eneste utdanningen her til lands hvor 50% av studiet er lagt opp til å være praksis. 

Endret av William_S
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber 100%. Studerer med 75% progresjon. Altså 3 av 4 emner per semester. Rekker ikke over mer. 

Anonymkode: c79c4...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år - 60% jobb og 50% master (tar den på deltid over 4 år). Om det fortsetter slik eller blir 100% jobb de neste tre årene kommer an på sjefen og ordningen KFK. 

Anonymkode: da416...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.10.2023 den 21.06):

Jobber 100% og tar deltidsstudie ved siden. 

Anonymkode: 824fc...031

Hvordan fungerer dette? Vurderer å gjøre det samme.

Anonymkode: ef5c3...79b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...