AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #1 Skrevet 2. oktober 2023 Stedatter i 20 årene har hatt mislykket forhold og forlatt mannen. Jeg får skylda, for at jeg ikke ga henne god nok omsorg, og at hun har det vanskelig, som gjør at hun ikke har klart å håndtere forholdet. Jeg sier herregud, halvparten av Norge skiller seg. Klapp igjen. Men hele slekta nå har fått unnskyldning for å slakte meg. Jeg har måttet være streng mot henne fordi hun skulket, kom hjem sent, var småfrekk osv. Slekta var ikke her for å oppdra henne. Jeg har trøstet henne, men på hvilket tidspunkt bør jeg snakke med hende at det hadde vært fint om hun hadde forsvart meg fra rykter? Anonymkode: 46832...bf2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #2 Skrevet 2. oktober 2023 Snakk med hennes far, han er hennes far og får ta det ansvar han må evt ta med sin datter. Du er kun gift med han og har ingen ansvar for hans barn med mindre dette ble avtalt mellom han og deg når dere ble sammen. Anonymkode: 061bb...56d 8
Rosalilje84 Skrevet 3. oktober 2023 #3 Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Stedatter i 20 årene har hatt mislykket forhold og forlatt mannen. Jeg får skylda, for at jeg ikke ga henne god nok omsorg, og at hun har det vanskelig, som gjør at hun ikke har klart å håndtere forholdet. Jeg sier herregud, halvparten av Norge skiller seg. Klapp igjen. Men hele slekta nå har fått unnskyldning for å slakte meg. Jeg har måttet være streng mot henne fordi hun skulket, kom hjem sent, var småfrekk osv. Slekta var ikke her for å oppdra henne. Jeg har trøstet henne, men på hvilket tidspunkt bør jeg snakke med hende at det hadde vært fint om hun hadde forsvart meg fra rykter? Anonymkode: 46832...bf2 Hvis du var streng med henne da hun skulket, ikke holdt avtaler og holdt verbalt helvete, så HAR du nettopp vist omsorg og opptrådd som en forelder. En som ikke viser omsorg, lar barnet skulke skolen, menge seg med tvilsomme venner og oppføre seg som dritt mot voksne. Denne slekta kan klappe igjen. Stedatter er voksen. Hun bestemte seg for å gifte seg veldig ung (siden hun skiller seg i en alder av 20 allerede, måtte hun ha giftet seg da hun var 18 eller 19), det funket ikke, og da får hun som voksen ta ansvar for at det ble brudd. Makan. 9 5
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #4 Skrevet 3. oktober 2023 Hvor er hennes far i alt dette? Er vel mest hans ansvar? Denne slekta ville jeg forsøkt å få litt avstand til. Så kan du heller ha fokus på å støtte din stedatter (hvis ikke hun også gir deg skylda da) Anonymkode: c2e9b...aff 4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #5 Skrevet 3. oktober 2023 Rosalilje84 skrev (6 minutter siden): Denne slekta kan klappe igjen. 👏👏👏 Anonymkode: c2e9b...aff
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #6 Skrevet 3. oktober 2023 Kanskje du skulle vise litt forståelse og omsorg akkurat nå som hun er i en vanskelig situasjon? I steden for å si klapp igjen? Anonymkode: de716...a19 6
Rosalilje84 Skrevet 3. oktober 2023 #7 Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Kanskje du skulle vise litt forståelse og omsorg akkurat nå som hun er i en vanskelig situasjon? I steden for å si klapp igjen? Anonymkode: de716...a19 Hvor ser du at hun ber stedatteren klappe igjen? Hun ber slekta klappe igjen når de beskylder henne for stedatterens skilsmisse. 6
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #8 Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Kanskje du skulle vise litt forståelse og omsorg akkurat nå som hun er i en vanskelig situasjon? I steden for å si klapp igjen? Anonymkode: de716...a19 Det var vell ikke ts som var slekta om å klappe igjen? Noe de forøvrig burde . Hva har denne slekta gjort for den unge kvinnen? Har de bidratt slik ts som bare er stemor har gjort? Anonymkode: 07b3f...1b2 4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #9 Skrevet 3. oktober 2023 Så du har både oppdratt stedatter, fulgt opp og nå trøstet etter skilsmisse. Hvor er faren til jenta? Alt dette er jo primært hans jobb? Anonymkode: 62468...f0d 2
