Gå til innhold

Hvorfor handler ikke folk lenger på finn men alle trykker hjerter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg skrudd ned prisene på alt jeg skal selge. Allikevel er det så useriøst innpå der. Pris 200 og oppover. Folk bare trykker hjerter, ingen skriver, ingen tar kontakt. Finn er blitt en plass hvor folk bare leker seg og ikke tar ting på alvor.

Anonymkode: a7273...daa

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå har jeg skrudd ned prisene på alt jeg skal selge. Allikevel er det så useriøst innpå der. Pris 200 og oppover. Folk bare trykker hjerter, ingen skriver, ingen tar kontakt. Finn er blitt en plass hvor folk bare leker seg og ikke tar ting på alvor.

De er vel halv-interesserte da, men legger annonsen inn på favorittlisten sånn i tilfelle.

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet

Personlig kjøper jeg heller nytt. Finn.no har blitt en gangsterplass som jeg holder meg unna. En får stort sett solgt så lenge prisen er rett, og den, ja, er stort sett ikke rett på Finn.no.

Anonymkode: 43bfc...a52

• Liker 8
Skrevet

Du skjønner ikke hva favoritter er til, skjønner jeg. 

Anonymkode: 725e8...46d

• Liker 17
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du skjønner ikke hva favoritter er til, skjønner jeg. 

Jo jeg skjønner at de bruker det til å lagre ting til senere, som de aaaldri kommer til å kjøpe allikevel 🙄🙄

• Liker 1
Skrevet

Jeg trykker hjerte på varer jeg er interessert i, men som jeg synes er priset for høyt. Dette gjelder særlig barneklær. Da får jeg varsel hvis selger setter ned prisen. Ofte ender jeg opp med å handle på salg istedenfor også glemmer jeg å fjerne favoritten 

Anonymkode: 7ba51...2ce

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet

Du har nok interessante varer, men du har priset de alt for høyt. Ofte overvurderer selgere annenhåndsverdien på varer. Bare noe er brukt er det minst halv pris som standard som trengs for å få solgt, ofte mer rabatt også. Bare en sjelden gang mindre rabatt enn halv pris. 

Anonymkode: 8c98a...2ee

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du selger vel fortsatt for dyrt da?

Anonymkode: 3576f...a56

• Liker 2
Skrevet

Solgt mange barnesko i helga til 200-300 per par. Synes det går unna greit nå, men skjønner jo at mange ikke får solgt brukte dock boots til 400kr når du får nye til 450..

Anonymkode: b322e...7f8

• Liker 9
Skrevet

Jeg trykker hjerte på en del. Jeg tråler gjennom finn.no på gøy. Kommer ofte over ting, men ikke nødvendigvis noe jeg trenger der og da. Noe trykker jeg hjerte på fordi jeg vurderer å kjøpe, men så går det i glemmeboken. Noen ganger trykker jeg hjerte fordi jeg vil følge med på prisendringer (mange overpriser). Prisen må stå i stil til varen og hvor ettertraktet varen er. Selger man en 120cm seng i Oslo, så finnes det enormt mange andre også. Da må man prise lavere. I tillegg må man ta med hva det "koster" å få kjøpt varen. Jeg betaler f.eks mindre om jeg må ta med meg bærehjelp og bære varen ned flere etasjer. 

En annen ting er at mange selger varer som ikke er pene. Noen tar dårlige bilder. 

Anonymkode: 53595...168

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Du blir oppgitt over at hjerte-funksjonen brukes til det den er ment for? :forvirret:

Jeg har solgt mye de siste årene, sofaer, senger, kommoder osv. Til og med en billig lampe fra Jysk gikk unna... Kan det være du må ta bedre bilder? Sette en mer riktig pris?

Anonymkode: d0979...e60

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jo jeg skjønner at de bruker det til å lagre ting til senere, som de aaaldri kommer til å kjøpe allikevel 🙄🙄

Du skjønner det ikke, nei. Når man ser etter en ting så leter man gjennom og trykker hjerte på alle som KAN være aktuelle - så man kan ha 15 ting lagret som man vurderer, men ingen av dem er helt det man ser etter. Enten pga tingen selv, avstand eller pris. Men når man har lagret tingene så kan man følge med om det skjer endringer i pris, eller om det viser seg å komme lite alternative nye ting så kan man gå tilbake og vurdere de man lagret først. Men hvis det er noe som ikke haster så kan man jo gjerne vente lenge, og ha nest-best tingene lagret lenge også. 

Så det du må spørre deg er hvorfor dine ting hele tiden havner i nest-best kategorien. For dårlige bilder? For høy pris? For mange vil-ikke? (vil ikke sende, vil ikke prute, vil ikke svare skikkelig på henvendelser). 

