Gå til innhold

Andre som syntes salg går treigt på finn.no for tiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snakker om dyrere varer til flere tusen. 

Anonymkode: dda6d...d8d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei

Anonymkode: ecbe9...0a7

Skrevet

Holder det ikke med Finn tråder her inne nå?

Anonymkode: f3a5e...611

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg bruker sjeldent Finn, men har et par annonser der nå, og det har vært veldig laber interesse, så jeg synes det går veldig tregt der inne for tiden. Det er ikke spesielt dyre gjenstander, og de er i tipp topp stand, men virker som det er null interesse. Har ikke lagt meg noe unormalt høyt i pris, men har ikke tenkt å gi bort noe som omtrent er helt nytt/ubrukt.

Anonymkode: 2a0aa...1cc

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg bruker sjeldent Finn, men har et par annonser der nå, og det har vært veldig laber interesse, så jeg synes det går veldig tregt der inne for tiden. Det er ikke spesielt dyre gjenstander, og de er i tipp topp stand, men virker som det er null interesse. Har ikke lagt meg noe unormalt høyt i pris, men har ikke tenkt å gi bort noe som omtrent er helt nytt/ubrukt.

Anonymkode: 2a0aa...1cc

Samme her, lurer på hva som skjer? I fjor fikk jeg meldinger på annonsene samme dag som de var lagt ut, nå kan det gå flere uker.

Anonymkode: 326f5...9ca

• Nyttig 1
Skrevet

Egentlig litt rart... skulle tro at dette økonomiske landskapet var som skapt for nøkternhet og rimelige kjøp. Og økt gjenbruksbevissthet de siste åra. Kanskje det tar seg opp mot jul!

Skrevet

Folk har dårligere råd for tiden. Det er ikke verre enn det.

• Liker 3
Skrevet

Syns det går greit. Opp og ned. Noen ting ligger ute lenge før noen kjøper, andre ting forsvinner fort. Stresser aldri med det; så godtar heller ikke lave bud :) 

Anonymkode: 3ebfc...a2f

• Liker 1
Skrevet

Handler på Finn, men bare rimelig ting nå. Har ikke økonomi til å kjøpe brukte ting for tusenvis av kroner. 

Anonymkode: 2d60c...9bd

Skrevet

Jeg synes ikke det går særlig tregere enn vanlig, men det er merkbart færre interesserte. Det jeg selger koster som regel en del kroner, men er likevel relativt lettsolgt (stort sett pc-deler og annen elektronikk). At varene er pent brukt, kommer som oftest i originaleske og med kvittering ol. bidrar nok.

I tillegg tror jeg det er viktig å legge et godt stykke arbeid i annonsen. Skulle det være noe å utsette på varen blir det både bemerket i tekst og med bilder, og jeg har uansett bilder som dekker enhver vinkel, samt en gjennomtenkt annonsetekst med har alt av mål og andre ofte stilte spørsmål, og lenker til leverandørens sider (ev. en nettbutikk).

Hvis en kjøper er ute etter en vare og det står mellom en gjennomført annonse og en som skriver "selges hbo. sånn den er" og har med et eller to bilder sånn halvveis i fokus, så er jo valget klart (for å sette det på spissen).

I tillegg ser jeg mange annonser hvor selgerne rett og slett legger seg for høyt i pris. Å tro at man får 3/4 av prisen tilbake for en to år gammel vare fordi den er brukt lite, kan nok også være en faktor.

Anonymkode: 11e43...86a

Skrevet

Ja jeg er enig med deg. Selv "gis bort" er mye tregere enn før. Få klikk per annonse og som du sier kan salget ta lang tid. 

Anonymkode: 60e10...4c4

Skrevet

Ja folk forventer å få det gratis innpå finn, ellers blir de fornærma og vil ikke ha tingen. Men å være useriøse og trykke hjerte på alt, det klarer dem.

Anonymkode: 9841a...2d2

• Nyttig 1
Skrevet

For eksempel bøker kan fort bli liggende der i ett par måneder før det kanskje blir solgt.  

Anonymkode: eaf65...240

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For eksempel bøker kan fort bli liggende der i ett par måneder før det kanskje blir solgt.  

Anonymkode: eaf65...240

Forundrer meg at bøker blir solgt på Finn.no i det hele tatt i en tid der lesekioskene og gjenbruksmarkedene er fulle av brukbare bøker som gis bort, i tillegg til at loppemarkedene flyter over av bøker til rimelig pris uten at man må betale rådyr porto.

Anonymkode: bffac...9f6

• Nyttig 1
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Men å være useriøse og trykke hjerte på alt, det klarer dem.

Anonymkode: 9841a...2d2

Det er ingenting useriøst med favorittlisten.

• Nyttig 2
Skrevet
On 10/3/2023 at 3:44 AM, ThereGoesBob said:

Folk har dårligere råd for tiden. Det er ikke verre enn det.

Merker det. Det spretter stadig opp medlinger om at ting på favorittlisten er satt ned i pris.

Skrevet

Synes det går unna jeg. Solgt masse i det siste og gjerne 2-3 interesserte per ting.

Anonymkode: 5fb49...3f7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...