Gjest Lurven Skrevet 3. oktober 2023 #10 Skrevet 3. oktober 2023 Det hadde jeg ikke brydd meg om, hun har ansvar for sitt eget liv
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #11 Skrevet 3. oktober 2023 Noen beskyldninger er for teite til at det er verdt å bruke tid og energi på å forsvare seg mot dem. Det er det samme som om de skulle beskylde deg for å ha fått Putin til å angripe Ukraina. Sånt kan man ikke ta seriøst. Så bare la dem snakke. Anonymkode: da8b2...f1b 4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #12 Skrevet 3. oktober 2023 Så du ba henne holde kjeft da hun fortalte deg hvordan hun har det? Hyggelig stemor du... Anonymkode: f2f75...c2f 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #13 Skrevet 4. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 3.10.2023 den 17.51): Så du ba henne holde kjeft da hun fortalte deg hvordan hun har det? Hyggelig stemor du... Anonymkode: f2f75...c2f Tror du bør lese en gang til. Hun ba slekta klappe igjen. Anonymkode: b6584...edf 4
lillevill Skrevet 4. oktober 2023 #14 Skrevet 4. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 2.10.2023 den 23.45): Stedatter i 20 årene har hatt mislykket forhold og forlatt mannen. Jeg får skylda, for at jeg ikke ga henne god nok omsorg, og at hun har det vanskelig, som gjør at hun ikke har klart å håndtere forholdet. Jeg sier herregud, halvparten av Norge skiller seg. Klapp igjen. Men hele slekta nå har fått unnskyldning for å slakte meg. Jeg har måttet være streng mot henne fordi hun skulket, kom hjem sent, var småfrekk osv. Slekta var ikke her for å oppdra henne. Jeg har trøstet henne, men på hvilket tidspunkt bør jeg snakke med hende at det hadde vært fint om hun hadde forsvart meg fra rykter? Anonymkode: 46832...bf2 Om hun var vanskelig å bo med som ungdom kan det jo være hun var vanskelig å leve med for mannen hennes? Høres ut som hun kansje ikke har greid å håndtere konflikter så godt? I stedet for å krangle med henne hadde jeg bare spurt henne hva de kranglet om. Og ikke kjefte når du merker at kanskje hun har tatt noen dumme valg eller sagt dumme ting. Vis heller forståelse og si at det er vanskelig å lytte rolig, ta imot kritikk, se kritisk på seg selv, osv. Men det må ALLE gjøre om de vil fungere i et forhold. 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #15 Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 3.10.2023 den 17.51): Så du ba henne holde kjeft da hun fortalte deg hvordan hun har det? Hyggelig stemor du... Anonymkode: f2f75...c2f Det var slekta hun snakket om Anonymkode: a4cb8...0d5 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #16 Skrevet 5. oktober 2023 "Jeg måtte være streng med henne". Hvordan? Jeg jobber i barnevernet og det å være "streng" med noen er noe foreldre definerer på meget ulikt vis. Noen mener de er strenge når de krever at barnet står opp om morgenen ellers får de ikke wifi, og noen mener de er strenge ved å sperre folk ned i en kjeller i tre dager uten mat om de ikke gjør som de blir fortalt. Moren i denne familien, som utførte "kjellerdisiplin" mente ikke selv at hun gjorde noe feil, hun ville bare barnet alt det beste - i dialog med meg. Så om du har gjort at et ungt menneske føler seg ute av stand til å ha relasjoner, så burde du kanskje åpne opp en dialog om det? Og føler du det er vanskelig å tenke at det i det hele tatt er klin umulig at du har gjort noe feil - ja kanskje er du til og med offeret i denne suppa - ja da kan det være at du ikke har så mye empati...? Anonymkode: bd02b...c86 2 1