• Liker 7
Skrevet

Jeg setter hjerte på de tingene jeg er interessert i, feks kjøper jeg brukte stoffer til å sy med. De som er interessante får hjerte så jeg finner de igjen mens jeg leter videre etter andre og ofte må jeg tenke meg om etterpå, er noen av disse riktige til det jeg skal lage, er prisen for høy, kan det sendes (utrolig mange som ikke sender pga de synes det er mye bry).

Anonymkode: 0c1bc...fb4

• Liker 1
Skrevet

jeg trykker hjerte på ting jeg er interessert i, men ikke har tid til akkurat da. 
Eller det jeg synes er overpriset. 
Eller det jeg skal huske for inspirasjon. 
Eller det jeg skal huske vise til noen andre. 

At prisen blir satt ned, er heller ikke det samme som at den blir satt ned tilstrekkelig. 

Anonymkode: 36558...c13

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

jeg gir meg selv tid til å tenke gjennom, om jeg virkelig trenger tingen, før jeg handler. Legger det i favorittlista og ser om jeg fortsatt vil ha det, etter noen dager/uker. Men, dette reduserte min impulsshopping veldig mye. For jeg trenger jo virkelig ikke så mange av de tingene. Så blir de bare liggende i lista mi, til jeg engang rydder i det.

Anonymkode: 2c8d9...083

• Liker 3
Skrevet

jeg selger selv på finn, og må si at det er veldig vanskelig å få solgt klær på finn. Det må virkelig være noe spesielt, populær merke, og det må være billig. Jeg har fått solgt Norrøna bukser, f.eks. Eller hjemmestrikket genser, fra populær oppskrift. Men ikke helt "vanlige" alminnelige klær fra Villa og Match, selv f.eks. kjoler som er bare brukt en gang. 

men dette er jo bare enda en tegn på økt velstand i Norge. Ingen gidder lengre å bruke sin tid på å spare noen få hundre kroner, på klær. Da blir det jo kjøpers marked. 

• Liker 2
Skrevet

Dette har du vel laget en tråd om før, hvordan folk som trykker hjerte uten å kjøpe er "Useriøse". 

Nei, du har ikke skjønt hva hjertet er for. Det er KUN for å lagre så man kan komme tilbake til den etter at man har vurdert om man vil kjøpe eller ikke.

Jeg kjøper masse på finn, jeg. Men for hver ting jeg kjøper, undersøker jeg gjerne 10-15 ting i samme kategori, som jeg IKKE kjøper. 

Anonymkode: 49876...688

• Liker 9
Skrevet

For min del er er det frakten som ødelegger mange kjøp jeg kunne tenkt meg. Det er frakt og noe forsikring man ikke har mulighet til å velge bort. Når en ting til 200 kr koster 120 kr (ellet mer) for å få sendt, synes jeg i mange tilfeller det blir dyrt. Kommer så klart an på hva det er, men jeg kjøper mye til barna brukt. Dette er jo finn sin "feil" og ikke selger. 

Ellers setter jeg også hjerter på ting jeg er interessert i som jeg synes er for dyrt og venter på at prisen settes ned. 

• Liker 2
Skrevet
kaleidoskop skrev (2 minutter siden):

For min del er er det frakten som ødelegger mange kjøp jeg kunne tenkt meg. Det er frakt og noe forsikring man ikke har mulighet til å velge bort. Når en ting til 200 kr koster 120 kr (ellet mer) for å få sendt, synes jeg i mange tilfeller det blir dyrt. Kommer så klart an på hva det er, men jeg kjøper mye til barna brukt. Dette er jo finn sin "feil" og ikke selger. 

Ellers setter jeg også hjerter på ting jeg er interessert i som jeg synes er for dyrt og venter på at prisen settes ned. 

Ja, spesielt når det er sånn at frakt + "trygg betaling" blir dyrere enn det man skal kjøpe i utgangspunktet. 

Anonymkode: 49876...688

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

jeg selger selv på finn, og må si at det er veldig vanskelig å få solgt klær på finn. Det må virkelig være noe spesielt, populær merke, og det må være billig. Jeg har fått solgt Norrøna bukser, f.eks. Eller hjemmestrikket genser, fra populær oppskrift. Men ikke helt "vanlige" alminnelige klær fra Villa og Match, selv f.eks. kjoler som er bare brukt en gang. 

men dette er jo bare enda en tegn på økt velstand i Norge. Ingen gidder lengre å bruke sin tid på å spare noen få hundre kroner, på klær. Da blir det jo kjøpers marked. 

Nei, det er et tegn på at du ikke vet hvor man selger klær🙃 Finn er ikke stedet for klær, det er på Tise eller i Facebook-grupper. Alle som er ute etter klær er på de stedene. Unntaket er barneklær, der går det en del på finn, helst pakker. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...