Rosalilje84 Skrevet 5. oktober 2023 #17 Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): "Jeg måtte være streng med henne". Hvordan? Jeg jobber i barnevernet og det å være "streng" med noen er noe foreldre definerer på meget ulikt vis. Noen mener de er strenge når de krever at barnet står opp om morgenen ellers får de ikke wifi, og noen mener de er strenge ved å sperre folk ned i en kjeller i tre dager uten mat om de ikke gjør som de blir fortalt. Moren i denne familien, som utførte "kjellerdisiplin" mente ikke selv at hun gjorde noe feil, hun ville bare barnet alt det beste - i dialog med meg. Så om du har gjort at et ungt menneske føler seg ute av stand til å ha relasjoner, så burde du kanskje åpne opp en dialog om det? Og føler du det er vanskelig å tenke at det i det hele tatt er klin umulig at du har gjort noe feil - ja kanskje er du til og med offeret i denne suppa - ja da kan det være at du ikke har så mye empati...? Anonymkode: bd02b...c86 TS har da ikke "gjort at et ungt menneske føler seg ute av stand til å ha relasjoner"? Du jobber ikke i barnevernet, du. Ellers hadde du syntes det faktisk VAR god omsorg å sørge for at et barn ikke skulket skolen, ikke blandet seg med tvilsomme venner og ikke lærte at det er helt greit å være frekk i kjeften mot voksne. TS er også STEforelder. Hvor er far oppe i dette, og hvorfor får han ingen pepper for datterens brudd? FAR har ansvaret for datteren i første rekke. 4
Malvinka Skrevet 5. oktober 2023 #18 Skrevet 5. oktober 2023 On 10/3/2023 at 12:45 AM, AnonymBruker said: Stedatter i 20 årene har hatt mislykket forhold og forlatt mannen. Jeg får skylda, for at jeg ikke ga henne god nok omsorg, og at hun har det vanskelig, som gjør at hun ikke har klart å håndtere forholdet. Jeg sier herregud, halvparten av Norge skiller seg. Klapp igjen. Men hele slekta nå har fått unnskyldning for å slakte meg. Jeg har måttet være streng mot henne fordi hun skulket, kom hjem sent, var småfrekk osv. Slekta var ikke her for å oppdra henne. Jeg har trøstet henne, men på hvilket tidspunkt bør jeg snakke med hende at det hadde vært fint om hun hadde forsvart meg fra rykter? Anonymkode: 46832...bf2 Jeg tenker at det er ikke hennes jobb å forsvare deg fra ryktene. Hun er bar et, du er voksne (ja, hun er voksen hun også, men fortsatt barnet i deres forhold). Hun har nok med sitt liv, du bær ta ansvar for ditt liv. Sett folk på plass og be dem holde kjeft istedenfor å bry deg med rykter.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #19 Skrevet 5. oktober 2023 On 10/3/2023 at 9:42 AM, Rosalilje84 said: Hvis du var streng med henne da hun skulket, ikke holdt avtaler og holdt verbalt helvete, så HAR du nettopp vist omsorg og opptrådd som en forelder. En som ikke viser omsorg, lar barnet skulke skolen, menge seg med tvilsomme venner og oppføre seg som dritt mot voksne. Denne slekta kan klappe igjen. Stedatter er voksen. Hun bestemte seg for å gifte seg veldig ung (siden hun skiller seg i en alder av 20 allerede, måtte hun ha giftet seg da hun var 18 eller 19), det funket ikke, og da får hun som voksen ta ansvar for at det ble brudd. Makan. Hvor vanskelig er det å lese et innlegg. Det står ikke noe sted at hun er 20. Det står 20 årene. Det kan like gjerne være 28-29. Anonymkode: 96bd4...6f0 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #20 Skrevet 5. oktober 2023 Rosalilje84 skrev (2 timer siden): TS har da ikke "gjort at et ungt menneske føler seg ute av stand til å ha relasjoner"? Du jobber ikke i barnevernet, du. Ellers hadde du syntes det faktisk VAR god omsorg å sørge for at et barn ikke skulket skolen, ikke blandet seg med tvilsomme venner og ikke lærte at det er helt greit å være frekk i kjeften mot voksne. TS er også STEforelder. Hvor er far oppe i dette, og hvorfor får han ingen pepper for datterens brudd? FAR har ansvaret for datteren i første rekke. Skinner veldig igjennom at du er TS som svarer i din egen anonyme tråd. Ja, det er god omsorg å sørge for at et et barn ikke skulker skolen, ikke blander seg med tvilsomme venner etc. Men spørsmålet her er jo HVORDAN dette er blitt gjort. Å sørge for at et barn ikke skulke skole kan gjøres på mange måter. Noen av dem er gode, andre er svært dårlige. Det var bare det. Anonymkode: bd02b...c86 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå